Ga naar inhoud

Z4M gekocht - Europese keuring


timewa

Aanbevolen berichten

17 uren geleden, 2.5si zei:

...toen was de gulden nog van hout en reuzel het enige glijmiddel. Zegt dus niks over hoe het nu is.

 

Zijn er ondertussen goede alternatieven voor reuzel? Vertel op!! 

 

Hoewel... toch maar niet, iets teveel off-topic.

 

Maar dat zou een goede verklaring kunnen zijn, dat hout daar veel gewilder is en een vraagprijs van EUR1600 rechtvaardigt.

 

Als iemand Carbon Leather lijsten wil ruilen voor Madeira Walnut dan houd ik me van harte aanbevolen!

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Eventjes niet op het forum geweest, druk met andere zaken en weinig met de Z4 gedaan.

 

Nu weer even met de Z4 aan de slag, het vervangen van de lagerschalen, jawel!

 

De motor ligt open en dat is voor de eerste keer in z'n leven: Er is nooit eerder aan de motor gesleuteld, alles is nog origineel. Vind ik een fijn idee.

Betekent wel dat het zo stilaan tijd wordt om de lagerschalen preventief te vervangen. Het is duidelijk dat de 1e eigenaar er rustig mee heeft gereden, want de schalen vertonen wel degelijk slijtage maar niets schokkends als je nagaat dat ze er al zo lang in zitten.

 

Ik heb de nieuwe originele lagerschalen gisteren binnengekregen. Natuurlijk ook nieuwe bouten, en meteen maar alle seals, riemen, spanrollen e.d. vervangen. We kunnen er nu goed bij en het is een kleine moeite om alle slijtagedelen en pakkingen preventief te vervangen.

 

 

Een kijkje in de prachtige S54:

20190911_203132.jpg

 

En hier een indruk van de lager van cylinder #6:

20190914_205849.jpg

 

Dus de operatie is niet voor niets, hier mogen wel nieuwe in. Slijtage is wel gelijkmatig en de kruktap is gelukkig nog helemaal strak.

 

Wat een mooi blok is dit.

 

aangepast door timewa
Link naar reactie

Ik doe het niet alleen hoor, maar samen met een vriend die heel veel BMW kennis (en veel BMWs) heeft.

En daarnaast adviseert Oscar van OsCAR service in Enschede, hij is ook superervaren met BMWs. En een goede tip als je in Twente een BMW man zoekt.

 

We doen het bij mij thuis in de garage omdat we het leuk vinden, en ook echt grondig en netjes willen doen. Natuurlijk kost dit veel tijd maar het is ook hobby en ontspanning. En nu weet ik ook heel zeker dat er originele lagers in gaan en geen imitatie.

aangepast door timewa
  • Like 1
Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Nu de Z4 weer rijdt, en ik bijna elke dag een plezierritje maak aan het einde van de dag met dit prachtweer, wordt het weer tijd voor een ander project.

 

Gelukkig heb ik dat project met een paar vrienden gevonden in de vorm van een Garbage Run auto. Als het covid-circus geen roet in het eten gooit gaan we eind juni meedoen aan de zomereditie rally met een.... Renault Espace!

 

Jawel, een Espace. Waarom?

-Frans, dus gegarandeerd heerlijk klussen onderweg.

-Super ruimte binnenin. De stoelen kunnen modulair bevestigd worden dus we kunnen met gestrekte benen achterin.

-Gave bak die al door de vorige eigenaars mooi is gepimpt, en dit jaar de wintereditie succesvol heeft afgerond.

 

Weer even iets heel anders dan een ZZZZ dus.

 

 

Link naar reactie

image.thumb.png.39e3d010311a2dd3b038fa51da14bf55.png

Dat is dus de laatste aanwinst, maar wel gevaarlijk om Franse auto's in een ZZZ(Z) forum te posten dus maar snel weer een leuk nieuwtje over de ZZZZ:

 

Vandaag met dat prachtige weer tussen de middag eventjes naar de Intratuin met mijn vrouw. Zij wilde een fruitboom kopen. Dus wij met de Z4 op pad, mooie boom uitgezocht, en lekker met dak open en 3 meter boom naar boven uitstekend naar huis getufd. We kregen heel wat verbaasde blikken, zo'n BMW Z4M compact sportkarretje dat even de boom uitliet 🙂

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb ondertussen een extra carport gebouwd waar de Z4 standaard kan staan. Leuk bouwpakketje en 1 dag werk, het bestraten niet meegerekend.

 

Bewust zo gedaan dat hij naast mijn kantoor thuis staat, ofwel als ik achter mijn bureau thuis aan het werk ben en ik kijk uit het raam... zie ik de beauty 😀

 

Leuke reminder dus tijdens een thuiswerkdag, zo van "O ja, ik moest nog even een ritje naar X maken (flutexcuus meestal), over onze bochtige rustige Twentse weggetjes....".

En dan dus eind v/d middag... Z4 starten en lekker even touren.

 

20200417_142502.jpg

aangepast door timewa
Link naar reactie

Vandaag was het excuus: Even naar Buurserzand rijden, en dan naar de Haarmuhle, voor een prachtige wandeling in het Witte Veen.

Echt zo'n adembenemend mooi gebied met dit weer, en heerlijk om er naar toe te rijden over de rustige bochtige weggetjes dwars door de prachtige Twentse natuur. Zon en fluitende vogeltjes erbij, wat wil een mens nog meer?

 

20200417_174243.jpg

aangepast door timewa
Link naar reactie
  • Administrator
10 uren geleden, timewa zei:

... extra carport ... bouwpakketje ...

 

Bewust ...

 

Wat zijn de afmetingen van de carport? Bij winterverblijf ook nog een autohoes?

 

Lekker hè, als de Z een beetje in het zicht staat? Ik heb ze ook strategisch rond het huis opgesteld:-) Als ik de gezinsauto pak wordt ik bijvoorbeeld gedwongen om er over na te denken of ik niet de qp moet pakken. Heel wat beter dan toen ik nog in Amsterdam woonde en de Z in een garage 1,2 km verderop stond ...

Link naar reactie

Zo uit mijn hoofd 3m x 6m.... ga dit weekend elektra en verlichting installeren, want sommige klussen zijn beter/leuker om buiten te doen.

 

Een hoes doe ik niet aan. Wel ooit een gehad maar wat een geklooi, en ik betwijfel of het wel goed is voor de auto. In de winter kan hij eventueel ook binnen staan, we hebben een ruime garage.

 

Als ik zo naar buiten kijk is het vandaag wederom prachtweer voor een open ritje, we hebben echt geluk met het weer!

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Sinds de grote motoroperatie valt er niet veel meer te klussen aan de Z4 want hij rijdt perfect. Alleen nog dat deukje laten herstellen en een nieuwe paravaanafdekking, die ik al binnen heb.

 

Toch even wat gedaan vandaag, het 3e remlicht vervangen door een nieuwe. Klusje van nog geen 15 minuten. Beetje een deja vu, want ik heb 'm bij mijn vorige Z4 ook al moeten vervangen. Ze worden allemaal bros en het plastic brokkelt af als de jaren verstrijken...

20200823_191115.jpg

20200823_191130.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Zo naast elkaar zie je toch wel een hee duidelijk verschil! Ik heb ook al even een nieuwe op de plank liggen. Ik twijfel nog over wanneer ik het erg genoeg vind om ze om te wisselen. Die van mij is nog wat beter dan jouw oude, al was de jouwe ook lang niet zo slecht als je ze wel eens ziet ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.