Ga naar inhoud

! GECANCELD ! Europatour VIII 28 juni t/m 11 juli 2020 - Noorwegen


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

  • Administrator

We gaan starten met de voorinschrijving van de Europatour VIII, van 28 juni t/m 11 juli 2020. Zoals al eerder aangekondigd is 8 dagen Noorwegen veel te kort, dus tikken we voor deze editie de 2 weken aan.

 

Deelnemers aan eerdere Europatour edities hebben 2 weken als eerste de gelegenheid gehad om in te schrijven.

 

Reisinfo:

Verzamelen doen we op zondag 28 juni ’s ochtends in Hirtshals, Denemarken, vanwaar wij de bootovertocht zullen maken naar Noorwegen. Aangezien het programma nog niet rond is, wordt later bepaald of we de oversteek naar Kristiansand of Larvik/Langesund gaan maken. De eerste van de 13 overnachtingen maken we zondagavond in Zuid-Noorwegen. Deelnemers die eventueel vooraf al iets willen plannen qua vakantie of liever geen bootovertocht maken (max 4.30u), kunnen dus ook de 28e ’s avonds in het eerste hotel aansluiten. We sluiten de rit op zaterdag 11 juli ook weer 's ochtends in Zuid-Noorwegen af, zodat dan de overvaart terug naar Hirtshals (of terugreis via elders) kan worden gemaakt. De 13 overnachtingen vinden in Noorwegen plaats. Eventuele extra overnachtingen en de overvaart op de heen-/terugreis zijn niet bij de rit/prijs inbegrepen. Hirtshals is vanuit Nederland in 1 dag prima te rijden. Zuid-Noorwegen via Zweden (dus geen bootovertocht) in 2 dagen. Met individuele wensen is het deze keer lastig om rekening te kunnen houden. Deelname geldt dan ook voor de gehele rit.

 

Tijdens de reis zullen ook 2 of 3 rustdagen worden ingepland, die naar eigen wens kunnen worden ingevuld. Voor deze rustdagen zal ik ook weer optieritten inplannen. Ik weet dat er vragen waren om o.a. Bergen te kunnen bezoeken. Hier zal ik proberen rekening mee te houden! Uitsluitend de rustdagen zijn op basis van bed & breakfast en kun je ’s avonds zelf bepalen waar je gaat dineren, alle overige dagen zijn op basis van halfpension.

 

De dagelijks te rijden afstanden zullen onder voorbehoud zo rond de 250km liggen. Er zullen ook enkele keren korte overtochten per veerboot moeten worden gemaakt. Ik probeer dit tot een minimum te beperken, maar het is helaas niet te voorkomen. De kosten voor deze overtochten zijn niet bij de prijs inbegrepen. Zodra ik weet hoe de definitieve route zal zijn, koppel ik de overtochten terug, zodat een ieder deze zelf kan boeken, of dat ik deze in groepsverband ga boeken als de rederijen dit verlangen. Shortcuts zullen er in deze editie niet zijn.

 

De voorlopige route gaat van Zuid-Noorwegen naar boven tot de Atlantic Road. Dit is tevens het hoogste punt van de reis. Van hieruit dalen we weer terug naar Zuid-Noorwegen. Uiteraard passeren heel veel mooie en bekende bezienswaardigheden, fjorden, hoogvlakten, bergpassen en veel, veel meer. Ik weet dat het lastig wordt, maar ik ga Schotland proberen te overtreffen 😉.

 

Vanwege o.a. deze overtochten is het voor mij van belang om te weten hoeveel deelnemers er zullen zijn. De veerboten zijn niet al te groot en het kan zijn dat we in 2, misschien wel 3 keer moeten overvaren. Ook moet ik weten of ik grote of kleine hotels moet boeken, afhankelijk van de grootte van de groep, vandaar de vroege voorinschrijving.

 

De kosten voor al dit moois zijn:  

€ 1400,00 pp obv 2 pers. kamer

€ 1600,00 pp obv 1 pers. kamer

 

Inclusief:

- 13 overnachtingen (min. 10 halfpension, max. 3 b&b)

- Hotelkamers vv eigen douche & wc

- Routeboek

 

Exclusief:

- Brandstof, evt tol & (reis)verzekeringen

- Lunches & consumpties

- Bootovertochten

 

Het organiseren van zo’n rit (en dan met name deze) vergt veel tijd en voorbereiding, dus de aanmelding gaat deze keer iets anders dan bij de voorgaande edities het geval was, ook omdat ik een behoorlijk grote deelnemersgroep verwacht.

 

Betalingsinfo:

Om je in te schrijven voor deze reis, meld je je hieronder aan en maak je per omgaande € 100,00 per deelnemende persoon over naar NL64 ABNA 0591532956 tnv R..O.B. Nieuwenhuis CJ met daarbij duidelijk vermeld je forumnaam en omschrijving 'Europatour 2020' en wordt jouw inschrijving definitief. Dit bedrag is onderdeel van de aanbetaling van 20% van de totale reissom, die rond eind oktober 2019 zal moeten worden voldaan. Voor deelnemers die vanwege hun werk nu nog niet weten of ze ook daadwerkelijk meekunnen, geldt de uitzondering dat zij voordat de rest van de aanbetaling moet worden voldaan, nog kunnen annuleren. Het inschrijfgeld krijgen zij dan terugbetaald. Ik ga er wel vanuit dat hier geen misbruik van wordt gemaakt, want helaas heb ik bij sommige van de eerdere edities het voorlopige deelnemersaantal uiteindelijk naar beneden moeten bijstellen.

 

Er is plek voor maximaal 20 auto’s, eventueel komt er een reservelijst.

 

Nog even voor de duidelijkheid: het wordt weer een stevige rijdersrit. Onderweg een wandeling of een uitstapje maken, wordt heel lastig. Hiervoor kun je één van de rustdagen benutten.

 

Heb je nog vragen tav bovenstaande, stuur me gerust een PM.

 

We hebben er zin aan!

Rob & Richelle

 

Deelnemers: (GROEN=inschrijving betaald ORANJE=aanbetaald BLAUW=volledig betaald)

01 - 2 - BMW-Z-CSi (Rob & Richelle)

02 - 2 - Shoveltje (Cees & Mary)

03 - 2 - Ruud_19 (Ruud & Monique) 

04 - 1 - GuidoK (Guido)

05 - 2 - Scorpion (Roger & Jaqueline)

06 - 2 - JK-Z4-3.0I (Jurgen & Marjan)

07 - 2 - Enzo Sebastian (Lawrence & Amanda) 

08 - 2 - Z4andmore (Harrie & Marion)

09- 2 - gessel (Cock & Jacqueline)

10 - 2 - Hessing (Hans & Enje)

 

Interesse:

Pearley

Gersh

TonyDS

Z-ttree

Luis

 

  • Like 1
Link naar reactie

Ok , fantastisch.

Heb wel een "financiële" , vraag. Worden er veel tolwegen "genomen" ? Weet ook dat reisbudget afhangt van wat er zelf verteerd (gespendeerd) wordt aan lunches ed.

Heb je enig idee wat overzetten kosten ?

Zou dus graag weten wat mij dit ongeveer zal kosten voor 2personen.... zal al snel rond 4000/5000 euro zijn benzine en andere kosten incl., of is dit verkeerd ?

Moeilijk om hierop te antwoorden ? No problem , dan zoek ik zelf t één en t ander op.

Indien goed voor mij zitten we ook nog met verlofregeling voor Hilde, heeft contract per jaar (gelijk in t voetbal) anders wordt haar transfer te duur 😂😂

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

^ tol zal er haast niet zijn, hooguit als je de brug naar Zweden neemt volgens mij. Ik meld het er alleen voor de zekerheid altijd bij. 

 

Overtocht retour hangt van traject af, maar zal zo rond de 400 retour zijn, 2 pers. Je kunt over Zweden rijden, ben je wel iets langer onderweg maar is goedkoper qua kosten denk ik. Te rijden afstand in Noorwegen is ongeveer 2500km.

 

Overtochten veerboten binnenland kan ik nog niets over zeggen, ik probeer ze zo min mogelijk in te plannen.

 

 

Link naar reactie

^^ 't Is inmiddels al weer een paar jaar geleden, maar bij het laatste bezoek aan Noorwegen gold er alleen tol op een stukje rondweg bij Oslo en in het centrum van Oslo zelf, dus dat zullen de kosten niet worden in 2020 . Gezellig 's avonds een alcoholhoudend drankje daarentegen ....  .:oops:😩😰

  • Like 1
Link naar reactie
Op 15-1-2019 om 08:22 zei Enzo Sebastian:

Hier zijn wij uiteraard bij...! 

Marjan, we gaan naar Spanje in juni 2020.... 😉

 

aangepast door JK-Z4-3.0i
  • Haha 2
Link naar reactie
  • Administrator

^ strak plan...veel plezier.

als ik de bevestiging heb dat jullie naar Spanje gaan doe ik de aanbetaling Rob 😌😂

  • Haha 3
Link naar reactie
4 uur geleden zei Enzo Sebastian:

 

Jurgen is volgens mij meer van het type 'Ohh nog 300m lopen voor de plee? Dit voortuintje voldoet ook.' 

Overal schijt aan...

  • Haha 1
Link naar reactie
  • BMW-Z-CSi vastgeprikt en In de kijker dit topic
  • BMW-Z-CSi gesloten, Niet in de spotlight en Losgeprikt dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.