Ga naar inhoud

Foutmelding richtingaanwijzers achter


iliefde

Aanbevolen berichten

Foutmelding richtingaanwijzers achter

Ik krijg sinds vandaag onregelmatig foutmeldingen dat mijn richtingaanwijzers achter (zowel links als rechts) niet werken.

 

Mijn Z4 heeft vanwege de vakantie 2 weken stil gestaan en heb er vandaag weer voor het eerst mee gereden. Ik merkte vanmiddag dat er aan de binnenkant condens op de voorruit zat, iets waar de auto normaal gesproken geen last van heeft (er wordt dagelijks over langere afstanden mee gereden). 

 

Heeft er iemand suggesties waar te beginnen met zoeken? Vanwege het slechte zicht ‘s avonds nog niet kunnen kijken of de paravan schoon is. Waar zit de computer voor de richtingaanwijzers? 

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zeer waarschijnlijk condens in je achterlicht, welke sluiting veroorzaakt. Ik heb dat ook eenmaal gehad toen met vakantie de auto in de regen had gestaan. :61_sob:Verder staat ie altijd droog namelijk. Zoek maar eens op E89 en achterlichten. Hetzij in het Engels of Duits. BMW is al bij revisie 6 ofzo van de achterlichten. De huidige nieuw verkochte achterlichten zijn eindelijk goed.

 

Hier alvast een fijn stukje proza. https://www.zroadster.com/forum/threads/led-blinker-in-rueckleuchte-reparabel.118100/

aangepast door Ewout
Link naar reactie

Niet alleen in de achterlichten staat wel eens water. Omdat je ook vocht in de cabine hebt, zou ik zeker de bak waarin de accu en de pomp van het dak staat goed doorzoeken op water. Die bak is bekleed met schuimstof, zuigt vocht op.

Ook hier staan de diverse fora vol mee, forummember KA4 heeft hier dacht ik ook al last van gehad. Kan leiden tot dure reparaties en uiteraard wast Bmw zijn handen in onschuld.....

Link naar reactie
  • Administrator
17 uur geleden zei Frenkie:

... uiteraard wast Bmw zijn handen in onschuld.....

 

Oh, noemen ze bij BMW die derrie In de bak van de accu en de dakpomp "onschuld"?

  • Haha 1
Link naar reactie

Bedankt voor de tips. Ik ga op onderzoek uit. Wat mij vooral bevreemdt is dat de storing in beide achterlichten ineens op hetzelfde moment op komt zetten. Daarnaast heb ik recent ook al eens een melding van een motorstoring gehad die aangaf dat beide katalysatoren niet meer functioneerden (bekende P0420 en P0430 melding). Omdat ik dat niet vertrouwde, 2 kats die in parallel werken op hetzelfde moment defect, heb ik er nog even niets aan laten doen. Daarom ben ik een beetje argwanend over de melding van de storingen in de achterlichten. Het lijkt er eerder op dat de computer problemen heeft, wellicht door het vocht. Daar moet ik in ieder geval achter aan. De auto staat (helaas) altijd buiten. Ik heb echter in het kleine jaartje dat ik er nu mee rij, nog niet eerder vochtproblemen gehad.

Link naar reactie

Een lang onderzoek was niet nodig. Er zit condens in beide achterlichten 😬. Vooralsnog geen vocht gevonden in de cabine of de accubak 😅

aangepast door iliefde
Link naar reactie

Tot bouwjaar 2011 is dit een bekend probleem, daarna heeft er een modificatie plaatsgevonden qua ophanging en lampen zelf. Wil je er echt vanaf zal je inderdaad nieuwe lampen met modificatie moeten laten plaatsen. De oude lampen lekken, is geen condens. Volgende is dat dan de accubak vol gaat lopen uiteindelijk met als gevolg dat je dak contstructie er mee gaat stoppen. En dan wordt het serieus kostbaar. Niet te lang mee wachten zeker als de auto altijd buiten staat.

Link naar reactie

Ik zat bij Ekris op de site te kijken naar de prijzen voor de achterlichten. Niet iets om heel vrolijk van te worden. Heeft iemand enig idee wat PuMA maatregel 31209902 betekent? Dat staat als opmerking bij het bestelnummer. Googlen leverde niet veel op.

Link naar reactie

Puma maatregel was dat er onder garantie de achterlichten vervangen zouden worden. Echter is deze regeling verjaard en vervallen.

Niet alle achterlichten tot 2011 lekken, maar het komt wel regelmatig voor, een goedkoper alternatief is alles kittenipv nieuw achterlicht, helaas niet OEM en ik vind kit hmmmmmmmm beunhazenwerk als het wordt gebruikt op een plek waar het niet hoort of zat

aangepast door Blackwwz3
Link naar reactie

@iliefde.

De storingen en foutmeldingen kunnen ook liggen aan het te lang stilstaan van de auto i,.c.m. aflopen accu door de vele elektronica. Ik heb dat ik  het begin gehad, accu was minder maar nog wel goed deze is toen onder dealer garantie vervangen en het was weg (rij nml vaker een paar weken nieten hij staat buiten).

 

 

M.a.w. je accu moet in een hele goeie conditie zijn als je niet veel rijdt. anders krijg je op diverse plekken spannigsvallen wat eenmalige storingen geeft. Rij je veel, heb je dat probleem niet. 

Overbuurman had hetzelfde probleem, elke keer storingen, maar hij reed maar 7km per week!!!! Nu rijdt die dagelijks en heeft die geen problemen meer  Dynamo laadt pas op aangeven van de auto, niet meer direct zoals vroeger.

Link naar reactie

@Blackwwz3

Bedankt voor je tip. Ik rij normaal gesproken dagelijks lange afstanden met de auto. Die 2 weken stilstaan is een uitzondering maar ga wel controleren wat de leeftijd van de accu is.

 

Ik kwam nieuwe achterlichten van Van Wezel tegen. Ervaringen daarmee? Scheelt aardig qua kosten maar heb geen idee of alle benodigde modificaties doorgevoerd zijn en of de pasvorm correct is.

Link naar reactie

Nieuwe achterlichten laten monteren bij Gijsbertsen. Maar geen risico genomen en voor originele onderdelen gegaan. Hopelijk hiermee het probleem definitief opgelost en geen ellende met de pomp in de toekomst.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.