Ga naar inhoud

Beschrijving


TonvanB

Aanbevolen berichten

Beschrijving

Omdat dit niet het meest bezochte deel van het forum zal zijn geef ik maar een beschrijving van de algemene techniek van BMW Z8 😉

 

Chassis en carrosserie

 

Deze zijn geheel uit aluminium gemaakt en door mensen gelast en gemonteerd. Het aluminium spaceframe zorgt voor een grote carosseriestijfheid en een gewichtsbesparing tov een stalen versie van 30%. De 400 onderdelen van het chassis zijn met 55 meter MIG/TIG lasnaad en 1000 nieten in elkaar gezet.

Van de carrosserie zijn alleen de voor-, achterbumper en de dorpels van kunststof.

 

Motor

 

De M5 motor van de E39 ligt in het vooronder. De motor is een atmosferische 8 cylinder met 4941 cm3 met 400PK en een koppel van 500nm

  • Like 2
Link naar reactie
  • Administrator

Welkom Ton! Volgens mij ben je momenteel ook nog het enige lid met een Z8. Deze sectie is nog niet zo heel lang geopend, dus wie weet waar het toe gaat leiden 😉

Link naar reactie
  • Administrator

^En dat maakt ons des te nieuwsgieriger naar jouw Z8 Ton. We hebben op het forum ook een Member's Gallery, waar alle leden zich met een praatje en wat plaatjes kunnen voorstellen. Hint, hint, hint. 😉

Link naar reactie
1 uur geleden zei Ruud_19:

als 1;18 niet meetelt wel :cynical:

 

Ja, als je zo gaat beginnen 😉  Naast het geboorteboek dat iedere Z8 heeft/zou moeten hebben, heeft BMW Duitsland opdracht aan Kyosho gegeven om voor iedere DE geleverde auto een passend 1:18 model te geven en die zijn niet aan iedereen uitgeleverd...dus heb ik er een paar 🙂

 

IMG_1240a.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
3 uur geleden zei Henk:

Dat ziet er mooi uit. Ben ook benieuwd naar de plaatjes. van geboorteboek en doel wist ik niet. Leuk om te weten.  

Het boek is een beschrijving van de auto van ontwerp naar productie (circa 200 pagina's) Het boek is gepersonaliseerd door de VIN sticker en een foto van de Z8 in jouw uitvoering. Een hardnekkig gerucht is dat het een foto van JOUW auto is maar helaas...gewoon stock foto's Om het boek zit een nappa leren omslag en het geheel zit verpakt in een doos met logo

IMG_1719a.jpg

De overige foto's laten zich niet uploaden (MB beperking)

Link naar reactie

interessant om ook eens wat over de Z8 te lezen,misschien leuk om geinteresseerden een proefritje te laten maken???

 

Hopelijk wil je ook meerijden met een of andere rit zodat we de Z8 een keer kunnen bekijken!

😁😁

aangepast door sandere39
Link naar reactie
24 minuten geleden zei sandere39:

interessant om ook eens wat over de Z8 te lezen,misschien leuk om geinteresseerden een proefritje te laten maken???

 

Hopelijk wil je ook meerijden met een of andere rit zodat we de Z8 een keer kunnen bekijken!

😁😁

De rechterstoel is altijd beschikbaar 😉😉

  • Thanks 1
  • Haha 2
Link naar reactie

Hah, dat is al heel genereus.

 

Ik vind het fantastisch dat je ons - in ieder geval mij - hier laat meegenieten van je enthousisame. Ik hoop dat je nog lang plezier van die mooie Z8 mag hebben.

Link naar reactie
2 uur geleden zei MadMarky:

Heb je nog verede details over de techniek?

Is bijvoorbeeld de versnellingsbak en het diff hetzelfde als van de E39 M5? Zijn verschillende onderstel onderdelen nog gedeeld met andere BMW modellen zoals de E46/E36/E30 in het geval van de Z3?

 

De versnellingsbak en het diff zijn hetzelfde als de E39. De vooras is volgens hetzelfde bouwprincipe als de toenmalige 7 serie, waar ook de remmen vandaan komen. Ik weet niet in hoeverre delen van de Z8 gedeeld zijn met andere series.

aangepast door TonvanB
  • Like 1
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.