Ga naar inhoud

achterklep gaat niet open


IJssel

Aanbevolen berichten

Op ‎30‎-‎11‎-‎2018 om 01:40 zei Blackwwz3:

Dus Theo je bent welkom, je weet me te wonen haha. Valt mee qua werk i.c.m. bijpraten..... koste het meer tjjjd haha. Heb je me nummer nog eventueel, appen bellen kan altijd.😊

@Ka4 je bent welkom. Samen met Theo eventueel😁😉🤣😂 komt er van montage niks meer haha

 

@Blackwwz3

 

Bedankt voor het aanbod Leon, ik kom er op terug, zal wel ergens dit voorjaar worden, Spulletjes bestellen en priegelen.

Link naar reactie

Theo Pauwels heeft  de noodontgrendeling er bij de mijne  ingemaakt , was ongeveer 15 min werk, ook ik heb geen skiluikje maar heb op die plaats  achter het los te klikken. Panneeltje een klein rond gaat je in de bekleding  gemaakt  en kan nu  van daaruit met een stokje met haakje de  noodontgrendeling bedienen. 

Bij mij  ging de koffer ook niet  open met  het daarvoor bestemde  computer programma.

Link naar reactie
  • 10 maanden later...

Hoi Leon, beetje drukke zomer gehad. Wat moet ik waar bestellen en wanneer heb je de komende weken tijd om te priegelen . @Blackwwz3

 

ik wil het wel geregeld hebben dat je altijd de kofferbak kan inkomen 😇

Link naar reactie
  • 3 weken later...

@Blackwwz3 vandaag de noodsluiting geplaatst, inderdaad wat een gepriegel. Looplamp en zaklampje vastgeplakt met ducttape aan de binnenkant van het kofferdeksel en dan maar prutsen. Achterstevoren zittend in de kofferbak bleek een goeie tip. Vond het vastzetten van het clipje op de kabel nog het meest lastige deel. Maar dankzij jouw tips zit het nu allemaal zoals het hoort. 

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Hallo, heb even getwijfeld om te vragen. Wij zitten nu met hetzelfde probleem met onze E89. Eerst een storingsmelding over dat het dak niet vergrendeld was. Even op het knopje open/dicht drukken dacht ik. Niet dus. Kreeg daarna de storingsmelding dat Dakbeweging verstoord was. Maar de ramen wilden dus niet meer dicht...

Bij garage krijgen ze er geen beweging meer in. Ook niet met de software de kofferbak openen. Die gaat een stukje open maar gelijk weer dicht als je hem wil openen. Blijkt ook een sensor storing die ergens inbed kofferbak zit. Probleem dus.

Gelukkig een skiluik maar is te klein om echt dingen te doen. Bosch garage wil toch gaan kijken of ze ea kunnen verwijderen om erbij te komen.

die ontgrendel handle zit er standaard niet in, toch?

Is er toch nog een andere manier om kofferbak te openen? Kunnen ze misschien via het skiluik bij die (handmatige) ontgrendeling?

Link naar reactie

@Zwippet die handmatige ontgrendeling zit er standaard NIET in, dus ik denk dat dit geen optie is. Ze zullen iets anders moeten verzinnen, ik denk dat een universele garage zich sowieso geen raad weet met dit soort storingen. 

Een goed adres is Thommy in Lisse, Hans vd Leden (kijk even op fb) heeft daar storingen aan zijn dak laten verhelpen.

In ieder geval balen, succes met de reparatie. 

PS: hoe oud / hoeveel km op je E89?

Link naar reactie

Kreeg goed nieuws van de garage dat ze het opgelost hebben. Hoe krijg ik nog te horen. Heeft ze wel veel moeite gekost. Had zelf ook diverse garages en personen gebeld zoals ook hierboven genoemd. Die hadden geen echte oplossing.

Zal later nog even een updated geven hoe het opgelost is. Bedankt voor meedenken.

21 uren geleden, Frenkie zei:

@Zwippet

PS: hoe oud / hoeveel km op je E89?

Boven de 150.000km uit 2009.

Link naar reactie

Het laatste redmiddel zou inderdaad een gaatje zijn maar was gelukkig niet nodig. Hoe precies weet ik niet (geheim van de smid?) maar ze hebben het bovenste dak iets kunnen oplichten en daardoor met smalle tooling/handen e.a kunnen doen. Ook via skiluik.

Ze zijn er wel in totaal 7,5uur mee bezig geweest maar ze hebben nooit het idee gehad er niet uit te komen. Kost alleen tijd (=geld). Volgende keer wat meer vertrouwen hebben in deze Bosch garage. Blij dat hij weer voor huis staat.

 

Ga er nog wel over nadenken om zo'n glow-in-the-dark handle te kopen voor het nood-ontgrendelen van de achterklep.

aangepast door Zwippet
  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Nou gelukkig dan maar! 7,5u is natuurlijk wel veel tijd, maar materiaal zal er weinig nodig zijn geweest, dus dan zijn de kosten in totaal nog een beetje te overzien hoop ik.

 

Ik zou die glow-in-the-dark handle meteen kopen als ik jou was. Dit wil je niet nog een keer meemaken toch?

Link naar reactie
Op 23-1-2021 om 17:44, Zwippet zei:

Het laatste redmiddel zou inderdaad een gaatje zijn maar was gelukkig niet nodig. Hoe precies weet ik niet (geheim van de smid?) maar ze hebben het bovenste dak iets kunnen oplichten en daardoor met smalle tooling/handen e.a kunnen doen.

 

Waarschijnlijk hebben ze dat gedaan met een blaasbalg... 🙂

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Heeft iemand deze al eens geprobeert?

 

Via TIS erachter welke connector het is voor de motor van de achterklep, dat is Pin 12 van X14270. De stekker moet ik van de junctionbox los trekken en dan zou ik in principe kort spanning op de pin kunnen zetten om de motor een zetje te geven om de tail gate te openen.

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e89-z4-sdrive23i-roa/wiring-functional-info/body/locking-security-functions/central-locking-system/outlputs/2dLJ9fTl

 

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Op 24/11/2018 om 18:46, Blackwwz3 zei:

3we6.png.d967577e24f14d60be50f7dd5dee2640.png

 

Nr 8 t/m 13 waarvan de omcirkelde nummers meer bevestigingsmateriaal is. Kosten ongeveer 23 euro ex btw.

 

Bowden cable, emergency unlocking  
 
 i  51 24 7 191 261
 
    1

0.35 oz

12,65 
 
9 Handle f emergency unlocking  
 
 i  51 24 7 056 414
 
    1

0.35 oz

6,21 
 
10 Clip  
 
 i  51 24 7 056 413
 
    1  
1,76 
 
11 Washer  
 
 i  51 24 7 057 739
 
    1  
1,86 
 
12 Torx-bolt with washer  
 
 i  07 14 7 139 404

ISA M6X17

    10

0.35 oz

1,27 
 
13 Fillister head screw with collar  
 
 i  07 14 7 143 279
 
    1  
1,09 

Werkt natuurlijk alleen als je een zogenaamd skiluikje heb. Anders kom je er alsnog niet bij

 

ik zie 10 torx schroeven staan. Ik kan ze per stuk kopen. Heb ik er 10 nodig?

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb dezelfde vraag als mijn voorganger, het wordt mij uit het plaatje van de onderdelenshop niet duidelijk hoeveel en welke artikelen er nodig zijn om de Bowden- noodontgrendelingskabel vast te zetten en te geleiden.
Iemand bekend mee? Of is hier ergens een installatie-instructie van?
Bij voorbaat dank!

 

Kofferbaksluiting 181746.jpg

Link naar reactie
7 uren geleden, Jeroen_Leiden zei:

Ik heb dezelfde vraag als mijn voorganger, het wordt mij uit het plaatje van de onderdelenshop niet duidelijk hoeveel en welke artikelen er nodig zijn om de Bowden- noodontgrendelingskabel vast te zetten en te geleiden.
Iemand bekend mee? Of is hier ergens een installatie-instructie van?
Bij voorbaat dank!

 

Kofferbaksluiting 181746.jpg

Lees nu even het draadje, nov 2018, de onderdeelnummers staan vermeld. Kan je zo bij de dealer bestellen.

Link naar reactie
4 uren geleden, Frenkie zei:

Lees nu even het draadje, nov 2018, de onderdeelnummers staan vermeld. Kan je zo bij de dealer bestellen.

Heb ik gezien, maar de daarin genoemde boutjes 12 en 13 kan ik niet plaatsen en kloppen naar mijn mening niet. 
En bij de onderdelenshops wordt je ook niks wijzer.
Afijn, ik las ergens anders een handige link over dit onderwerp:

https://www-zroadster-com.translate.goog/forum/threads/z4-3-0i-schalter-zur-kofferraumoeffnung-fehlt.120577/page-2?_x_tr_sl=de&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=de#post-2745373
Hierin worden mij alleen de nummers 8, 9, 10 en 11 genoemd. Geen boutjes.

En dan nog niet helemaal helder hoe e.e.a. vast moet worden gezet wat mij betreft.

 

Link naar reactie

Klopt die schroefjes heb je niet nodig. Het enige waar je vreselijk goed op moet letten is dat je de stekker van de achterklep ontgrendeling niet sloopt bij het demonteren van de achterklep binnenbekleding. Raad eens hoe ik dat weet… 

Link naar reactie
16 uren geleden, Ewout zei:

Klopt die schroefjes heb je niet nodig. Het enige waar je vreselijk goed op moet letten is dat je de stekker van de achterklep ontgrendeling niet sloopt bij het demonteren van de achterklep binnenbekleding. Raad eens hoe ik dat weet… 

Thx voor deze tip Ewout! 
Eindelijk een ervaringsdeskundige. Klopt het hierboven geposte Duitse linkje dat je alleen maar de 4 onderdelen op deze foto nodig hebt?
Snap er niks van dat je hiermee die trekkabel vast krijgt… Of hangt deze gewoon los vlak bij het slot? En die twee zwarte kunststof delen, waar komen die?
M.v.g. Jeroen

IMG_8775.jpeg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.