Ga naar inhoud

Parrot Bluetooth aanwezig?


ReauLeau

Aanbevolen berichten

Parrot Bluetooth aanwezig?

Beste forumleden,

 

Zodra ik de stroom op mijn zzzz zet dan zie ik twee Bluetooth verbindingen naar voren komen, namelijk Bluetooth ULF en Parrot CK3100. Na wat googlen hoort er blijkbaar zo'n interface bij die je op je dashboard plaatst. Dit is bij mij echter niet aanwezig (misschien heeft één van de vorige eigenaren dit meegenomen). Weten jullie of het mogelijk is een nieuwe interface hier aan te kunnen koppelen? Als ik probeer te verbinden met de bestaande parrot verbinding dan geeft hij aan dat hij niet kan koppelen voordat ik ook maar een password in kan voeren (zie foto).

Screenshot_20180912-171035_Settings.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De vraag is of het zin heeft de bedieningsmodule aan te kopen. Die zijn vast nog wel op Marktplaats of Ebay te koop. Maar als de vorige eigenaar een andere pincode dan 0000 of 1234 heeft gebruikt, dan wordt het denk ik lastig.

Ik zie dat je in Houten woont. Dat is niet ver van mij vandaan. Ik heb een  complete Parrot CK3100 liggen (uit een vorige auto). Dus als je eens wilt proberen of een nieuwe bedieningsmodule gaat werken, dan ben je van harte welkom om dat eens uit te testen. Stuur mij dan even een PB

Link naar reactie
  • Administrator

Domme vraag: maar weet je zeker dat die interface niet ergens is waar je hem niet verwacht? Zoals in je asbak, in je dashboardkastje, ergens weggewerkt in je middenconsole, etc., etc... Je kunt zo'n ding inderdaad vol in het zicht plakken, maar er zijn genoeg mensen die dat niet mooi vinden en op zoek gaan naar iets creatievers ...

Link naar reactie

Heb nog even verder rond gekeken. Maar pincode lijkt niet wijzigbaar, Is dus of 0000 of 1234. Dat zou het zoeken naar een display aantrekkelijker maken.

Aan het display zit een zwarte draad met 6-polig wit plat stekkertje. Dat zou dan ook tenminste ergens in je auto aanwezig moeten zijn.

Volgende vraag. Zit er ergens een microfoontje.?

aangepast door Zetter
Link naar reactie
14 minuten geleden zei Zetter:

Heb nog even verder rond gekeken. Maar pincode lijkt niet wijzigbaar, Is dus of 0000 of 1234. Dat zou het zoeken naar een display aantrekkelijker maken.

Aan het display zit een zwarte draad met 6-polig wit plat stekkertje. Dat zou dan ook tenminste ergens in je auto aanwezig moeten zijn.

Volgende vraag. Zit er ergens een microfoontje.?

Helaas geeft hij al de melding dat ik niet kan verbinden al voor dat ik überhaupt de tijd heb om een pincode in te voeren. Hier door heb ik het idee dat er toch daadwerkelijk iets zou moeten ontbreken. Ik heb boven en onder het asbakje gekeken, in het dashboard kastje, rondom het dashboard kastje, in de achterbak en onder het stuur.

 

Ik heb overigens wel een microfoon (onder de Audi spiegel). Ik kan alleen niet zeggen of dit bij de parrot of bij de ULF hoort.

Link naar reactie
1 uur geleden zei 2.5si:

Domme vraag: maar weet je zeker dat die interface niet ergens is waar je hem niet verwacht? Zoals in je asbak, in je dashboardkastje, ergens weggewerkt in je middenconsole, etc., etc... Je kunt zo'n ding inderdaad vol in het zicht plakken, maar er zijn genoeg mensen die dat niet mooi vinden en op zoek gaan nara iets creatievers ...

Ik heb in principe overal gekeken waar een niet-autoklusser zou kunnen kijken. Ik heb overigens wel een versterker (zichtbaar) in de achterbak. Ik moet deze eerst los maken voordat ik achter het schot kan kijken. Wellicht dat ik daar nog interessante bevindingen kan maken.

Link naar reactie
  • Administrator

Ook in het kastje tussen de stoelen, onder de stoelen en achter het klepje dat direct boven  de asbak zit in het schuine deel van het dashboard? Op die laatste plek worden nog wel eens toevoegingen (zoals een icelink) weggewerkt; makkelijk toegankelijk en wel uit het zicht.

 

Zie je wel ergens bedrading van de parrot die je kunt volgen? Weet je zeker dat deze parrot wel (deels) in je auto zit (en flauw gezegd bijvoorbeeld niet in de auto van de buurman)?

 

EDIT: plaatje bij het praatje; ik bedoel achter het klepje waar een cirkeltje omheen staat) plaatje van een RHD geleend, maakt qua plek van dit klepje niks uit):

 

 

Bmw-Z4-E86-E85-Genuine-Dashboard-With-Passenger_LI.jpg

Link naar reactie
5 uur geleden zei Zetter:

De vraag is of het zin heeft de bedieningsmodule aan te kopen. Die zijn vast nog wel op Marktplaats of Ebay te koop. Maar als de vorige eigenaar een andere pincode dan 0000 of 1234 heeft gebruikt, dan wordt het denk ik lastig.

Ik zie dat je in Houten woont. Dat is niet ver van mij vandaan. Ik heb een  complete Parrot CK3100 liggen (uit een vorige auto). Dus als je eens wilt proberen of een nieuwe bedieningsmodule gaat werken, dan ben je van harte welkom om dat eens uit te testen. Stuur mij dan even een PB

Het liefst zou ik eigenlijk een hele nieuwe bluetooth module inbouwen voor audio en bellen (dension/grom), maar een vorige eigenaar heeft het geluidssysteem vernieuwd (+versterker). Hierdoor weet ik niet zo goed wat mijn opties zijn. De fabrikant van grom zei dat het afhangt van mijn geluidssysteem van of zo iets gaat werken, ja of nee.

Link naar reactie
4 minuten geleden zei 2.5si:

Ook in het kastje tussen de stoelen, onder de stoelen en achter het klepje dat direct boven  de asbak zit in het schuine deel van het dashboard? Op die laatste plek worden nog wel eens toevoegingen (zoals een icelink) weggewerkt; makkelijk toegankelijk en wel uit het zicht.

 

Zie je wel ergens bedrading van de parrot die je kunt volgen? Weet je zeker dat deze parrot wel (deels) in je auto zit (en flauw gezegd bijvoorbeeld niet in de auto van de buurman)?

Op drie verschillende locaties kwam die parrot en ulf wederom in beeld bij het aanzetten van de auto. Het enige wat ik gevonden heb in het dashboard kastje is een bas regelaar voor het vernieuwde geluidssysteem. Ik heb nog niet goed onder de stoelen gekeken. Alleen bij de bijrijdersstoel weet ik dat er een EHBO kit zit. Ik kon in iedergeval geen draadje vinden waarvan ik denk dat die bij een parrot kan horen. Ik ga straks weer even op onderzoek uit.

aangepast door ReauLeau
Link naar reactie
  • Administrator
1 minuut geleden zei ReauLeau:

...  Ik ga straks weer even op onderzoek uit.

 

Oké dan, zie ook mijn toevoeging hierboven over het klepje. Ik zeg niet dat het daar zit, maar dan kun je dat in ieder geval weer uitsluiten (ik zou er even met een zaklamp in loeren).

Link naar reactie

Ik denk dat je je die moeite kan besparen. De Parrot unit wordt aan de kabels aangesloten, die vlak bij de radio zitten (ISO connectors)
Is het microfoontje duidelijk ergens opgeplakt of met een beugeltje in de auto bevestigd? Klein zwart bolletje met een paar kleine gaatjes? Zo ja dan is het van de Parrot. Die van de Ulf is vrijwel altijd netjes ingebouwd.

Kun je de autoradio redelijk eenvoudig demonteren? zo Ja, dan kun je eens kijken of er een blauwe doos in zit (de Parrot).

 

Link naar reactie

Een kompleet werkende set CK3100 ligt in onderdelen in mijn garage. Als je wilt kunnen we eens kijken of je er iets van zou kunnen gebruiken. Anders een Parrot MKi9200. Daar heb ik veel plezier van gehad. Heeft een SD-kaart voor bijvoorbeeld muziek. Een USB  aansluiting, aansluiting voor een IPhone en een AUX (stekkertje) mogelijkheid. Een mooi kleuren display, waarop ook plaatjes per telefoonnummer zijn in te voeren. Zonder installatie ongeveer € 190,00

Link naar reactie
  • Administrator

^het is voor het paneeltje in ieder geval geen moeite, want het paneeltje wip je er zo uit (met een prying tool, of desnoods met een schroevendraaier). Het is echt alleen een afdekplaatje.

 

Het mooie is nou juist dat je via dat gat (met wat moeite) al kunt zien of er iets achter je radio hangt. Dan kun je je dus mogelijk juist het gevloek besparen van een eerste  keer demonteren van de luchtroosters boven de radio ...  👍

Link naar reactie
7 minuten geleden zei Zetter:

Een kompleet werkende set CK3100 ligt in onderdelen in mijn garage. Als je wilt kunnen we eens kijken of je er iets van zou kunnen gebruiken. Anders een Parrot MKi9200. Daar heb ik veel plezier van gehad. Heeft een SD-kaart voor bijvoorbeeld muziek. Een USB  aansluiting, aansluiting voor een IPhone en een AUX (stekkertje) mogelijkheid. Een mooi kleuren display, waarop ook plaatjes per telefoonnummer zijn in te voeren. Zonder installatie ongeveer € 190,00

Dank voor het aanbod! Zeer vriendelijk. Ik denk inderdaad dat mijn voorkeur uit gaat naar zo'n nieuwere parrot omdat die audio ondersteund en ik zodoende spotify kan luisteren. Die MKi9200 lijkt mij wel wat. Heb jij ervaring met het inbouwen van een dergelijk systeem of heb je dat laten doen?

 

Daarnaast meende ik dat de microfoon inderdaad met een beugeltje onder de spiegel zit bevestigd. Ik kan hem in iedergeval van links naar rechts bewegen. Hij komt uit mijn hoofd ook redelijk overeen met hoe die van een parrot er uit ziet. Ik zal rond 5u foto's maken.

aangepast door ReauLeau
Link naar reactie

Naar mijn bescheiden mening gebruikt de Parrot voor geluid de radio eigenlijk niet. Alleen de speakers, want als ik het geluid harder of zachter wilde, dan diende ik dat via de Parrot te regelen.. Alleen de mute functie voor de radio wordt gebruikt. Of de geluidskwaliteit daardoor aan je eisen voldoet hangt af hoe audiofiel je bent.

Link naar reactie
12 minuten geleden zei ReauLeau:

 Die MKi9200 lijkt mij wel wat. Heb jij ervaring met het inbouwen van een dergelijk systeem of heb je dat laten doen?

Nee in mijn vorige Z4 zat die er al in met de draden voor de externe aansluitingen netjes in het dashboard kastje gelegd.

De display werkt op een knoopcel batterij en die zat keurig in een houder op het dashboard geplakt. In de display zit de SD-kaart. De display is er eenvoudig uit te halen om eventuele diefstal te voorkomen.

N.B. In mijn "nieuwe" Z4 was de handsfree (ULF) unit helaas kapot en die laten vervangen door origineel BMW materiaal. € 700,00 😪  Dan is een Parrot zelfs met inbouw een stuk goedkoper.

aangepast door Zetter
Link naar reactie
7 minuten geleden zei Zetter:

Naar mijn bescheiden mening gebruikt de Parrot voor geluid de radio eigenlijk niet. Alleen de speakers, want als ik het geluid harder of zachter wilde, dan diende ik dat via de Parrot te regelen.. Alleen de mute functie voor de radio wordt gebruikt. Of de geluidskwaliteit daardoor aan je eisen voldoet hangt af hoe audiofiel je bent.

Ik lees zojuist dat een parrot geen gebruikt maakt van de versterker die aan de autoradio is gekoppeld. Dat is inderdaad wel erg jammer. Vooral omdat ik zelden radio zal luisteren zodra ik spotify tot mijn beschikking heb. Ik ben benieuwd of het überhaupt dan wel mogelijk is om van de huidige versterker te kunnen genieten.

Link naar reactie

Nog even ter aanvulling. Het lijkt er op, dat je met deze Parrot met 2 telefoons tegelijk kunt bellen. Natuurlijk moeten die hun eigen simkaart en abonnement hebben. De meest gebruikte (in de auto) is dan de primaire. Die wordt sowieso automatisch gepaired.

Link naar reactie

Klopt, Maar ik vond de geluidskwaliteit prima. De Parrot heeft ook een ingebouwde equalizer, waarmee je altijd nog het geluid kan aanpassen. Ben ik niet zo met geluid bezig. De geluidssterkte in mijn Z4 is van dien aard, dat ik voor een rondrijdende discotheek Kan doorgaan, als ik dat wil. Vind bovendien het gegrom en geplof van de 6-pitter veel leuker om naar te luisteren. Dus muziek is voor mij achtergrond. Een HIFI installatie is aan mij in de auto dan ook niet besteed met alle lawaai om mij heen. Maar ieder zijn ding, toch?

Link naar reactie
2 minuten geleden zei Zetter:

 Vind bovendien het gegrom en geplof van de 6-pitter veel leuker om naar te luisteren. 

Opzich heb je hier wel een goed punt. Heb je het al een deel van het schuim van de soundgenerator er uit gehaald? 😉 Dit is voor mij de goedkoopste en beste upgrade geweest ^^

Link naar reactie

Ik heb een 35i en laten chiptunen naar zo'n 375 pk. Maakt nu genoeg lawaai om het nog als prettig te ervaren, ook op de snelweg. Bij echt gasgeven en loslaten ontstaat er een pracht roffel om het nog leuk te vinden. Dus laat het lekker zo.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.