Ga naar inhoud

Protools


Ivo

Aanbevolen berichten

Voor de Mac fanaten: ik was vandaag bij het Chello Media Center in Amsterdam, daar hebben ze heel wat Protool spullen staan. Maar ze gaan over naar Windows :schater:

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

dj leonardo vertel jij ivo hoe goed protools op een pc werkt?  ;)  :)

ze stoppen dus ook met protools, omdat het "een gelopen race is". (volgens de engineer van Chello). Op de PC zijn er blijkbaar betere pakketten :schater:

En da's niet nix: ze hadden 2 complete promixers ofzoiets staan (dus vette mengtafels enzo specifiek voor protools) B)

Eerlijk gezegd verbaasde het mij :blush:

Link naar reactie
(volgens de engineer van Chello)...

ah die dochter van het fantastische UPC die zijn technische zaken zelf zo enorm op orde heeft...

Link naar reactie
(volgens de engineer van Chello)...

ah die dochter van het fantastische UPC die zijn technische zaken zelf zo enorm op orde heeft...

precies, die gebruiken NU dus Apple :blush:

Link naar reactie
dj leonardo vertel jij ivo hoe goed protools op een pc werkt?  :blush:  :)

ze stoppen dus ook met protools, omdat het "een gelopen race is". (volgens de engineer van Chello). Op de PC zijn er blijkbaar betere pakketten :schater:

En da's niet nix: ze hadden 2 complete promixers ofzoiets staan (dus vette mengtafels enzo specifiek voor protools) :huh:

Eerlijk gezegd verbaasde het mij :D

Eeh even over dat Chello Media Center.... Mensen die serieus met dit werk bezig zijn en Protools kopen (kopen? de meesten hebben het al) gaan dat echt niet daar kopen hoor. Daar heb je dealers voor. Ga d'r maar vanuit dat die man geen idee heeft wat ie zegt :D Het is al moeilijk genoeg om een Protools systeem aan de praat te krijgen. Digidesign heeft namelijk zelf geen idee hoe haar eigen systeem werkt. Wij hebben hier in de mijn studio een van de meest geavanceerde setups. Met BetaSP, Fairlight Prodigy en Protools dat allemaal via 9pin en Rs422 met elkaar meeloopt. We hebben heel wat aanloop problemen gehad, en heel lang geploeterd om het werkend te krijgen. Boosdoener? Protools. Reden? Ze houden zich niet aan de standaard. Dacht je dat Digidesign met oplossingen kwam? Nee hoor, onze dealer en studio bouwer Helios moest de heren van Digidesign gaan vertellen hoe de standaard werkt en hoe hun eigen programma in elkaar zit.

Mond vol tanden zeg maar... :angry:

Zo'n Media Center is puur voor mensen die thuis lekker willen rommelen. Wat natuurlijk prima is. Vandaar ook de PC variant....

Thuis=amateur=PC

Professional=Mac

Zowel in het beeld, als in het geluid. Mijn broertje is DTP-er. Bij hem op het werk ook alleen Mac. Video editing is iets anders. Offline editing is veel Avid (wat het moederbedrijf is van Digidesign, de makers van Protools) Inderdaad draaien die op beiden platforms. ONLINE edit. Het echte werk zeg maar, dus op hoge kwaliteit afwerken, gebeurt voornamelijk op Silicons Een platform voor hele zware rekenprocessen zoals animaties. Zeg maar Hollywood.

Link naar reactie

DJLeonardo: je begrijpt het niet, vrees ik.

pic_playout02.jpg

Chello Media Center is het Europese Head-End voor UPC. Daar MAKEN / bewerken ze dus heel veel TV kanalen voor Europa. (National Geographic, Extreme Sports, Reality TV enzo). Denk aan studio's, denk aan vele vierkante meters hardware, denk aan Betacom robots, denk aan Hilversum (maar dan in Amsterdam).

Denk dus aan je boer, professioneel, 20 Mb stromen enzo, 16 kanalen audio in 1 videokanaal, satteliet uplinks, broadcast shit, Champions League realtime 8 wedstrijden, heavy shit dus :huh:

Ik heb het dus niet over een HTPC ofzo :blush:

Linkie:

http://www.digitalmediacentre.com/index_flash.html

Link naar reactie

Mja, ik had niet eerst even gekeken, dom. Ik dacht dat het een soort Media Markt was. excuus. Maar het is Broadcast georienteerd zo te zien. Vandaar dat ik het niet ken. Da's echt een hele andere tak. Sterker nog, Televiesie en Reclame zijn twee totaal verschillende werelden die mekaar niet kunnen luchten of zien, en tevens een totaal andere taal spreken.

Vandaar... :blush:

Link naar reactie
ONLINE edit. Het echte werk zeg maar, dus op hoge kwaliteit afwerken, gebeurt voornamelijk op Silicons Een platform voor hele zware rekenprocessen zoals animaties. Zeg maar Hollywood.

daar zou je je nog wel eens op verkijken...

Pixar... de meest geavanceerde 3D animatiestudio gebruikt sinds kort... linkje

(en daarvoor linux... dááág windowsfans, droom lekker verder)

Link naar reactie

Ik ben geen windowsfan, maar gewoon een gebruiker. 't is maar een computer hoor, ik ga hem echt niet met toeters en spandoeken aanmoedigen :blush:

Alhoewel dat misschien wel zou kunnen helpen :huh: :D

Link naar reactie
Ik ben geen windowsfan, maar gewoon een gebruiker. 't is maar een computer hoor, ik ga hem echt niet met toeters en spandoeken aanmoedigen :blush:

Alhoewel dat misschien wel zou kunnen helpen :D :angry:

windozers moeten altijd zonodig proberen aan te tonen dat hun systeempje wél beter is dan mac. :huh: over hardware doe ik geen uitspraken.

Link naar reactie

Op diverse fora wordt flink heen en weer geruziet over de verschillende systemen. Ik werk op het werk met Windoos en thuis met OS X.

Over hardware en prijzen ga ik niet in discussie, maar het gebruiksgemak en stabiliteit winnen het in ieder geval! :blush:

Link naar reactie
daar zou je je nog wel eens op verkijken...

Pixar... de meest geavanceerde 3D animatiestudio gebruikt sinds kort... linkje

(en daarvoor linux... dááág windowsfans, droom lekker verder)

Ja dat klopt, maar ik doelde eigenlijk meer op de Industrial Light & Magic achtige animaties. Dus de stunts enzo die er realistisch uit moeten zien, maar geanimeerd worden.

Let maar eens op de aftiteling van een Hollywood film met mooie/moeilijke Special FX: ILM

George Lucas heeft een hoop in gang gezet met Star Wars:

-Skywalker Sound is nu een van de grootste filmgeluidsstudios

-ILM is de grootste FX studio

-THX (ook door Lucas bedacht) staat nu in feite in bijna iedere huiskamer

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.