Ga naar inhoud

4e Internationales ZTreffen 2019 (Düsseldorf)


GuidoK

Aanbevolen berichten

 

4e Internationales ZRoadster Treffen 2019

 

Onze oosterburen organiseren dit jaar het 4e Internationales ZRoadster Treffen in Mettmann, een klein stadje naast Düsseldorf.

De meeting is deze editie van vrijdag 28-6-2019 t/m zondag 30-6-2019.

Vorig jaar was ik er ook, toen was deze meeting helemaal in Neurenberg, maar dit jaar is hij natuurlijk vlak bij, zeker voor een aantal van ons.

Het lijkt me leuk als er dit jaar wat meer Nederlanders naar toe zouden trekken.

Link naar het officiele inschrijftopic op het duitse zroadster.com forum:

http://www.zroadster.com/forum/index.php?threads/4-internationales-ztreffen-2019-roadstop-mettmann-offizieller-neuer-anmelde-thread.133747/

 

Dit jaar ga ik er ook naar toe, ondanks dat het samenvalt met het begin van de Europatour.

Waarschijnlijk ga ik vrijdagavond en zaterdagochtend, en rij dan verder met het europatourgezelschap richting Zwitserland.

Mettmann ligt redelijk op de richting naar het 1e verzamelpunt van de Europatour.

 

Wat ik kan zeggen over vorig jaar, is dat het extreem goed georganiseerd was, en er behoorlijk wat deelnemers waren. Er wordt ook een echte evenementsfeer gecreeerd met stickers op auto's, Tshirts/polo's (kon je van tevoren bestellen) etc.

Ook met auto's in uitvoeringen en kleuren die je in Nederland niet zo vaak ziet, ook soms met veel modificaties. Dat vond ik erg leuk om te zien.

Ook de onderlinge sfeer was erg goed. Op het duitse forum zijn er natuurlijk ook mensen die elkaar al jaren kennen vergelijkbaar met hier.

 

Het 'main event' speelde zich voornamelijk zaterdag af. Toen was de ochtend een soort meet&greet (waar alle auto's op een grote afgesloten parkeerplaats stonden) waarbij ook geluncht werd.  S'middags was er een rit (allemaal in groepjes van ca 10 auto's, onderverdeeld in 2 snelheden: flott (snel, er werd echt doorgereden) en bloemetjesplukken (langzaam, vergelijkbaar met het tempo van onze forumritten).

S'avonds was er dan het diner (wat toen erg goed was).

Dit jaar is die opzet vergelijkbaar. De vrijdag(avond) (diner) ervoor was wat informeler met wat minder mensen (100 oid) maar net zo gezellig natuurlijk.

 

Dus als je dit leuk lijkt, grijp deze editie de kans. Het jaar erop kan het zomaar weer echt ver weg zijn.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
Op 6-9-2018 om 23:34 zei Ka4:

. . . . . . . . . :default_sFun_whistle:  Roze t-shirt is vereist!

We moeten er op dit forum toch eens vanaf om altijd maar grapjes te maken over het feit dat de meeste cabriorijders : Vrouw, Gay, of dameskapper zijn.  (Of combinaties hiervan).

Je mag echt niet generaliseren.:nono:

  • Haha 2
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.