Ga naar inhoud

Welke was voor mij velgen


Hendrik

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb nu een aantal keer al de velgen schoon gemaakt, dit gewoon met autoshampoo. Maar het lijkt me toch ook wel verstandig om ze in de was te zetten.

Nu vraag ik me af welke was jullie daar eventueel voor gebruiken??

Hendrik

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Motip wheel wax, of gewoon wd40...

MoTip B.V. heeft een nieuwe, revolutionaire was voor autowielen ontwikkeld. MoTip Wheel wax beschermt langer en maakt het reinigen van sterk vervuilde wielen een secondenklusje. Het unieke van de nieuwe was is dat de meest hardnekkige vervuilers, te weten gloeiendhete remstofdeeltjes, geen vat meer krijgen op metaal en kunststof. Ook biedt Wheel wax een maximale bescherming tegen straatvuil en strooizout.

De werkzame stof in MoTip Wheel wax is een gemodificeerde polymeer die na het opbrengen door middel van een polymerisatie een duurzame beschermende laag vormt. Hierop heeft zelfs het agressieve remstof geen vat. Het reinigen van lichtmetalen wielen met veel gaten of spaken kost daardoor slechts een fractie van de moeite die voorheen het geval was. Een bijkomend voordeel is dat MoTip Wheel wax kan worden gebruikt op zowel het wiel, de wieldop als de band, waardoor het gehele wiel een fraai nieuw uiterlijk krijgt.

MoTip B.V. is de eerste producent die de reiniging en het onderhoud van wielen conceptmatig aanpakt. Voor de reiniging van zeer sterk vervuilde wielen is er de MoTip Intensive Wheel cleaner. Deze is biologisch afbreekbaar. Voor de periodieke reiniging van met was behandelde wielen is er de MoTip Bio Wheel cleaner. Voor een optimaal resultaat adviseert MoTip B.V. na een behandeling met reinigingsproducten een nieuwe waslaag aan te brengen.

Link naar reactie

ik vind wd40 voor wielen niet echt geweldig. Er blijft snel vuil aan hechten en je spuit het er zo af. Beter een goede teflonspray/wax dat is minder plakkerig en sterker.

Ik geloof al dat reclamegeleuter van die waxboeren ook niet zo. Krijg wel eens inside information en begrijp dat bv velgenspray niets anders is dan industrieële interieurreiniger met een ander luchtje en kleurtje, maar dan wel veel duurder.

Ik gebruik dit bv om mijn wielen schoon te maken en dat is echt heel goed. Kan ik ook regelen voor inkoopsprijs, per doos van 6 of 10 liter geconcentreerd

Alleen verzenden word wat prijzig ivm het gewicht dus misschien iets voor de volgende meeting

(ps: wisten jullie ook dat bijna alle smeerolie in nederland door de oliebron gemaakt word? Ook die van grote merken ja. Er is namelijk geen enkel verschil tussen huismerkolie en duurdere merken)

Link naar reactie
bijna alle smeerolie in nederland door de oliebron gemaakt word? Ook die van grote merken ja. Er is namelijk geen enkel verschil tussen huismerkolie en duurdere merken)

beetje borrelpraat Napoje :D

Link naar reactie
oh ja: ik gebruik teflon spray voor mijn velgen :D

spuit ff zo'n bus op je scherm, dat werkt ook heel goed. (en daarna goed poetsen met aceton)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik gebruik bijna nooit velgenreiniger...

De velgen op onze Z3 laat ik wel nooit echt 'pekzwart' worden en ze worden bij elke wasbeurt van de auto grondig gereinigd (gewoon met spons, water en autoshampoo).

Jaarlijks zet ik de Z3 in de was en dan doe ik ook altijd de velgen eens met hetzelfde product als voor het koetswerk van de wagen (product: Mer).

Volgens deze methode zien de voorvelgen van ons Z3'tje, na een simpel wasbeurtje, er nog zo uit na reeds 117.000 km... :lol:

11maart2005004.jpg

Link naar reactie
Ik gebruik bijna nooit velgenreiniger...

De velgen op onze Z3 laat ik wel nooit echt 'pekzwart' worden en ze worden bij elke wasbeurt van de auto grondig gereinigd (gewoon met spons, water en autoshampoo).

Dit is toch echt het allerbeste voor welke velg dan ook...........regelmatig poetsen. :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.