Ga naar inhoud

USB poort handschoenkastje werkt niet


Zetter

Aanbevolen berichten

USB poort handschoenkastje werkt niet

Ik probeer via de USB poort in het handschoenenkastje 2 dingen te doen:

1)  MP3's inlezen vanaf een USB stick

2) een route in het navigatiesysteem te zetten.

De USB stick met muziek werkt prima met de stick in de USB poort in het middenconsole. Maar met de USB poort in het handschoenenkastje gebeurt er niets. Het ledje op de stick gaat langzaam uit en weer aan. Maar op het display zie ik geen mogelijkheid de muziek te importeren. De handleiding er natuurlijk op na geslagen en internet geraadpleegd, maar kan niets vinden om het uploaden van muziek te realiseren.

De USB stick met een route doet met de USB poort in het handschoenenkastje hetzelfde, maar krijg geen menu om de route in de navigatie te zetten. Ook hier de diverse suggesties (Hoe zet je een route op een stick, zodat BMW dat begrijpt) uitgeprobeerd, maar zonder resultaat.

Het lijkt er op, dat de USB poort in het handschoenenkastje gewoon niet werkt. Wie weet raad?

Ik heb een Z4 35i uit 2009. Dus met iDrive??

 

Link naar reactie
59 minuten geleden zei BMW-Z-CSi:

Enige what I'm well weer is dat je ze in

tar.gz format op de stick moet zetten. Ze maken met MyRouteApp

Heb ik gedaan en ook de aanbevelingen gebruikt hoe de USB stick in te delen. Maar ziet ook de muziek USB stick niet. Deze ziet hij wel als die in het middenconsole zit. Ben dus bang dat de USB poort in het handschoenenkastje helemaal niet werkt.

Link naar reactie

Die optie zie ik niet in het navigatie scherm. Heb naar de versie gekeken:  ECE  -  BMW  -     1.2.4   -   Roadmap Europe Premium 2008-2
Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?  Sterk verouderd dus.. Zo ja, is er dan een update inclusief software?

Link naar reactie
5 minuten geleden zei Zetter:

Die optie zie ik niet in het navigatie scherm. Heb naar de versie gekeken:  ECE  -  BMW  -     1.2.4   -   Roadmap Europe Premium 2008-2
Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?  Sterk verouderd dus.. Zo ja, is er dan een update inclusief software?

Zorg dat je de navigatiekaart voor je hebt. Dan 2x de controller knop naar links duwen. Dan moet je een menu krijgen om opgeslagen reizen te importeren en te selecteren. Het duurt soms even voordat je dit menu kunt gebruiken als ne net de USB erin hebt gedaan. 

Link naar reactie

Klopt dat als je de USB erin steekt en dan duurt even voordat je navigatie deze "herkent".  Dus even geduld en dan bovenstaande instructie naar menu en reis importeren.

Muziek via USB in handschoenkastje zou ook gewoon mogelijk zijn. Ik kan niet zo stap voor stap instructie geven, zonder dat ik zelf het menu voor me heb, maar al lopend door menu wijst het zich vanzelf.

 

Hoe oud de versie is  van de  navigatie die erop zit, staat mijns inziens los van de mogelijkheid en goede werking voor importeren route via USB-poort.

Link naar reactie
15 minuten geleden zei Zwippet:

Zorg dat je de navigatiekaart voor je hebt. Dan 2x de controller knop naar links duwen. Dan moet je een menu krijgen om opgeslagen reizen te importeren en te selecteren. Het duurt soms even voordat je dit menu kunt gebruiken als ne net de USB erin hebt gedaan. 

Stick er in. Even gewacht (1 minuut) Kaart op display gezet. Knop 2x links. Maar geen optie om routes in te lezen.
Er moet iets aan de hand zijn. want beide sticks (muziek en navigatie) worden niet gezien. Instructieboekje er nogmaals bij gepakt en ik doe niets verkeerds.

Begin de moed op te geven. Krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.

Heb zojuist wel een CD naar het geheugen kunnen overzetten. Dus dat werkt wel.
Conclusie: muziekverzameling maar via de cd speler in de auto zetten en voor routes toch maar mijn Garmin blijven gebruiken.

Link naar reactie
7 minuten geleden zei sandere39:

Die usb ingangen gaan wel eens stuk,Chrisvero heeft daar ervaring mee.

 

heb je ook een usb ingang in je armleuning?

Ja en die werkt wel zoals het zou moeten. Dat is het andere alternatief. Maar af en toe heb ik die voor iets anders nodig. Dus maar de tijd nemen muziek via de CD speler in de BMW op te slaan.

Link naar reactie

Mijn ervaring met usb stick in het handschoenenvakje (wie o wie bergt daar zijn handschoenen in op, off topic) is dat a) het even duurt en b) een kleine beetje "wiebelen" ook wel helpt. O ja stick eerst formatteren alvorens je het tar. bestand erop zet.

En volgens mij is bouwjaar inderdaad niet relevant maar mss is het goed om hem eens via de dealer te laten updaten. Of via BMW tweaks...

 

Link naar reactie

Nogmaals allemaal dank voor het meedenken voor een oplossing. Ga het morgen nog eens proberen ("Wiebelen") en langer geduld hebben. Mocht dat allemaal niet baten, dan ga ik met BMWTweaks contact op nemen. Hij woont op een steenworp afstand (bijna letterlijk) . Mogelijk kan hij de zaak wat updaten.

Ik laat van me horen of dit gaat helpen.

Link naar reactie
39 minuten geleden zei Frenkie:

Mijn ervaring met usb stick in het handschoenenvakje (wie o wie bergt daar zijn handschoenen in op, off topic)

 

 

Nee ik niet. Te ver reiken. Ze liggen netjes in het muntenvakje voor de pook.

 

Jij hebt dus ook een goedkope uitvoering? 😎

 

Pas echt ergerlijk is als mensen het hebben en nooit gebruiken...

Link naar reactie

Even een update over dit onderwerp. Vandaag bij Richard (BMWtweaks. https://www.bmwtweaks.nl/ ) geweest. Alle software naar de laatste stand van zaken geupdated en de USB poort is er weer!!!! Ook de navigatie-software vernieuwd en de optie voor het inlezen van routes is er nu. Volgens de dealer die ik gisteren belde, kon dat allemaal niet. Het tegendeel is echter waar. Het heeft wel even geduurd voordat zo'n uitgebreide update er in zat, maar het is de moeite meer dan waard. Daarna ook de chiptuining uitgevoerd en i.p.v. 306 pk zit er nu ongeveer 370 pk onder de motorkap. Als ik het gas intrap gebeurd er echt wat. Tenslotte ook de kaarten vervangen door de versie 2018-2. Dus mijn Zet is wat dit alles betreft weer als nieuw. Top!!!!
Ik ben dan ook uiterst tevreden met al het werk van Richard en bij deze mijn dank voor je vakmanschap.

Link naar reactie

Hoe heeft hij de poort weer werkend gekregen dan? Door er fysiek aan te werken of via het OBD2 diagnosesysteem? Of anders?

 

Wel fijn dat het weer werkt, anders wordt het zo armoedig, heb je een dikke auto, kan je er zo weinig mee.

Link naar reactie

Dat kan je Richard beter zelf vragen. Maar ik denk doordat de software geüpdatet is. Ik heb dat niet gevraagd, want hij werkt en dat was voor mij het belangrijkste. Aangezien het een Duitse import auto is, heeft hij ook de Nederlandse versie er in gezet. Is ook wel prettig.

  • Thanks 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.