Ga naar inhoud

Foto's nieuwe Z4 gelekt! (15-08 update nieuwe foto's!)


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Individual:

 Waar zijn de dubbele ronde lampen gebleven?  :oldman:

 

 

Da's ook een beetje een detail wat ik mis en jammer dat ze dat hebben laten vallen. Zo'n klassiek en eigen BMW detail.

De nieuwe 8 heeft dat wel dus bmw stapt daar niet/nog niet vanaf (de 8 ziet er daardoor ook aggresiever uit)

 

Voor de rest wel een aardige auto. Doet me een beetje denken aan een abarth spider op steroiden. Waarschijnlijk vanwege die koplampen.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

Ik ben op basis van de foto’s niet overtuigd. De neus lijkt 1:1 van de 1-serie geleend en van de zij- en achterkant kan het een auto van meerdere merken zijn. Het onderscheidende van de E85 (en trouwens ook van de z3) is er nu wel helemaal af.

 

De bij de E85 geintroduceerde lijn aan de bovenkant van de zijkant (die refereerde aan het model van een klassieke Engelse roadster), die de E89 ook nog had lijkt ook volledig verdwenen.

Link naar reactie

Een volledig in camo-folie verpakt exemplaar kwam ons dezer dagen tegemoet rijden op de snelweg. 

't Ging allemaal te snel voor foto's, helaas: Duitse snelwegsnelheden helpen niet echt... :dry:

 

Eerste indruk van die zéér korte ontmoeting is dat-ie er met een stoffen dak wat eleganter/sportiever uitziet dan z'n voorganger...

Link naar reactie

real life quick look van schmee.

 

De auto ziet er toch wel aardig uit, erg herkenbaar als een z4.

Maar eigenlijk nog steeds te zwaar met 1500kg, hij zou imo eigenlijk onder de 1400kg moeten zitten. Als er een handbak in zou zitten zou je al halverwege dat gewicht zitten (die ZF automaat is zwaar)

 

 

 

 

Link naar reactie

En dan sluiten we af met hoe de auto klinkt... Boeie dat zit heus wel snor, laat zien dat de kofferruimte aanmerkelijk is toegenomen, want dat is het enige nadeel van de E89. 

 

Wat me zo opeens opvalt nu er met de camera helemaal om de auto heen gegaan word, ik vind die kanalen bovenop de motorkap en de taartschep die voorbumper heet echt om te huilen. Het interieur valt op de ze heel dicht bij de E89 gebleven zijn, dus dat ziet er dan wel vertrouwd uit. En mooi. Gelukkig ook niet heel uitbundig maar nog wel chic.

 

Wat ik van de E89 juist zo fijn vind is dat je met gesloten kap, als je over je schouder kijkt, je ook echt wat kan zien, en niet onder de kap van een kinderwagen zit. Nu is dat weer een heel dicht stuk geworden. Erg jammer. Ook teleurstellend is dat er geen klep over de kap zit in open toestand. De E89 is zo mooi clean in open toestand. Ik viel daar echt voor. 

 

Het gewicht is ook een beetje teleurstellend. Natuurlijk is dit er een met een dikke motor, maar ik heb ook een zes in lijn en op kenteken staat “slechts” 1409 kg. Dat hoge gewicht werd nu juist altijd aan het metalen dak toegeschreven. Denk dat een 35i of iS de 1500 ook wel aantikt?

 

De kleur vind ik prachtig overigens, ook icm interieur. De rode uitvoering is ook spetterend. Lijkt me fantastisch met een wit interieur. 😎

 

Link naar reactie
1 minuut geleden zei Ewout:

Het gewicht is ook een beetje teleurstellend. Natuurlijk is dit er een met een dikke motor, maar ik heb ook een zes in lijn en op kenteken staat “slechts” 1409 kg. Dat hoge gewicht werd nu juist altijd aan het metalen dak toegeschreven. Denk dat een 35i of iS de 1500 ook wel aantikt? 

 

Een e85 met dezelfde motor is meer dan 100kg lichter.

Natuurlijk is een 35i turbomotor een stuk zwaarder (meer onderdelen), en het bijbehorende uitlaatsysteem en grotere remmen doen ook een aardige duit in het zakje natuurlijk. Maar deze nieuwe z4 zou imho lichter moeten zijn dan de z4m. Die heeft welliswaar geen turbo maar wel een zwaar gietijzeren blok.

Maar goed, wat ik al zei, er zit een loodzware versnellingsbak in en ik vermoed dat er in het chassis ook wel dingen lichter zouden kunnen. Zeker vandaag de dag met zoveel keuze uit exotische materialen en staalvarianten.

Link naar reactie

https://www.ad.nl/auto/bmw-onthult-de-nieuwe-z4-roadster~a2956541/

 

Vind het een mooie auto, duidelijk herkenbaar als Z4, maar vol met exterieur, vormgeving details die hem een zeer modern voorkomen geven.

 

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.