Ga naar inhoud

GPS antenne defect?


PVe

Aanbevolen berichten

GPS antenne defect?

Net in de week voor de Limborit geeft mijn navigatie het op. Ik merkte al dat de positie op de kaart niet correct was.

Na het oproepen van het service menu / GPS status zie je dat ik van de GPS dus wel de juiste lokatie krijgt: 51°29'07"N 5°28'48"E, dat is midden voor de deur.

Ontvangst van 14 satallieten en 3D FIX.

 

De weergave op de kaart klopt dus niet.

Kaart is 2018-1. Systeem is een CIC in een E89 van 9/2010 met combox.

 

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

 

 

EDIT:

Via het service menu handmatig de lokatie gewijzigd, de kaart staat nu goed maar ik snap er niets van.

 

20180607_131311627_iOS.thumb.jpg.189b89bcf43ebe4f890e1a41b309e290.jpg20180607_131320371_iOS.thumb.jpg.6961a270b1368254cde4846925b99364.jpg

 

20180607_131346385_iOS.thumb.jpg.bf392940613d98c938cc2d85dd8f4a43.jpg

aangepast door PVe
Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Da’s toch raar als het systeem zegt een fix te hebben en op zich een goede locatie door te geven, alleen niet op je kaart.

 

Hopelijk heb je het opgelost met een nieuwe dan en is het niet stiekem iets anders. Heb je er een andere universele antenne aangehangen im te testen?

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Antenne vervangen, leek dus echt defect. Wel dacht ik hem even slim in het dashboard onder de mesh van de center luidspreker te plaatsen maar dat is natuurlijk metaal 😩. Nu ligt hij op het dashbord in het midden tegen het raam maar niet optimaal. Ik ben bang dat ik hem toch echt onder de spiegel moet gaan plakken, dat is de enige plek wij hij ongehinderd naar boven kan kijken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.