Ga naar inhoud

Grootlichtassistent


iliefde

Aanbevolen berichten

Grootlichtassistent

Ik heb een automatisch dimmende binnenspiegel gevonden voor mijn ZZZZ (de handmatige is een ellende als je bij schemer open wilt rijden. Je wordt continue afgeleid door de lucht/straatlantaarns). Nu heeft deze spiegel ook een voorziening voor grootlichtassistent. Werkt dit alleen met adaptieve koplampen of is het ook te gebruiken met standaard koplampen?

Link naar reactie

grootlicht ass werkt door je grootlicht terug te dimmen zodra de sensor tegenlicht ziet dus ik denk dat het ook zou moeten werken met normale koplampen maar ik weet niets zeker.

Ik denk ook dat er geprogrammeerd moet worden en mogelijk extra bekabeling gelegd moet worden.

Link naar reactie

Bedankt voor je reactie. Het zou leuk zijn als het werkend te krijgen is ook al was het niet de reden van de aanschaf. Het lijkt mij dat voor de meeste opties de bekabeling al aanwezig is aangezien ik nergens uitbreidingen op de standaard kabelboom tegen kom.

Link naar reactie
21 uur geleden zei Ewout:

Daar kwam ik bij de installatie van die Chinese dashcam ook achter. Geen geschakelde plus in de interieurverlichtingsunit. Terwijl die bij een ander wel aanwezig was.

Hmm is dat wel zo.... ,ik ben ook met een dashcam bezig (geweest) maar dacht ook een geschakelde + te hebben maar bleek niet geschakeld te zijn.

En ik heb alle mogelijke optie,s.....

 

Sorry voor de ietwat offtopic reactie.

Link naar reactie

6qI9H204.svg

 

Dit is die verlichtingsbak bij je binnenspiegel (A14286). Voedingsstekker X14286 kan voorzien zijn van touwtjes op pen 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 en 12. Dat is de zwarte stekker. De grijze stekker is X14287, maar die doet er verder niet toe.

 

Op X14286, is pin 12 de massa, pin 4 de constante plus en pin 3 de geschakelde plus. Die laatste is bij mij doodleuk niet aanwezig. Helaas is uit het schema niet te achterhalen (want de interne werking van A14286 wordt niet verder toegelicht) waarvoor die geschakelde plus gebruikt word. Bij mij ontbreekt bijvoorbeeld de noodoproepknop. Ik heb wel de regensensor. 

 

Hier is de link dat je de onderdelen aan kan klikken. Best leuke informatie. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e89-z4-sdrive30i-roa/6qI9H204 Let op dat dit voor mijn uitvoering is, de 30i. Als je een andere auto hebt, moet je terug gaan in het menu en een andere auto kiezen.

 

Misschien dat de topic starter hier ook wat aan heeft. Je kan in ieder geval elke stekker in je auto terug vinden en kijken wat erin zou kunnen zitten.

  • Like 1
Link naar reactie

Bedankt voor de link naar de site. Erg handig! De aansluitingen van de spiegel zelf staan er ook in. Ik ga eerst met trial and error proberen, oftewel gewoon uitwisselen. Mocht het niet gelijk werken dan maar eens verder puzzelen of het werkend te krijgen is.

Link naar reactie

Vandaag even bij Gijsbertsen in Odijk langs geweest. Het is helaas inderdaad geen plug and play omdat er aansluitingen in de stekker missen. Ze gaan nog uitzoeken of die aansluitingen gemaakt kunnen worden.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Ben benieuwd of het nog gelukt is met de spiegel, zit zelf ook te denken om een zelf dimmende binnenspiegel te plaatsen.

 

  • welke spiegel moet/kun je dan kopen?
  • aansluitingen aanwezig?
  • Moet je nog iets programmeren?
Link naar reactie

De bedrading is destijds wel aangepast om de gekochte spiegel werkend te krijgen maar de spiegel zelf bleek niet te werken. Uiteindelijk is de aangelegde bedrading gebruikt om een dashcam aan te sluiten. Programmeren is volgens mij niet nodig omdat de spiegel zelfstandig reageert op basis van lichtintensiteit.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.