Ga naar inhoud

Foto's van dagtrips of "echte" trips


PHS

Aanbevolen berichten

Dit was wel het algeheel overheersende gevoel,over het rijden met de Z4 in de bergen....

De Z4 maakt overigens rap gehakt van de Potenza's.....

DSC_9636.jpg

Col de Vars

aangepast door PHS
Link naar reactie

:smile: 

 

Op de meeste grote Franse passen staan, bij mooi weer, fotografen.

Die zetten motorrijders, fietsers en "mooie" auto's op de gevoelige plaat.

En die foto's kun je dan online kopen.

"kost duur" maar is wel leuk zo voor een keertje.

 

Ik heb er 2 gekocht.

Vader - zoon trip is te leuk om geen mooie foto van te hebben 😄

ad1524e6-29df-4258-b331-59cebc4df8bd.jpg

Col de la Bonette

aangepast door PHS
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
  • 3 weken later...
  • 7 maanden later...

Geen trip, maar ook de jongste zoon houdt van de Z4 :) 

 

Ach...kleine trip: ijsje halen in Hoenderloo.

 

 

love the Z4.jpg

aangepast door PHS
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Weer een fijn tripje naar de Alpen gehad.

Gewoon wat random plaatjes die ik zelf leuk vind (en met de ZZZZ natuurlijk)...

 

Wit trio

XJtUI12.jpg

 

Eén van mijn favoriete passen

gjKOCf3.jpg

Sustenpas

 

Tussen de wolken

wnIp0Yg.jpg

 

Bochten bochten bochten

T9ijUqU.jpg

 

10 minuten regen op een lege pas

6vi6XIx.jpg

 

het is weer droog, kap er af!

RaFWjmu.jpg

 

ontbijt

NGplXIz.jpg

 

boven de wolken

ZhLAIcj.jpg

 

 

aangepast door PHS
  • Like 2
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Nog even van het mooie weer geprofiteerd.

Een paar plaatjes voor wie het leuk vindt....

Meeste zal wel bekend zijn want ik had weinig tijd om iets origineels te plannen.

Heerlijk rustig overal. Kon de dame haar lange benen lekker strekken! :biggrin1:

 

Ook nog een kleine uitdaging, waarover ik in 't juiste draadje nog wat info zal delen.

 

 

Xkko67A.jpg

Silvretta / Bielerhöhe

 

OrPbPYAh.jpg

Timmelsjoch (voor de brand)

 

91zkwmj.jpg

Timmelsjoch

 

0bXkcl1.jpg

Grödnerjoch

 

6S4tgy7.jpg

Passo di Giau

 

s1Ymd1v.jpg

Grossglockner

 

lMWM38q.jpg

Grossglockner

 

1Z42wAX.jpg

Hahntenjoch

 

dXVWOmb.jpg

aangepast door PHS
  • Like 1
Link naar reactie
3 uren geleden, Horus zei:

Mooie foto's van een prachtige ZZZZ en een zelfde landschap. Laatste plaatje; met de bodemplaat de grond geraakt?

Schroef in de achterband...

aangepast door PHS
Link naar reactie
10 uren geleden, Horus zei:

Aiii, kon je er nog mee bij een reparateur komen?

 

Was boven op de Grossglockner.

Heb RFT dus kan wel een stukje rijden nog.

En verloor op dat moment nog geen druk.

 

Maar goed,

Ik heb alles bij me voor een reparatie (veter en paddestoeltje; pomp; krik, tang

Auto aan de kant.

Op de krik.

Wiel er af.

Tang erbij.

Krijg dat ik ding er niet uit. Maar echt met geen mogelijkheid

En the Leatherman met kruiskop en platte schroevendraaier is nog bij de motor.....in Nederland.

 

Dus dan maar weer naar Heiligenblut waar een eenmanszaak autobedrijfje de schroef er in 10 tellen uitdraait en een veter schiet.

Was dunne lange schroef.

 

Nu was het vrijdag. Vaak betekent dit, dat het weekend aanstaande is. Ook zo in Oostenrijk.

Een nieuwe band bestellen zou betekenen, niet eerder dan maandag monteren en weer rijden. Zeker met dit maatje in de buitencategorie (255/30ZR19).

En dus de vraag: "to drive or not to drive?"....

 

Ik heb besloten om door te rijden en vaak de banden spanning te meten en visuele inspectie te doen.

Zo heb ik nog een aantal passen gereden en ook weer naar huis getuft (max 150).

 

Had er een M8 of zo in gezeten dan had ik dat niet gedaan denk ik.

Vandaag maar eens langs de bandenboer.

 

PNPLukFh.jpg

 

aangepast door PHS
Link naar reactie

Veter en paddenstoeltje; daar is ook speciaal montage gereedschap voor nodig toch. Of zijn daar ook handige setjes voor? Heb zelf eerder afscheid genomen van de RFT's en heb nu een setje met pomp en ik meen schuim in de kofferbak. Het gebruik daar van is een noodoplossing en betekent dus een (of twee) nieuwe band(en). Zo'n paddenstoeltje zou m.i. beter zijn en de kans op het redden van de band vergroten.

Link naar reactie
31 minuten geleden, Horus zei:

Veter en paddenstoeltje; daar is ook speciaal montage gereedschap voor nodig toch. Of zijn daar ook handige setjes voor? Heb zelf eerder afscheid genomen van de RFT's en heb nu een setje met pomp en ik meen schuim in de kofferbak. Het gebruik daar van is een noodoplossing en betekent dus een (of twee) nieuwe band(en). Zo'n paddenstoeltje zou m.i. beter zijn en de kans op het redden van de band vergroten.

 

Hele discussie of RFT of juist niet (wegligging/comfort/veiligheid).

 

Dit is inmiddels de derde schroef/bout/spijker die ik heb mogen "vangen".

1 keer hier in 't dorp. En twee keer op reis. En dan sta ik meestal op wat meer afgelegen plekken.

En dan is RFT toch wel fijn Kun je nog even een stukje ergens naartoe rijden.

 

Er zijn kleine meeneem setjes. Thuis even oefenen. Dat scheelt veel gepuzzel wanneer je aan de bak moet :biggrin1:

Mijn voorkeur gaat uit naar de paddestoeltjes.(ik heb Stop-n-Go).

Als het gat wat scheef zit een plakveter.

Heb het op de motor ook mee (als ik tubeless rijd).

 

Dat schuim vind ik niks. En dat is een vooroordeel want ik heb het nog nooit gebruikt. Lijkt me een enorme smeerbende.

aangepast door PHS
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 8 maanden later...

En wederom jaarlijkse rondje Alpen gedaan met de oudste zoon (van 3).

 

Wat hebben we gereden....?

 

Dag 1

 

Apeldoorn naar Genève.

Bij Cluses de RDGA opgepakt en gereden tot Flumet, (via Col de la Colmbiere en Col des Aravis) alwaar overnacht.

 

Dag 2

 

Van Flumet via Lac de Roselend, en Bourg-Saint-Maurice, de Col de L'Iséran, naar de Col du Galibier (en daarvoor de Col du Telegraphe, naar de Col D'Izoard gereden.
Op naar de Col de Vars en de Col de la Bonette (offiecieel niet in de RDGA) en overnacht in het idyllische Rimplas waar de iegenaar een forse "petrolhead" is met een Guzzi SP2 in de foyer(met olie lekbakje 🙂 ) en een Caterham op de parking. Lekker!

 

Dag 3

 

Vanuit Rimplas naar de Gorges de Cians en de Gorges de Daluis. Schitterend!

Dan naar de mooie en rustige Col des Champs en de Col de la Cayolle (smal!).

Via Lac de Serre Ponçon (En Col Lebraut aan de D3), en de Col D'Omon (niet spannend) langs Le Lac Grand Maison om laat (half tien) de Col de la Croix Fer te rijden. met schitterend avondlicht en schemer.

Overnachten in Saint-Jean-de-Maurienne.

 

Dag 4

 

Via Col de Madeleine weer door Bourg-Saint-Maurice, richting kleine en grote Saint Bernard, door Italië naar Zwitserland.

Daar rijden we de Grimselpas en de Sustenpass en overnachten in het mooie Luzern.

 

Dag 5

 

Via de Schwarzwald Hochstrasse (mijn zoon wilde dit, maar er is echt geen zak meer aan!) duiken we bij Baden-Baden de A5 op en gaan weer richting Apeldoorn.

 

Veel anti-zonnebrand gebruikt....

 

Z4 op 170k gezet!

3393km gereden.

Verbruik 1 op 10,5

 

Drie plaatjes.

Is er wat animo, plaats ik wel wat meer.

 

gr,

Peter

 

XO4eaJ5.jpg

 

6JCwklS.jpg

 

r4iZVqu.jpg

 

 

 

aangepast door PHS
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.