Ga naar inhoud

z4 coupe modificeren


four

Aanbevolen berichten

ik had eerst 245/35/20"  op 9J  voor en achter  285/25/20" op 10,0J  loopt niet aan   . . .wel voor en achter ET40

 

voor heb ik nu  235/35/20" Hankook wilde wat meer velg rand zien gaat achter ook gebeuren binnenkort 265/25/20" Hankook

 

met die verkeerde achterbanden heb ik mijn wielkasten laten uitrollen was goedkoper dan nieuwe banden kopen 😉

bij dreamworks cartuning laten doen in Weert   ( nieuwe locatie )

https://www.facebook.com/Dreamworkscartuning

 

ekp9ap.jpg

 

 

 

Link naar reactie

ziet er netjes uit !

 

grote van de sierstukken zijn mooi 

de pijp achter het rooster wil ik wel zwart hebben

2 uur rijden voor een dubbele uitlaat te laten maken 😄 je moet er wat voor over hebben 😉

 

morgen eens afspraak maken

 

ik zou het z4 logo achter weg gelaten staat veel dikker zo !

 

ziet er nog goed schoon uit van onder hoeveel Km heeft hij gelopen ?

 

bedankt voor de foto's  !

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Update en vraagjes

 

vandaag en gisteren druk geweest met skirts, voorbumper en motorkap. De auto begint op het gewenste plaatje te lijken.

 

skirts monteren is erg eenvoudig. paar splijtnagels en de goede kant op trekken en klaar.

 

motorkap was/is lastiger. de kier links is wat groter dan rechts.  maar, het linker paneel staar ook ietsjes verder naar buiten. aan dit paneel is niet veel te stellen. toch? (vraag 1. :))

een ander euvel was dat de motorkap erg diep lag. nu blijk je twee rubbertjes te hebben die je aan de rand kan bevestigen. hierdoor komt de kap op gewenst niveau te liggen. het kan zo simpel zijn...

links achter (bij het raam) is de kap iets te hoog. de hoogte lijkt niet in te stellen. klopt dat? (vraag 2.)

 

de voorbumper was ook een uitdaging. veel is anders dan bij een orginele bumper. ook hebben we wat moeten zagen aan de bodemplaat en een passtuk moeten maken. morgen gaan we hem vast zetten.

 

nu nog de veren op goede hoogte krijgen. dat wil niet lukken. voor staan ze op de laagste stand. maar, de auto staat nog net zo hoog als op orginele veren.

 

als alles klaar is, even uitlijnen. de auto trekt een beetje naar links. Hoop dat het geen stickt steering is...

 

wordt vervolgd en alvast een plaatje van de huidige situatie.

20180622_172943-2124x1195.jpg

Link naar reactie

Er netjes.

 

Was het veel werk met die onderplaat?

Normaal moet je een nieuwe onderplaat kopen en ik geloof ook de 2 zijstukken bij de wielkasten.

 

Bij de motorkap lijkt het goed gelukt te zijn de schade weg te werken.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

De schade is heel netjes weggewerkt. Je ziet er niets meer van.

 

bodemlaat valt wel mee. Van de kappen links en rechts moet een stukje af. Anders rust je bumper daarop en staat hij onder spanning. De bodemplaat is enkel nodig om onderaan iets te kunnen schroeven, Ik maak een aluminium plaatj van 1 mm dik op maat. Deze ik verbind tussen de schroefgaten van de bumper en oude bodemplaat.

 

de bodemplaat en tweee kapjes kosten ruim 700,-. Vind ik erg veel voor iets wat je niet ziet.

Link naar reactie
  • Administrator

Motorkap is inderdaad erg netjes geworden! Ik weet niet of ik het me goed herinner, maar kun je niet nog een beetje met de hoogte spelen door hoe je hem monteert op de scharnieren (mij staat bij dat je nog een klein beetje kunt spelen in de lengterichting).

 

Jij noemt die stukjes rubber; ik heb er daar geen twee, maar vier van: 

 

15ED2759-92CA-4C07-AA54-6B5540ABD84A.jpeg

 

Met vier ligt de kap nog stabieler. Bovendien kun je ze op twee manieren monteren. Kan allemaal ook nog wat invloed hebben op hoe de kap ligt. We hebben er hier ooit een Hele thread aan besteed. 

Link naar reactie

kleur is goed gelukt four ! netjes

 

mijn Aero skirts zijn ook goed in kleur  ben er heel erg blij mee zeker wel een must have op een z4

z4 is veel breder onderaan nu . . en steek een heel stuk verder dan de deur  , veel beter dan OEM skirts

 

2lkafjt.jpg

 

 

ik heb die motorkap rubbertjes niet . . . motorkap ligt goed

een keer bestellen dan

 

als het goed is zijn het deze  ?  http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts?id=DU51-EUR-04-2006-E86-BMW-Z4_30si&diagId=41_1705#51237116856

 

 

 

aangepast door Mark79
Link naar reactie
10 uur geleden zei four:

de bodemplaat en tweee kapjes kosten ruim 700,-. Vind ik erg veel voor iets wat je niet ziet.

 

Zo duur zijn ze ook al weer niet, maar toch nog € 538,60 (incl btw). Nog steeds veel voor een paar plastic stukjes.

Voor een non M betaal je voor de vergelijkbare onderdelen 70 euro minder. BMW is een meester in het opplussen van prijzen.

 

Ik heb een keer 1 of 2 van die kapjes vervangen in het begin toen ik de auto had, maar ik kan me niet herinneren dat die toen zo duur waren.

 

 

WTF ik heb het even nagezocht: in 2010 kocht ik het linker hoekstukje omdat daar een scheur in zat:

 

€ 18,62 ex btw:

2010.thumb.jpg.6fa11a8c686f2043ea542d2ba1ac33e1.jpg

 

 

Anno 2018 bij Ekris (officiele stealerprijs):

2018.jpg.bca09a71fc46f19587127ac57dd5cb62.jpg

 

In 8 jaar tijd bijna 9 x zo duur geworden....

Ik heb er maar even fototjes van gemaakt want ik kon het zelf ook niet helemaal geloven.....

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
2 uur geleden zei GuidoK:

 

Zo duur zijn ze ook al weer niet, maar toch nog € 538,60 (incl btw). Nog steeds veel voor een paar plastic stukjes.

Voor een non M betaal je voor de vergelijkbare onderdelen 70 euro minder. BMW is een meester in het opplussen van prijzen.

 

Ik heb een keer 1 of 2 van die kapjes vervangen in het begin toen ik de auto had, maar ik kan me niet herinneren dat die toen zo duur waren.

 

 

WTF ik heb het even nagezocht: in 2010 kocht ik het linker hoekstukje omdat daar een scheur in zat:

 

€ 18,62 ex btw:

2010.thumb.jpg.6fa11a8c686f2043ea542d2ba1ac33e1.jpg

 

 

Anno 2018 bij Ekris (officiele stealerprijs):

2018.jpg.bca09a71fc46f19587127ac57dd5cb62.jpg

 

In 8 jaar tijd bijna 9 x zo duur geworden....

Ik heb er maar even fototjes van gemaakt want ik kon het zelf ook niet helemaal geloven.....

 

 

onderdelen raken op denk ik daarom duurder denk ik. . . .

 

Aero skirts waren ook bijna op toen ik die bestelde !

 

 

Link naar reactie

jeetje wat een prijsstijging...

als er ooit een m bij de sloop komt te staat haal ik ze daar wel 😊.

 

achter, links en rechts ligt de motorkap mooi. maar, in het midden voor (thv de nummerplaat) staat hij erg hoog. daar lijkt niets te stellen. in het topic over de kap staat daar ook niets. iemand  een idee?

Link naar reactie

Als je kap op de hoeken gelijk ligt dan valt er weinig aan te veranderen,  je kan proberen het midden gedeelte van de bumper  omhoog te brengen door middel van ringetjes er onder te leggen. Ik weet het is niet zoals het hoort maar je moet wat.

aangepast door Spuiter
Link naar reactie

Bedankt voor de tip. Die kwam ik vaker tegen. Ik heb er inmiddels ringetjes tussen liggen. Toch ligt hij in het midden te hoog. Als ik hem in het midden goed leg, dan liggen de hoeken te laag. Het is dus kiezen.

Maar met de ringetjes is het wel acceptabel geworden.

Link naar reactie

haha. dat bedacht ik mij straks ook toen ik richting jou reageerde.

 

bij mijn cabrio zit de kap perfect.  dus even gekeken hoe het daar zit. de kap sluit voor in het midden. bij de coupe sluit hij links en rechts.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

zo, we zijn weer even verder.

 

inmiddels geinstaleerd:

m voorbumper

m achterbumper

aero skirts

nieuwe  uitlaat

st-x schroefset

19 inch vmr velgen

sportantenne

....

 

interieur is ook grotendeels  klaar. aangepast is:

m stuur

m pook

m stoelen

zwart interieur

...

 

wat nog te doen?

motorkap stellen. voor in het midden thv het logo blijft hij te hoog...

auto verhogen. 10 cm is te laag in nl. en hoe kom je daar achter? precies.. 🙂

dakje en spiegels zwart maken. spuiten of wrappen?

zelf splitters maken (ter bescherming van de bumper.)

 

en dan..

 

lekker rijden en genieten!

20180623_203442-2124x1195.jpg

aangepast door four
Link naar reactie
3 uur geleden zei four:

 

auto verhogen. 10 cm is te laag in nl. en hoe kom je daar achter? precies.. 🙂

 

 

Hou op schei uit. Kom je uit je werk hebben ze de uitrit van je straat opnieuw bestraat... Fijn bedankt.

 

Ben blij dat ik met de Z van dit soort gedoe verlost ben. 

 

Maar je hebt een mooi koppeltje zo!

 

smartvast.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.