Ga naar inhoud

Bluetooth instellen / pairen met telefoon (hoe dan)


f1fr33k

Aanbevolen berichten

Bluetooth instellen / pairen met telefoon (hoe dan)

Nu rijd ik al enige tijd zonder mijn telefoon verbonden te hebben, maar ik weet ook niet 100% zeker of dat wel kan. Ik heb het bekende "Gezichtje" op het stuur zitten, maar dat kan natuurlijk standaard zijn. Op mijn scherm in het midden, waarop ik ook navigeer en radio luister, kan ik niets van telefoon/telefoonboek kiezen. In de middenconsole heb ik een knop voor "alarm erop" en de "alarmlichten/knipperlichten" knop. Ik heb elders gelezen dat er ergens nog een pair button in het midden moet zitten, maar ik zou echt niet weten waar. Ook met die op het stuur geprobeerd 5 seconden inhouden en dan pas op contact, maar niets helpt. Heel het internet af gezocht, maar niets kunnen vinden (helaas). Weet iemand hier hoe je kan vaststellen of dit wel/niet aanwezig is? Tevens, hoe kan ik dan wél mijn telefoon pairen met mijn BMW?

 

Het betreft de E86 (Z4M Coupé). Heb nog software versie 4-1/70 (denk dat die nooit ge-update is).

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hier zit de pair knop:

 

2060386edfee9b4524208c6c449502de

 

Zo stel je deze in:

) The button in between the seats in the drop down console is the "Bluetooth" button. Hold this for 3 secs

2) Turn the ignition key to position 1

3) At this point the NAV screen displayed the elusive "PAIRING MODE" message

4) Go to your phone, you should see BMW#### show up as an additional device (mines initially said headset then changed to BMW#####)

5) Pair device from the bluetooth settings on phone, you'll be asked for the Bluetooth Key that was provided with the car.

6) NAV screen will display "PAIRING...." followed by "PAIRING COMPLETE"

Hit the R/T button on the wheel and it scroll through your contacts.

 

(Van z4forum.com gehaald, gegoogled op z4 pair button en dan kiezen voor afbeeldingen )

 

aangepast door CorvH
Link naar reactie

 

Dan moet je wel BT hebben natuurlijk.... en daar twijfel ik inmiddels een beetje aan als TS dit zegt ...  (optie s644A lijkt me duidelijk genoeg )  

 

 

4 uur geleden zei f1fr33k:

? Ik zie niet 1-2-3 iets wat op Bluetooth duid in ieder geval. Is dat een bepaalde/specifieke code?

 

 

 

Link naar reactie

Correct, die s644A heb ik niet in mijn lijst staan helaas. Maar inbouwen (origineel) zal denk ik kostbaar zijn (als het überhaupt nog gaat)? Weten jullie een alternatief, of gewoon eeniedere carkit?

aangepast door f1fr33k
Link naar reactie
  • Administrator

Yep, maar daarvan kun je ook in het menu van je radio (zie je instructieboekje)  zien of je het hebt; dan kun je de DSP instellingen aanpassen. 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Zie DSP ook niet op het (LCD) scherm staan, dus dat het ik dan inderdaad niet. Is die Dension dan wel te gebruiken, i.c.m. de knop op mijn stuur? Zie op de productpagina:

 

http://www.deynos.nl/compatibiliteit/?configuratie=3079&productID=2390

 

Verder niet iets van vereisten staan. Het lijkt dus dat het altijd allemaal werkt... Of hebben ze niet gedacht aan specifieke eisen? Kan ook een mail gaan sturen, maar toch fijner om te horen van mede Z4 eigenaren!

 

Zijn er tevens nog andere systemen/apparaten die met de originele BMW dingen (radio/scherm) werken? Is er nog ondersteuning/inbouw van BMW zelf überhaupt (gok van niet eigenlijk, namelijk een "oude" auto voor de dealer natuurlijk).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.