Ga naar inhoud

VIN decoder vraagje


GigiA

Aanbevolen berichten

VIN decoder vraagje

Hi,

 

Het is me al eens eerder opgevallen dat mijn ZZZZ bij de RDW als automaat staat geregistreerd, maar was er altijd vanuit gegaan dat dit verkeerd is gegaan toen de vorige eigenaar hem meegenomen heeft vanuit Duitsland. Nu heb ik hem laatst eens door de VIN decoder gehaald en nu staat hij daar ook als automaat. Beetje vaag verhaal lijkt me. Ook staat er bij de opties "999 - Order Control First Dealer Cars", wat volgens mij de allereerste batch geproduceerde voertuigen zou moeten zijn (correct me if I'm wrong), kan dit er iets mee te maken hebben?

Hij rijdt er uiteraard niet minder om, maar zou het kunnen dat iemand hem in de tussentijd omgebouwd heeft van automaat naar handbak? En is er nog iets anders waar ik het aan zou kunnen zien?

 

Ben benieuwd naar jullie ideeën hierbij ;)

 

gr

Link naar reactie

Er is maar een conclusie, gestolen en omgekat......😂😂😂

 

overigens heb ik wel meer ‘foutjes’ gezien in de vin decoder, uiteindelijk wordt eea ook bij BMW ingevoerd en het zou me niet verbazen dat degene die dat gedaan heeft net ff een keuze boxje te laag zat tijdens het koffie drinken. Het laten aanpassen zal niet zo simpel zijn en zou, denk ik via een stealer geregeld moet worden en ik heb geen idee hoe de RDW daar dan weer mee omgaat.

 

Een soortgelijk grapje gehad met mijn ex MGB, daar stond een nummer per ongelijk op z’n kop ingestanst. Dat is altijd goed gegaan totdat een Apk keurmeester ff briljant begon te doen. Resultaat een nieuw nr nodig, opnieuw instansen en een nieuw kenteken bewijs plus rdw keuring. Kostte veel tijd en ook nog geld......

  • Haha 1
Link naar reactie

@pampus haha, ja dat moet wel ;) nou ja hoop dat het bij mij gewoon een beetje onder de radar blijft, voorlopig nog geen problemen mee gehad dus maar ff zo laten. Ik denk zelf trouwens ook dat het een verkeerd vinkje is geweest hoor, het ziet er niet echt uit alsof hij geconverteerd is, maar kan ook heel netjes gebeurd zijn natuurlijk.

@sandere39 ja misschien een goede, zal ik eens doen, bedankt voor de tip!

 

Ik zat zelf nog te denken, is de overbrenging van het diff van een automaat niet anders dan bij een handbak? Dus tenzij dat ook vervangen is zou het toerental moeten afwijken bij een bepaalde snelheid. Kan iemand me vertellen hoeveel RPM hij/zij maakt met een 3.0 VFL bij 100km/h?

 

thx

Link naar reactie

joh laat varen dat idee ,wie zou die moeite nou nemen om die ombouw te doen,ok ja alles kan maar ik denk t niet.

en als je dan toch op die lijn verd wilt zoek dan zelf even uit welke diff er bij welke uitvoering hoort dan weet je vast wat.

dan wil ik wel kijken wat de toerentallen zijn,ik heb een dcs bak trouwens die dan ook weer als mech te boek staat als ik de auto laat identificeren in istaD

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Toen ik aan 't zoeken was naar een Z4, stond er eentje te koop in Putten, Een geïmporteerde 35is.

Ter plekke bleek het een 35i.te zijn. Op zich ook niet veel mis mee. Maar geen "is".

 

De RDW had deze Z4 gewoon als 35is met 340pk op kenteken gezet. De originele papier gaven 306pk aan....:blink:

 

Is als 35is verkocht.....

aangepast door PHS
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.