Ga naar inhoud

E89 6NR activation


PVe

Aanbevolen berichten

E89 6NR activation

Wie weet hoe of heeft ervaring met het activeren van optie 6NR (BMW apps) op een Z4 E89.

 

Ik weet dat Bimmerretrofit het kan, ik kreeg een aanbieding van maar liefst Euro 400,-. 

Voor mijn Z4 lijkt het alleen software te zijn in de IDrive en een FSC. Ik heb de 609 Professional Navi, de 633 Combox en 6FL de USB / Audio aansluiting. Om goed te internetten via de IDrive / CIC op mijn telefoon moet 6NR worden geactiveerd. In het menu wordt BMW services dan vervangen door Connected Drive

 

Wie weet hoe het moet? In de verschillende fora is best wat terug te vinden maar zonder FSC en diep programmeren kom je er niet. Dit is niet even Carly aansluiten ;-))

 

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

6 minuten geleden zei sandere39:

Is je Z van na 2014? De FL?

Voor die tijd is er ook hardware bij betrokken..en aan de andere kant,internetten in de auto,ach.... maar de andere features zijn misschien wel fijn.

 

De Z4 is van oktober 2010 met volgende uitrusting:

 

S609A  Navigation system Professional

S612A  BMW Assist

S614A  Internet, preparations

S615A  Expanded BMW Online Information

S616A  BMW Online

S620A  Voice control

S633A  Preparation, mobile phone, Business

S676A  HiFi speaker system

S698A  Area-Code 2 for DVD

S6AAA  BMW TeleServices

S6ABA  Control for Teleservices

S6FLA  USB/Audio interface

S6VCA  Control for Combox

S7SPA  Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth

 

 

Ik begrijp van Bimmerretrofit dat het zonder hardware kan. Ik heb namelijk ook een USB hub waar ik de tweede aansluiting kan gebruiken voor de telefoon. Er zit namelijk een telefoon cradle (snap in) voorbereiding met alleen de audio aansluiting en antenne.

 

Hiervoor moet echt programmeer werk plaatsvinden en de CIC geupdate worden. Ik heb namelijk nog BMW Services in het menu staan en niet de ConnectedDrive optie.

Ken je iemand die dit zou kunnen?

 

Over de Connected Drive features zou je een hele discussie kunnen voeren, ik kan namelijk niet echt veel voordelen hiervan vinden.....

 

Copy van de mail van Bimmerretrofit:

 

Thank you for your email.

We will be happy to offer you 6NR activation (BMW Apps).

The price is $415.00USD, and will include FSC code and actual activation, which will be done remotely: http://bimmerretrofit.com/store/index.php?route=product/product&path=62&product_id=67

 

For remote coding you will need to have the following:

ICOM A (special diagnostic equipment for BMW

Access to internet-enabled router (port forwarding will be required)

 

We will order an FSC activation code from BMW specifically for your car and will than perform the activation remotely.

Note that the software in your vehicle is from 2010, it’s pretty old, so you should get the vehicle’s software updated before doing the 6NR retrofit.

 

 

 

 

Link naar reactie

Ik moet toegeven dat de mijne (2011) ook al deze opties heeft en ook nog tv. Het werkt dus niet omdat als ik het goed begrepen heb, je iConnect via Bmw zou moeten regelen met een abonnement. Gezien het feit dat het onderhoud bij Roodkapje plaatsvind hoef ik uit of in principe geen ccontact met een stealer en dus hoef ik ook geen internet etc.

 

Als het over coderen/programmeren gaat dan heb ik prima er ervaringen met Richard Homan. Deze heeft bij mij ook allerlei andere gimmicks gemaakt zoals inklappende zijspiegels, digitale snelheid in display, kap rijdend openen en sluiten etc....

 

Hij kan ook allerlei BMW updates, navigatie updates incl eenmalige code etc. plaatsen. Hij  doet dit bedrijfsmatig tegen zeer schappelijke tarieven en hij zit in Maarsen (utrecht). Hij heeft ook een website en daar kan je simpel zien wat de mogelijkheden zijn qua coderen/programmeren met de officiele BMW software tools. 

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik zelf mis dit soort dingen niet en niet omdat ik een privacy freak ben, maar ze hoeven niet alles te weten.

 

www.bmwtweaks.nl 

Link naar reactie

Hmm het gaat al fout bij de eis dat je icom moet hebben...dat gaat m niet worden denk ik hoor!

Er zijn zat codeerders in nl,even zoeken en je weet t.

er is er ook eentje op fb actief via bmwliefhebbers vind je m wel die schijnt erg goed te zijn.

Je kunt ook http://www.bimmervolendam.nl/  eens vragen.

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.