Ga naar inhoud

brandend airbag lampje


Mark1bn7

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

brandend airbag lampje

Sinds kort heb ik een airbag lampje dat brand en niet meer uitgaat.

Ik had de auto uitgeleend en toen hij teruggebracht werd is mij verteld airbag lampje brand .

even resetten met mijn KW 808 van Konwei obd 2/eobd   en klaar , maar dat ging niet op.

Hij melde geen fout code dus kon ook niets resetten .

Had gelezen dat de mat onder de bestuurders stoel kapot kon zijn   en heb toen maar een bypass gekocht om te omzeilen maar dat werkte ook niet .

Mat nog eens doorgemeten bleek dat dat niet de boosdoener was , kreeg geen onderbreking in het doormeten.

Aangezien ik de stoel eruit had gehaald even onder de bekleding gekeken en lag een behoorlijk plasje water, was al een eerder gebeurd ( kan niet zien waar het vandaan komt maar dat is een ander probleem) ,alles gedroogd en weer gemonteerd .

Kan het zijn dat onder de stoel  een relais zit wat daar mee te maken heeft of is dat van de electra stoel verstelling , bijgaande foto .

Laatste optie is naar de garage en uitlaten lezen.

Maar een knappe kop op dit forum heeft misschien een goed idee.

groet M

 

$_1.JPG

aangepast door Mark1bn7
woord verkeerd
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hardop meedenkend: ook een defecte gordelspanner (bekabeling ook onder stoel) kan het airbaglampje activeren...

Geplaatst:

Vandaag de stoel los gehad  eerst de + accu kabel los en gekeken naar het kabeltje van de gordelspanner en doorgemeten, die was goed .

De gordelspanner met contact spray ingespoten ook de verbindingen van de kabels.

Alles weer gemonteerd maar het lampje bleef branden .

Ik zal Ruud maar eens bellen voor een afspraak ik denk dat hij er wel raad mee weet.

 

 

Geplaatst:

Hoeveel ohm moeten de mat en gordel spanner zijn?

 

Je zou de bekabeling van de "airbag" stekkers van de stoel naar de controle unit is door kunnen meten.

Het schijnt dat hier wel is een kabelbreuk in voor kan komen.

 

Altijd lastige zulke storingen.

 

Geplaatst:

Volgens mij moet je sowieso de fout resetten om het lampje te laten doven :mellow:

Geplaatst:
4 uur geleden zei CorvH:

Volgens mij moet je sowieso de fout resetten om het lampje te laten doven :mellow:

 

Heeft hij toch ook gedaan?

 

even resetten met mijn KW 808 van Konwei obd 2/eobd   en klaar , maar dat ging niet op.

Hij melde geen fout code dus kon ook niets resetten .

Geplaatst:

Nu ben ik nieuw in het BMW gebeuren, maar van mijn Mercedes tijd weet ik dat airbag meldingen meest niet met universele tools te resetten waren. Om in dat sub circuit te komen moest je met het eigen diagnose systeem van Mercedes (of een kloon uit China) aan komen zetten. Wat ik wil zeggen is, zijn met die KW 808 eerder al met succes airbag meldingen gereset? Het feit dat je geen foutcode ziet zegt misschien ook dat je niet in dat sub systeem bent doorgedrongen?

Geplaatst:

Klopt de kw 808 komt ook uit China is het zelfde als Autel maar kan wel in het motor segment komen maar niet in het electra dus daarom geeft hij geen foutmelding aan.

  • Administrator
Geplaatst:

Is een brandend lampje eigenlijk APK afkeur? Ik hoor hier verhalen van mensen die er ellenlang mee rondrijden, maar houdt dat op bij de APK?

Geplaatst:

officieel is het wel een APK advies punt maar of dat altijd gedaan word weet ik niet.

 

Bij mijn 323ti had ik een deepdish OMP stuur.

Airbag lampje brande ook met APK, verder geen aantekening van gehad.

Later een weestandje er in van ali express en toen ging het lampje weer uit.

 

 

 

Geplaatst:

Als je geen fout in de passagiers mat hebt werkt de bypass ook niet dus moet er een andere oorzaak zijn .

Ik heb nu een tool op ali express gekocht voor € 11 waarmee ik hem kan resetten.

Als ik het binnen hebt zal ik erop terug komen.

Op you tube zijn er filmpjes van

 

HTB1i10hQVXXXXXNXVXXq6xXFXXXb.jpg

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Apparaat vandaag binnen gehad  en geprobeerd  in het begin lukte het niet maar na een paar pogingen is het lampje uit .

Hoop dat het zo blijft

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.