Ga naar inhoud

Beslagen ramen


f1fr33k

Aanbevolen berichten

Beslagen ramen

Heb vrijwel alles geprobeerd. Ventilatie op standje laag, stand uit, auto zonder hoes wegzetten, auto binnen/buiten etc. Maar vooralsnog lijkt het alleen te helpen om met de airco aan te rijden. Is dat een kwaal van de coupe specifiek of ligt dat aan mijn auto specifiek? Wil wel eens graag zonder airco hoeven te rijden, lijkt me wel zo prettig.

Link naar reactie
  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welkom :3_grin:.

 

Ik weet niet welke coupe je hebt maar mijn Z3 heeft er niet veel last van. Uiteraard zijn de ramen wel eens beslagen maar dat is maar tijdelijk en ik hoef er zeker niet continu voor met de airco aan te rijden.

Link naar reactie

Ook in mijn ex-z3 M coupe weinig last van gehad. Als het al eens gebeurde is het advies vrij simpel, airco aan, warmte op max en warmte lucht naar boven. Is ff herrie maar normaal gesproken is het dan zo weg.

 

In mijn huidige e89 heb ik er nauwelijks last van, maar die regelt het zelf. Overigens staat daar de airco altijd aan omdat je in de auto alleen de temperatuur instelt. Hij kan wel af maar dan gaat alles op de hand stand en werkt de klima regeling niet meer.

 

In mijn daily kan je de ontwassem stand apart instellen en op die stand gaat de airco ook standaard aan. Een airco haalt veel vocht uit de lucht en eigenlijk is het voor de airco alleen maar goed, ook in de winter, om aan te staan....

Link naar reactie

Beslagen ramen

Zoek het lek !   

deurfolie's ,rubberafdichting afwatering tussen motorruimte / interieur ,achterklep  ruitrubbers ,vochtige bekleding ,scholdempers achter ,bodemplaat en afwatering enz.

Vaak wordt er bij herstel wel eens de juiste montage vergeten.

Maar ik snap dat het vaak moeilijk zoeken is .

Link naar reactie

Het is de Z4M coupé. Gisteren bladeren en dergelijke weggehaald onder de motorkap een stuk halvewege bij een klepje/ontluchting (rechts voor, halve hand naar beneden). Ook nog uitgespoten van bovenuit met de comressor, waardoor het bij de klep er ook uit kwam. Hoop dat dat het probleem was.. vooralsnog niet opgelost, maar zal natuurlijk tijd nodig hebben. Airco afwatering zou ik niet weten wat/waar dat is?

Link naar reactie
  • Administrator

En heb je eigenlijk de verschillende recirculatiestandem geprobeerd?

 

Als je onbedoeld steeds dezelfde lucht blijft rondpompen krijg je ook beslagen ramen ...

Link naar reactie

Hoi,

Heb dat ooit ook eens gehad in wagen,was wel niet bmw,maar was lekje in radiator van de verwarming en mijn ruiten waren ook altijd beslagen.

Moet wel zeggen er was wat reuk bij.

 

Groeten Mike.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 1/28/2018 om 20:16 zei 2.5si:

En heb je eigenlijk de verschillende recirculatiestandem geprobeerd?

 

Als je onbedoeld steeds dezelfde lucht blijft rondpompen krijg je ook beslagen ramen ...

Ook geprobeerd inderdaad, maar niets leek te baten. Ventilator aan/uit en vershillende standen. Weet natuurlijk niet of een bepaalde stand het veroorzaakt en ik het dan niet meer weg krijg met de ander... nogal lomp rijden meestal als het beslagen is, dus ik kan niet alles teveel proberen. Zal eens de interieurfilter (laten) controleren dan. Bladeren bij de ontluchting waren naar het schijnt het probleem niet.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Het lijkt erop alsof de recirculatieklep door een mechanisch defect blijft hangen. Op dit moment is de buitenlucht erg droog door de kou.

Recirculeer  je alleen dan beslaat de boel door ophopend vocht. Een andere oorzaak is een laag water onder de vloermat. Dit had ik jaren geleden ook door een verkeerd gemonteerde voorruit.

 

Link naar reactie

f1fr33k  probeer eens weg te rijden met verwarming aan en ventilatie lage stand  !   en na 1 min airco aan zetten  ( since vanmorgen geen beslagen ramen meer met weg rijden )

ik heb het zelfde probleem met vries weer  ik heb geen water onder men stoelen 

ik weet wel dat ik mijn Foam moet vervangen in men rechter deur ! ik heb die een keer open gehad denk niet goed dicht gemaakt 

( komt af en toe koude lucht vandaan en daar door slaat men raam aan aan de rechterkant  als ik men airco uitzet )

 

 

weg rijden met verwarming op lage stand zonder airco werkt bij mij  !  airco aanzetten na 1 min

 

foam nieuwe bestellen ductape werkt niet ;)

 

 

    

 

 

 

Link naar reactie
Op 19-2-2018 om 20:23 zei EzZzy Rider:

Het lijkt erop alsof de recirculatieklep door een mechanisch defect blijft hangen. Op dit moment is de buitenlucht erg droog door de kou.

Recirculeer  je alleen dan beslaat de boel door ophopend vocht. Een andere oorzaak is een laag water onder de vloermat. Dit had ik jaren geleden ook door een verkeerd gemonteerde voorruit.

 

 

 

recirculatieklep ?

welk onderdeel is dat op http://www.realoem.com ?

 

keer op onderzoek uit gaan ;)

Link naar reactie

2 oorzaken kan het zijn lees ik 

 

1:   microfilter ondersteboven is geïnstalleerd, zullen de ruiten ook beslaan. De stromingsrichting van de lucht moet correct zijn

 

2: klep tanden kapot

 

 link:  http://www.zroadster.com/forum/index.php?threads/beschlagenen-scheiben-beim-z4-coupé-–-die-unendliche-geschichte.74680/page-6

 

Revisie set onderdeel nummer:  64 11 6 927 611 

 

178601-6a0f40eda6e987df98d9ee587d6fb349.

178602-66b2587704c59b266728434d0c12a110.

 

video: 

 

 

klep: 

umluft_getriebe_motor_ab-jpg.219008

 

 

 

 

umluft_zahnrad_kaputt-jpg.219009

aangepast door Mark79
Link naar reactie

Je 2 afbeeldingen na de video lijken niet te werken. Wat betreft de microfilter, die zit dus onder het handschoenvakje. Nu heb ik beiden schroeven links/rechts losgehaald, maar in het midden lijkt nog een (zwart) pinnetje te zitten, die de boel vast houdt.

 

pic01.jpg

 

Dat is ietwat voor de groene pijl. De afbeelding is volgens mij een ander model, gezien het rare handschoenklepje. Anyways, weet iemand hoe je het "normaal" los haalt? Heb tamelijk wat kracht gezet, maar wil de boel niet kapot trekken natuurlijk. Kan wel een foto maken, maar heb wel tamelijk wat licht nodig (het zit echt ver naar achteren zeg)!

Link naar reactie

heb je ook geprobeerd te schuiven met de plaat ? heb de plaat een paar keer los gehad maar kan me niet bedenken wat er nog meer zat dan die 2 schroeven. wel licht zitten er nog 2 plastic draaischroeven ? 

 

btw @Mark79 dit zou ook wel eens de reden voor de wisselende luchtstroom kunnen zijn ? ik zal er ook eens naar kijken, want soms veranderd de luchtstroming uit t niks. 

Link naar reactie
  • Administrator

Bij de roadster zijn het 100% zeker twee schroeven en wat wiebelen. Misschien is het bij de qp anders. Hoe dan ook; ik vond nog deze handleiding van een vervangend filter. MIsschien heb je er nog iets aan:

 

40571654231_a8f09c4a77_h.jpg

 

39861030084_9064844329_h.jpg

 

Link naar reactie

Ik moet er zo hard aan rukken, dat het nog wel ergens vast moet zitten. Achterin rechts ook over het clipje gehaald, want daar zit een extra "steuntje". Maar verder geen flauw idee waar het nog vast zit. Vooraan komt het wel los, maar achterin gewoon niet. Kan er wel nog hardere rukken aan geven, maar dan trek ik vast iets stuk gok ik zo. In mijn eigen handleiding boekje zie ik eigenlijk helemaal niks over de filter staan. Zó moeilijk kan het toch niet zijn lijkt mij :)

Link naar reactie

Uit de TIS:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e86-z4-3.0si-cou/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-31-microfilter/Dz6GGsD

zo zou het toch moeten lukken.

Overigens een handige link naar alle technische informatie.

Link naar reactie

Ja het gaat dus om het paneel wat ik er niet afkrijg. Er staat:

 

Release screws (1).

Pull back bottom right instrument panel trim (2) in direction of arrow.

Unlock associated plug connections and disconnect.

Remove bottom right instrument panel trim (2).

 

Maar wat zijn de "plug connections" dan precies? Ik heb de schroeven eruit, rechtsachterin ook eroverheen getild maar het lijkt bovenin nog ergens vast te zitten. Trouwens moet je hier aardig leuke houdingen voor aannemen, om erbij te komen (als je auto niet op een brug staat)!

Link naar reactie
  • Administrator

De connectors van de module die aan de binnenkant van het paneel zit:

 

 

66FE653B-1331-4E68-ACCE-338727ED082C.png

 

Dat is overigens niet nodig; je kunt het paneel gewoon laten zakken en met module en al op je vloermat leggen.

 

Ik denk echt dat je gewoon wat  enthousiaster moet wiebelen / schuiven / bewegen met het paneel. Het zit eenvoudigweg vast met twee schroeven ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.