Ga naar inhoud

Z4 E89 iDrive Controller kapot?


Zwippet

Aanbevolen berichten

  • Administrator
20 uur geleden zei Zwippet:

Zal wel weer te lief zijn...

 

Ik zou zeker niet zo lief geweest zijn en een aantal anderen hier zeker ook niet. Maar het gevecht op volle kracht aangaan moet je ook maar willen en aandurven (gelet opde  person aan de andere kant; misschien verpest je een tot dan toe goed contact wel blijvend) . Je moet dus uiteindelijk gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt en dus kun je niet "te" lief zijn.

 

Je inzet kun je bovendien moeilijk vergroten als je de onderhandelingen al bent begonnen. Je hebt hem tot nu toe meer dan redelijk behandeld, dus ik zou als ik jou was nu wel goed "opvolgen" en zorgen dat één van de genoemde opties ook daadwerkelijk tot jouw volle tevredenheid wordt uitgevoerd.

 

Misschien nog een vijfde optie: nieuw panel bestellen, kosten daarvan delen en hij monteert gratis (en zonder krassen)? Dan ben je waarschijnlijk niet veel meer kwijt dan wanneer je een tweedehans panel op de kop tikt en is het wel 100% nieuw en dus ook 100% goed.

  • Like 1
Link naar reactie

Ok, heb een reactie gekregen van de Bosch garage:

 

Het paneel kost € 290-, ex btw en montage dat is veel geld echter als jullie aangeven dat wij de schade hebben aangericht moeten we komen tot misschien wel die oplossing.

2e hands lijkt me geen goed idee ik wil het wel even proberen maar daar zullen vast ook beschadigingen op zitten.(uit ervaring)

 

Als we het nu zo doen dat we kosten delen dit omdat er al schade op zat dan hebben jullie een nieuw deel tov een gebruikt deel.

Ook wil ik best op de volgende factuur een korting doen, laat maar weten waar jullie je goed bij voelen.

 

Dat is wat om over na te denken. Die 290 ex + montage (half uur? a ~30) zou ongeveer neer komen op 320 ex en 387 incl. Dan splitten zou neerkomen. Op ongeveer 193 euro. Rond het maar voor gemak af op 200 euro.

Heb nog geen idee wat ik hier van moet vinden. Ik heb nog eerdere fotos afgestruind en lijkt erop dat er al eerdere schade (zijkant) op zat waar ik hun niet op kan afrekenen. Wel op de bijgekomen kras in het zicht zoals bijgevoegde foto. 

Moeilijk hoor want is toch weer 200 euro...

46F74816-1446-49DF-9678-947A4BA465D6.jpeg

Link naar reactie

€290 ex btw? en evt korting die zij krijgen van de dealert??

Uren kosten ook minder dan dat ze voor afgerekend worden ..

 

Maar op zich zijn ze daar niet al te beroerd.

Ze willen iig meedenken dat is al heel wat,tja voel je je daar verder goed en wil je klant blijven speelt ook mee.

Tenminste dat zou bij mij meespelen.

Link naar reactie

Dat er al beschadigingen aanwezig waren, is niet de zaak van de reparateur; hij heeft een beschadiging georganiseerd en moet nu zien om met de eigenaar van de auto in het reine te komen. De opmerking van @Maurits vind ik wel zeer wijs!

Iets anders is dit. Stel nou eens dat je de reparatie zelf had gedaan en dus ook die kras had georganiseerd. Zou je hem dan hebben laten zitten, of had je een nieuw paneel gekocht voor de somma van .....

Als je hem zou hebben laten zitten, dan zou ik nu naar een echt voor beiden prettige oplossing zoeken (wellicht zelfs zwijgen); zou je hem vervangen hebben, dan zou ik dat ook nu doen en dan over de kosten het links of rechtsom eens zien te worden. Bedenk daarbij dat het voor de garagehouder vermoedelijk makkelijker zal vallen om je in de sfeer van toekomstig arbeidsloon tegemoet te komen, dan dat ie nu de portemonnee moet trekken voor een nieuw onderdeel. De vraag blijft daarbij wat is redelijk? En dat mag jij met de garagehouder uit maken is dat niet fijn!

  • Like 1
Link naar reactie

Conclusie van dit hele verhaal..... wees voorzichtig met je iDrive en als je een probleem heb ga naar de stealer of naar Ruud, met name de laatste weet erg goed waarmee die bezig is en heeft liefde voor waarmee hij bezig is...... ahhhhhh ik lijk wel een dominee. Never the less, 1100 euro verder en daar geniet je niet echt van. Is net zoiets als dakgoten vervangen, schreeuwend duur en je ziet ze niet 😳

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.