Ga naar inhoud

smallere banden op breedset Z3 2.2


Z3 newbe

Aanbevolen berichten

smallere banden op breedset Z3 2.2

Voor alle mede forummers een mooi en gezond 2018 gewenst.

 

Onze Z3 is aan nieuwe banden toe.

De style 32 velgen hebben nu voor 225/45 R17 en achter 245/40 R17 dit is de af fabriek optie

 

Ik denk er aan om smallere banden te monteren want vindt 245 achter wat overdreven,

Wij zijn geen circuit racers en de 2.2 wordt ook gebruikt voor woon werk verkeer.

Daar bij heeft een Z3M met 300pk ook vaak deze maat. Dus meer voor de looks dan noodzaak?

 

Onze 2,2 gaat met vol gas echt niet dwars. Om het vermogen op de weg te brengen kan het ook wel wat smaller toe en lijkt mij met regen ook prettiger.

Daarbij ook wat meer comfort door de hogere wangen, minder spoorvorming en lichter sturen.

Iemand de ervaring met 225/45  achter en 205/50 voor?  

 

voorvelg 7,5J en achter 8,5J  moet dus kunnen op de velg zonder dat de banden erg getrokken zijn.

De omtrek blijft zo gelijk en de spoorbreedte ook.  banden vallen wel voor en achter 1 cm verder naar binnen.

Ben benieuwd of dat voor het gezicht veel doet?

 

(ja ik heb de zoekfunctie gebruikt:cool: maar wellicht zijn er zoveel jaar later andere ervaringen.)

 

Graag jullie mening.

Link naar reactie

De style 32 breedset bestaat uit 7,5 en 8,5 inch velgen http://www.bmwstylewheels.com/bmw/32

 

205 is de mnimale maat die nog op 7,5 inch past

225 is minimaal voor 8,5 inch.

http://www.tyresizecalculator.com/tyre-wheel-calculators/tyre-size-for-rim-size-width-calculator

dus zou moeten kunnen

 

Link naar reactie

het zou moeten kunnen,  ik heb zelf 225/40/18 voor en 235/40/18 achter op een breedset 8J + 8,5J en dat staat (en gaat) prima :)

 

gevoelsmatig is 205 voor wel wat aan de smalle kant voor de Z3, op mijn z4 had ik in die maat (winterbanden) behoorlijk onderstuur. 

 

edit: overigens staat je topic nu in het Z4 e89 forum, niet in het Z3 gedeelte

aangepast door vester86
Link naar reactie

Iets meer hoogte is ook meer omtrek en meer omtrek is een langzamere auto (al is dit marginaal) maw ,je kunt niet helemaal ongestraft de hoogte verhouding van je banden teveel wijzigen.

Hier http://www.rimsntires.com/specspro.jsp 

 

Kun je perfect laten berekenen wat andere maten doen met diverse aspecten .

 

Ook is het zo dat niet zomaar alle maten te krijgen zijn.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ben maar niet eigenwijs geweest, Fantastische Michelin pilot sport4 er nu onder in de maat 225/45R17 en 245/40R17.

Origineel dus en rijdt geweldig.

 

slotje dus maar

IMG_3001.JPG

aangepast door Z3 newbe
Link naar reactie

Je zou ook zelf even op onderzoek uit kunnen gaan wat een breedset is ,het lijkt mij geen moeilijk verhaal.

 

Maar speciaal voor jou : breedset is in veel gevallen (bij bmw) en oem wielenset die vooraan 8 of 8,5  inch brede en achteraan 8,5 of 9  inch brede velgen heeft waar dan 225 en 255 brede banden op passen.

de et waardes zijn zo aangepast dat zij passen op het aangegeven model auto. bijvoorbeeld voor de e85

http://www.bmwstylewheels.com/bmw/202

 

meestal is de grotere breedte achter verdeeld over de binnen en buitenkant maar wel altijd aan de veilige kant.

Spacers kunnen soms evengoed nog wel gebruikt worden ik heb bv een 18 inch breedset als winterset met achter 1 cm spacers.

 

 

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Nee man het is niet teveel moeite om iemand te helpen die zelf heeft gezocht maar niet gevonden.

 

Alleen schort het daar vaak aan..snap je? (dat is de hint)

 

Oh en z3newbe had aangegeven gezocht te hebben maar niet gevonden zoals je hebt kunnen lezen.

 

aangepast door sandere39
  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie

Beste mede forummers.

 

Een breedst op een z3 (facelift) is 7,5 j Voor met 225/45R17 en 8,5 j achter met 245/40 R17 

komt naar mijn idee mooi en ver genoeg naar buiten.

 

ik heb standaard onderstel zonder verlaging.  Zoek de foto’s maar op...   

In het topic onlangs gekocht op 22/1 of hier.

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.