Ga naar inhoud

Valeo koppelingsset met vliegwiel - Enkel massa vliegwiel


BMWZ3NOR

Aanbevolen berichten

Valeo koppelingsset met vliegwiel - Enkel massa vliegwiel

Goedendag, 

 

Zelf heb ik een BMW Z3 2.0 en ik wil de koppelingsplaten, drukgroep vliegwiel etc vervangen. De drukgroep is niet goed meer, in het dubbelmassa vliegwiel zit speling en de koppelingsplaten zijn aan de buitenkant lichtelijk versleten. De orginele dubbel massa vliegwiel zit er nog in, eigenlijk had ik verwacht dat er iets anders in zou zitten gezien de auto nu over de 200.000 km heeft gereden. 

 

Nu ben benieuwd naar de ervaringen van een valeo koppelingsset met vliegwiel - Enkel massa vliegwiel. Deze koppelingsset is bedoeld als vervanging van een dubbelmassa vliegwiel. Normaal gesproken vangt de dubbelmassa de krachten op met de veren in het vliegwiel. Bij deze Valeo koppelingsset zitten er speciale veren in de koppelingsplaat die de krachten opnemen. Ik heb gelezen dat enkelmassa ook betrouwbaarder is en wat lichter is en dus iets meer koppel krijgt. Dit klinkt allemaal mooi maar bijna te mooi om waard te zijn gezien de set +- 238,- scheelt: Valeo Koppelingsset met enkel massa is E416,- en een koppelingsset van LUK is bijvoorbeeld E654,-

 

Voor degene die ervaring heeft met deze set is mijn vraag als volgt: 

- Wat zijn de voor- en nadelen van deze set? 

-Hoe is bijvoorbeeld het rijgedrag van de auto met een Valeo(!) enkelmassa in vergelijking met een auto met een dubbelmassa vliegwiel?

-Is het er storend geluid waar te nemen? (dit vindt ik belangrijk, vooral omdat ik een Z3 cabrio heb, dus weinig tot geen geluidsisolatie)

-Misschien andere tips voor een ander merk? Ik vind het belangrijk dat er weinig tot geen ruis is tijdens stationair en/of het indrukken van de koppeling. Verder is spartaans rijden helemaal geen probleem zoals het maar niet vervelend wordt. Het hoeft geen racer te zijn maar eerder een spartaanse cruiser en het liefst dus zonder ruis van de bak. Trilling maakt niet uit maar daar hoort waarschijnlijk dan ook weer ruis bij, dus liever ook niet. 

 

Bedankt alvast!

 

Met vriendelijke groet, 

 

BMWZ3NOR

aangepast door BMWZ3NOR
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Reacties 1
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.