Ga naar inhoud

All season banden


DT2

Aanbevolen berichten

All season banden

Twee weken geleden ontdekt dat de combinatie van 10 jaar oude zomerbanden en sneeuw toch niet zo best samen gaan, kwam de parkeerplaats niet eens meer af. Dus maar eens in gaan lezen en advies gaan vragen over de verschillende opties. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op Michelin CrossClimate Plus 225/45 R17’s die gisteren gemonteerd zijn. Deze banden gedragen zich in de zomer vrijwel hetzelfde als een normale zomerband maar voldoen ook na 1 januari in Duitsland nog aan de strengere eisen die ze aan winterbanden stellen. Kan natuurlijk nog niet zeggen hoe ze zich in de sneeuw gedragen maar was wel erg verbaasd door het enorm veranderde weggedrag tov de run flats die er af kwamen. Alsof het een andere auto is, veel meer comfort en totaal geen last meer van het gevoel op rails te rijden als je langs/over een witte streep of een groef in de weg rijdt. Tot nu toe in ieder geval erg tevreden met deze keus.

Link naar reactie

Je post trok mijn nieuwsgierigheid, ik heb altijd geleerd dat een all-season altijd een compromis is. Dus daarmee altijd slechter dan zomer- of winterbanden.
Echter, de onderstaande link, geeft idd aan, dat deze band wel goed scoort, zeker ivm all seasons.

 

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Is-there-a-true-all-season-tyre-We-find-out.htm

Link naar reactie

Liggen inmiddels meer dan een jaar onder mijn Z4. Ben er zeer tevreden mee. Nu ga ik niet naar de wintersport.. Dus heb daarmee geen ervaring. Maar mijn Z4 gaat niet in de winterslaap, dus wel ervaring met het Hollandse winterweer en dat gaat prima.

Link naar reactie

Ja, verbaasde mij ook enorm, ik ging er ook van uit dat all seasons het slechtste van zomer en winter combineerden maar het lijkt er op alsof dat niet meer altijd zo is. En goed om te lezen dat ze een jaar later nog steeds bevallen. Mijn situatie is hetzelfde, ga er de bergen niet mee in maar rij wel het hele jaar door met de Z4 dus ze moeten zeker tegen wat sneeuw kunnen.

Link naar reactie

Ik ben het helemaal met je eens. Nu denk ik wel, dat ze iets minder grip hebben dan echte winterbanden. Maar dat is volgens mij redelijk te compenseren door als er sneeuw ligt de bandenspanning iets te verlagen met bijvoorbeeld 0,2.  Dat deed ik trouwens ook al met de winterbanden die onder mijn toenmalige Z3 zaten. Je rijdt in de winter toch geen 200+ km/h. Hoor graag het commentaar hierop van de experts.

Link naar reactie

Op mijn Z4 was het afgelopen week met de sneeuw eigenlijk totaal onverantwoord.

Ik zou nooit, maar dan ook nooit met deze band (Bridgestone Potenza) iets als wintersport gaan / durven doen.

 

Hoe kijk bijvoorbeeld de Duitse Polizei naar deze all season band tijdens winterse omstandigheden in geval van een aanrijding / ongeluk?

aangepast door PHS
Link naar reactie
21 uur geleden zei haroldv:

Je post trok mijn nieuwsgierigheid, ik heb altijd geleerd dat een all-season altijd een compromis is. Dus daarmee altijd slechter dan zomer- of winterbanden.

 

En dat is ook zo,denk maar na kan niet anders!

 

Wil niet zeggen dat er geen banden zijn die prima voldoen voor sommigen.

  • Like 1
Link naar reactie
18 uur geleden zei PHS:

Hoe kijk bijvoorbeeld de Duitse Polizei naar deze all season band tijdens winterse omstandigheden in geval van een aanrijding / ongeluk?

 

Volgens mij is de vraag die je ook moet stellen: hoe kijkt je/een verzekeraar naar aansprakelijkheidskwesties bij schade of letsel als blijkt dat je niet naar gestelde verkeerswetten hebt gehandeld.

aangepast door HUB
Link naar reactie
1 uur geleden zei HUB:

 

Volgens mij is de vraag die je ook moet stellen: hoe kijkt je/een verzekeraar naar aansprakelijkheidskwesties bij schade of letsel als blijkt dat je niet naar gestelde verkeerswetten hebt gehandeld.

 

Klopt. Want daar gaat het om.

Ik denk dat het verbaal/rapport van de politie daar ook een rol in speelt.

 

@DT2 Zijn deze banden er wel in laag en breed? Typisch Zx schoeisel....

aangepast door PHS
Link naar reactie
6 uur geleden zei DT2:

Geen idee eigenlijk, heb alleen gezocht naar 225/45 R17 want die had ik nodig. Volgens mij hadden ze ook R18 maar geen idee tot welke breedte.

255/30 R19 :blush:

aangepast door PHS
Link naar reactie

ik heb dezelfde keuze gemaakt, All season banden (in de winter) en sportbanden in de zomer. met het hollandse kwakkelweer en kwakkelwinters vind ik dit een beter compromis dan met winterbanden in warm weer rijden, wat ook in de donkere tijden best vaak voorkomt.

 

bij mij is het de Continental AllSeason Contact geworden en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad, de afgelopen weken veelvuldig in de sneeuw en dat ging uitstekend!

 

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-All-Season-Tyre-Test.htm

aangepast door vester86
Link naar reactie
Op ‎26‎-‎12‎-‎2017 om 23:17 zei Individual:

^ Nadeeltje is wel dat die Conti's niet voldoen aan de laatste Duitse eisen m.b.t. winterbanden.

jawel!

 

ten eerste aangeschaft voor 1-1-2018, daarnaast voorzien van het alpine symbool dus ook toegestaan op de duitse wegen ná 1-1-2024

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.