Ga naar inhoud

Winterstalling - vierkante banden voorkomen


Edward

Aanbevolen berichten

Bij boten in de winterstalling geldt hetzelfde probleem, maar die staan buiten en hebben meestal diesel. Hoe meer lucht in de tank aanwezig is hoe meer condens zich kan vormen, daarbij speelt ook nog of het stalen tank of plastic tank is. Condens ontstaat door wisselende temperaturen. Voor boten die niet in de hal staan speelt het wel. Daarnaast speelt eventuele bacterien groei (diesel) en veroudering van de brandstof (benzine). Het beste is om tanks afgevuld te hebben, maar in jouw situatie, half vol binnen en verwarmd zou ik me totaal geen zorgen maken en veroudering gaat pas spelen als die meer dan een half jaar stil staat en daar heb je benzine filters voor.

 

Geen enkele paniek dus.....

Link naar reactie
6 uur geleden zei pampus:

Bij boten in de winterstalling geldt hetzelfde probleem, maar die staan buiten en hebben meestal diesel. Hoe meer lucht in de tank aanwezig is hoe meer condens zich kan vormen, daarbij speelt ook nog of het stalen tank of plastic tank is. Condens ontstaat door wisselende temperaturen. Voor boten die niet in de hal staan speelt het wel. Daarnaast speelt eventuele bacterien groei (diesel) en veroudering van de brandstof (benzine). Het beste is om tanks afgevuld te hebben, maar in jouw situatie, half vol binnen en verwarmd zou ik me totaal geen zorgen maken en veroudering gaat pas spelen als die meer dan een half jaar stil staat en daar heb je benzine filters voor.

 

Geen enkele paniek dus.....

 

Daar heb een overschot van gelijk in.

 

Ik ben voorstander van iedere wagen gewoon binnen te zetten met een voller dan volle tank. De banden iets boven de normale spanning, vergeet ik dat , so wat. Maar als het goed weer is en droog, gewoon eens warm rijden, bijtanken en de batterij eens per maand aan de druppelaar leggen.. De batterijsleutel afleggen op de - pool.

En, de wagens staan op tapijten.

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.