Ga naar inhoud

Hulp bij keuze BMW OBD2 interface + software


rjhvangemert

Aanbevolen berichten

Hulp bij keuze BMW OBD2 interface + software

Goedemiddag,

 

Graag advies voor de keuze van een OBD2 interface + diagnose software. Naast mijn Z4 (E85 3.0i) rijdt ik ook een BMW F11 (5-serie touring 523i bwjr 2011) en ben daarom op zoek naar een totaaloplossing die voor beide auto's te gebruiken is, tenminste als dat kan. Het is vervelend om afhankelijk te zijn van de (officiële) dealer en ik vind het daarnaast als ICT-er interessant zelf diagnoses te kunnen stellen en eventueel te repareren. Momenteel ben ik bv aan het stoeien met de LED controle module (printplaatje in de koplampunit van de 5) die waarschijnlijk defect is geraakt door vocht. Alle hulp is welkom.

 

Met vriendelijke groet,

 

Remi van Gemert

Oosterhout

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mail Erik maar even

bmwdiagnose@gmail.com

 

die kan je van alles leveren ,ik heb istaD daar kun je alles mee maar kost wel wat

aan de andere kant is het handig om te hebben maar vaak gebruik ik t niet echt

 

Ik heb ook carly en daar kun je ook foutcodes mee uitlezen ook coderen.ista kun je wel meer uitlezen en doen qua reparatie

Link naar reactie

ISTA-D(iagnose) en ISTA-P(rogramming) zijn de aangewezen tools imho.

 

Zeker als je modules op functionaliteit wilt controleren.

 

Interfaces (K+Dcan) zijn vanaf een tientje te krijgen op ebay.

Software is in het minder legale circuit te downloaden (alle versies van ISTA zijn kopieen aangezien het origineel alleen voor bmw dealers verkrijgbaar is en €50k+ kost)

Link naar reactie

Werkt inpa/ncs nog met een F11 dan?

 

 

Een icom kan je trouwens ook op ebay/aliexpress krijgen (ong €250,-)

Zou misschien verstandig kunnen zijn ivm de snelheid?

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
40 minuten geleden zei GuidoK:

Werkt inpa/ncs nog met een F11 dan?

 

 

Oeh das een goeie had ik niet aan gedacht.

 

tja een icom is dan niet zo duur meer maar om dat als hobbyist te kopen om je eigen auto te kunnen programmeren....

Ik doe t wel met carly en als ik dan iets heb wat daar niet mee kan rijd ik wel even naar volendam...

 

Link naar reactie

Ja maar carly is eigenlijk puur coderen. Diagnose met carly stelt niet zoveel voor. En dat is wat hij wel wil (hij heeft althans een waarschijnlijk defecte module)

Dus als je echt een module wilt doorlichten/uitlezen en testen dan is ISTA-D de aangewezen methode.

 

Installeren en waar je het vandaan haalt is een beetje een uitdaging, maar hij is ICT'er, dus dat mag ie zelf uitzoeken  :laugh:

Link naar reactie

Goedenavond,

 

Guido en Sander, bedankt voor de info zover. Even een status update vwb de LEAR TMS LED control module voor mijn led knipper/dagrijlicht. Helaas die is stuk :cynical: . Dit heb ik vastgesteld door de defecte rechter koplamp module om te wisselen met de linker koplamp module, het defect verhuisde mee naar de andere kant. Nu doet links het weer en rechts niet meer, op het dashboard verschijnt nu ook de melding dat het rechter knipperlicht defect is, eerst zeurde hij over het linker knipperlicht.

Dus op zoek naar zo'n module en ja hoor die zijn duur (€335) in de Ekris BMW webshop. Tweedehands zijn de modules slecht te vinden, en al helemaal niet in Nederland. En als ze al aangeboden worden dan ben je ook al snel €200+ kwijt plus het risico wat je ermee loopt. Voordat ik de module aanschaf bij Ekris, weet iemand van jullie of deze module ingeleerd moet worden? Ekris beweerde van wel, iemand van https://www.well-done-xenon.nl/ waar ik ook voor zo'n module geïnformeerd heb, dacht dat dat misschien niet nodig was.  Stel dat de module idd ingeleerd moet worden, is er iemand van het forum die mij hiermee kan helpen, het liefst in Brabant natuurlijk :blush: in de buurt van Breda. Ik weet ook niet waar Erik woont....

Verder staat mijn Z4 inmiddels alweer bijna 2 jaar geschorst in mijn (verwarmde) garage stof te happen. Dit ivm verhuizing/verbouwing, je weet wel een meer jaren plan in de trend van "help mijn man is klusser". Maar gelukkig, het einde van de verbouwing is in zicht. Komend voorjaar, maart/april,  zal mijn Z weer afgestoft worden en opnieuw de sporen krijgen, ik kijk er al erg naar uit!

 

Groet, Remi

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.