Ga naar inhoud

3e Internationales ZRoadster Treffen 2018


GuidoK

Aanbevolen berichten

3e Internationales ZRoadster Treffen 2018

Onze oosterburen organiseren elk jaar een enorme internationale Z meeting, en ook weer dit jaar (de 3e).

 

Het lijkt mijzelf leuk om hier een keer bij te zijn.

Vorig jaar viel die helaas samen met de Limborit, maar dit jaar is hij een week eerder.

De meeting is dit jaar van vr. 1 t/m zo. 3 juni.

De meeting vind plaats in Neurenberg, dus wel een eindje rijden (600-700km afhankelijk van waar je woont).

Het is een grote meeting, vorig jaar waren er ca. 180 deelnemers, en nu hebben ze al 150 inschrijvingen.

 

Link naar het 3e Internationales ZRoadster Treffen 2018 (op zroadster.com):

http://www.zroadster.com/forum/index.php?threads/3-internationales-zroadster-treffen-2018.121420/

 

Vertaalde link in google translate (veel spreektaal dus niet 100% correct):

https://translate.google.com/translate?sl=de&tl=nl&js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.zroadster.com%2Fforum%2Findex.php%3Fthreads%2F3-internationales-zroadster-treffen-2018.121420%2F&edit-text=&act=url

 

 

 

Dit is een link haar het Treffen van vorig jaar:

http://www.zroadster.com/forum/index.php?threads/2-internationales-zroadster-treffen-2017.115411/

Toen was er op zondag een korte rit. Dat is nu nog niet helemaal duidelijk.

 

Het lijkt mij dus leuk om met een paar Nederlanders daar naar toe te gaan. Want om nou in m'n eentje met een paar honderd Duitsers opgescheept te zitten...

 

 

Oh ja: Don't mention the war

Link naar reactie
1 uur geleden zei lightning87:

 

 maar dit was toch ook eens op de Nurnburg ring ? dat vind ik nog wel te doen. maar naar Neurenberg :kopfkratz:

 

Ja, de eerste was bij de ring.

Vorig jaar dus in Sinsheim (tussen mannheim en stuttgart, dus op dezelfde hoogte als Neurenberg, maar dan dus westelijker.

 

Misschien de 4e editie wat noordelijker.

Link naar reactie

Wel een lastige plek om de war niet te mentionen, Guido. 

Of in andere woorden: "weet je wie er ook van grote bijeenkomsten in Nürnberg hield?" :hypocrite:

 

Gaat met een heel zacht potlood in de agenda, zó vroeg in juni kon er zo maar roet (lees: werk) in het eten komen...

Link naar reactie
2 uur geleden zei pimgmx:

Of in andere woorden: "weet je wie er ook van grote bijeenkomsten in Nürnberg hield?" :hypocrite:

Wist alleen van het proces aldaar.

Heb het even gegoogled. Best interessante plek.

Zou ook nog wel eens naar de berg in Berchtesgaden willen gaan, (stond Hitlers bungalow) moet daar wonderschoon uitzicht hebben.

Link naar reactie

^^ de omgeving van Berchtesgaden is schitterend. Zowel om te wandelen als om je vierwieler de sporen te geven. 

 

Knap hoe de Duitse overheid met de beladen geschiedenis omgaat: Kehlsteinhaus en lagergelegen documentatiecentrum zijn zó opgezet dat ze alles behalve bedevaartsoorden voor neonazi’s zijn...

 

 

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Ik kick dit topic nog maar even.

Ik heb besloten dat ik er iig naar toe ga.

 

Voor de mensen die twijfelen of ook willen: de inschrijving loopt tot 24-04-2018

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik ben bij het 'Internationales Zroadster Treffen 2018' geweest en ik moet zeggen, het was ge-wel-dig.

Er waren ongeveer 135 inschrijvingen en alles was fantastisch georganiseerd. Dat kan je wel aan de duitsers overlaten.

Ook was de opzet toch wel anders dan wat wij doen. Vrijdag was er een meeting s'avonds bij een restaurant waar gegeten werd, dit was niet het daadwerkelijke 'Treffen', maar wel door de organisatie geregeld (waren ook behoorlijk wat mensen), en het 'treffen' de volgende dag begon dus op een grote parkeerplaats, waar ongeveer 2,5 uur de tijd was om met mensen te praten, en auto's te bekijken etc.

Iedereen had een badge om met info (naam, forumnaam, groep etc etc) en er waren ook kaarten gemaakt voor info over de auto die dan achter de voorruit oid gelegd konden worden. Deze 2,5 uur was ook echt auto's kijken, erover praten etc, dus petrolheads onder elkaar.

Daarna werd er gelunched, vrij vroeg; ik moest om 11:20u. Dat werd ook op een kaart aangegeven, ivm de rit later die dag waarbij dus in groepen werd gereden en elke groep startte op een bepaald tijdstip.

Ik weet niet hoe ze het hebben klaargespeeld, maar er zijn dus groepen in verschillende tempo's (flott (snel) en bummeln (langzaam) en ik heb geen enkele andere groep gezien behalve op bepaalde punten waar gestopt werd bij een restaurant of pauzeplek om wat te drinken etc. Dus ik vermoed dat niet elke groep ook dezelfde route reed maar op bepaalde punten toch weer bij elkaar kwam (dus wellicht hadden ze zelfs 17 verschillende routes gemaakt?)

Erg knap iig.

Uiteraard had ik me opgegeven voor Flott, en die duitsers kunnen ècht hard rijden!. Ik kon ze wel bijhouden, maar d'r zat ook niet zoveel extra meer in. Ik zat ook in een groep met autos zonder bijrijders, en ze stonden allemaal op michelin pilotsports etc (ook autos met lsd's en tuning) dus het was ook een groep die allemaal 1 doel voor ogen had, zo hard mogelijk. Dus geheel in mijn straatje :wink::laugh: 

Het waren natuurlijk ontzettend bochtige weggetjes dus veel bandengegier.

 

Sowieso zijn de duitsers mij 100% meegevallen. Iedereen vond het fantastisch dat er een nederlander tussenzat en auto's en techniek staat daar ook bij velen behoorlijk centraal dus iedereen wou natuurlijk ook m'n auto zien etc.

Ook blijken de duitsers toch wel grappen te kunnen maken en humor te hebben.:clown:

 

En er viel dus ook heel veel te zien, ander spul dan dat wij gewend zijn, qua modificates etc. Daar is modificeren soms ook heel lastig omdat ze met TUV zitten, dus alles moet bijgeschreven worden op het kentekenbewijs.(ik heb een kentekenbewijs gezien van een gast die werkelijk alles opgaf en daar stonden dan ook de kleinste dingetjes op.

 

Enkele foto's, natuurlijk met name van zeldzame uitvoeringen, interieurs of zeldzame mods want dat is het leukste om te zien:

 

Supermooie Z1 in concoursstaat:

z11.jpg

 

Met licht interieur (zie je ook niet zo vaak, meestal is het het donkere 'camo' interieur:

z12.jpg

Saillant detail aan deze auto was dat ik op de voorste spatschermen een verfstructuur zat. Dus ik vroeg of dit nog de originele lak was. Ik zocht namelijk naar scheurtjes in de voorste spatborden, daar hebben al deze auto's last van.

De eigenaar zei dat het niet de originele verf was omdat de spatborden uit carbon nagebouwd waren (vanwege deze scheurtjes) en dat de verfstructuur die je zag dus van de carbonvezels was (en niet het overspuiten).

De eigenaar was er niet zo blij mee, maar ik vond het wel cool. Dat zie je namelijk ook op een mcLaren of Lambo oid, dat de carbonstructuur door de verf heenkomt. Best exotisch natuurlijk.

 

Z4m coupe in sepangbronze, erg mooi:

z4msepang1.jpg

Met bmw performance remmen upgrade (die heb ik dus ook maar in phoenixgeel)

z4msepang2.jpg

 

Z4 coupe in phoenixgelb met phoenixgelb performance remmen upgrade (is daar heel populair)

phonixcoupe.jpg

 

Diffuser die je niet vaak ziet:

diffuser1.jpg

 

Z4m met ACS carbondiffusor, erg vet

ACScarbon.jpg

Deze auto heeft ook porsche klauwen achter (in phoenixgelb met bmw belettering) om ze bij de bmw performance klauwen voor te laten passen:

porscheklauw.jpg

En deze auto heeft ook extended leer; hier kan je mooi zien dat dat bij een z4m betekend dat ook de middenconsole met leer bekleed is (er stonden 2 z4m's met extended leer in precies dezelfde kleur (ik denk dat dit een individual kleur is)

z4mextendleder.jpg

 

z4mextendleder2.jpg

aangepast door GuidoK
  • Like 1
Link naar reactie

vervolg:

alpina roadster S:

alpina1.jpg

alpina3.jpg

 

originele acs schnitzer:

acsoriginal.jpg

 

Die bumper is in het midden in 2e gedeeld. Apart gezicht. Ziet er in het echt beter uit als op plaatjes die ik tot nu toe gezien heb:

acsoriginal3.jpg

 

Rode Z4 met infinitas (pre-gpower tijd) kompressor en intercooler:

Infinitas1.jpg

Infinitas3.jpg

Infinitas5.jpg

 

Ook weer met BMW performance remmen (en zo te zien een kw coilover set erachter)

Infinitas4.jpg

Interessante auto. Ook interessante eigenaar. Vrij jong maar sprak nederlands omdat hij een opleiding voor binnenvaartschipper had en daar de nederlandse taal wordt gegeven omdat nederland dan opeens heel belangrijk is.

 

Carbon diffuser in interessant design:

Difcarbon.jpg

 

Hier dezelfde op een coupé in lakkleur meegespoten:

coupe6.jpg

Die auto was sowieso interessant qua kleur en uitvoering:

gewaagde kleurstelling met velgen

coupe1.jpg

 

Met BMW performance remmen meegespoten in carosseriekleur en brembo belettering:

coupe2.jpg

coupe3.jpg

 

Achter ook BMW Performance remmen in carosseriekleur en brembo belettering:

coupe5.jpg

 

Interieur met sattlebraun M stoelen èn extended leder, en met maritime uitvoering interieurplaten (ziet er in het echt ook beter uit als op plaatjes).

Helaas niet zo'n goede foto:

coupe4.jpg

 

Hier een roadster, ook in maritime individual uitvoering, Met champagnelederbekleding (ook weer extended leder), en champagne M stoelen. De insider ziet dat dit facelift stoelen zijn, en die had hij er idd later ingezet.

roadster1.jpg

Die missen dus ook het geperforeerde stukje leer wat er anders waarschijnlijk wel ingezeten had (ik weet nog steeds niet 100% zeker wanneer dit wel en niet wordt toegepast):

roadster2.jpg

Zag er al met al toch wel chique uit.

roadster5.jpg

Zat ook een schnitzeluitlaat onder:

roadster3.jpg

 

Dus toch wel leuke zeldzame modellen te zien die je hier niet zo vaak tegenkomt.

 

Het viel me trouwens op dat de e89 denk ik het meest vertegenwoordigd was, maar vooral dat er bijna geen z3's meer tussenstonden. Een enkele coupe en m roadster, maar dat waren er wellicht minder dan 10 (op 135 auto's...) Dat is dus echt wel een verschil met nederland.

 

Volgend jaar wordt het Internationals Z roadster treffen in het roergebied gehouden (in de buurt van dusseldorf waarschijnlijk), en ik kan het 100% aanbevelen. Zeker omdat het dan een stuk dichterbij is en het natuurlijk een heel ander evenement is dan wat wij hebben met natuurlijk andere mensen en auto's.

 

 

aangepast door GuidoK
  • Like 6
Link naar reactie
Zojuist zei Scorpion:

Misschien als t volgend jaar uitkomt qua planning met wat meer Mensen die kant op

 

Ja dat lijkt mij ook een goed idee. Sowieso vonden verschillende mensen daar het ook leuk als er wat integratie komt tussen het duitse en nederlandse forum.

Er wonen natuurlijk ook veel z bezitters in het roergebied of rondom keulen maar die komen nooit naar ritten en vice versa.

Wat wel belangrijk is, is dat de data goed op elkaar afgestemd worden. Vorig jaar wou ik al naar sinsheim (2e treffen), maar dat viel precies samen met de vorige limborit.

Als dat volgend jaar weer het geval is...... :ph34r:
 

Het grappige is dat de meeste mensen daar ook meer langzaamrijders zijn (al weet ik niet hoe snel de bummelgroepen rijden). Daarvoor verzinnen ze ook allerlei grappige termen, Blümpfchenplückentempo, Marienkäferpunktezählertempo etc. Dus ook ritten daar (of duitsers bij ritten hier) kan prima samengaan.

 

Maar sowieso is het natuurlijk leuk om met mensen om te gaan die dezelfde interesse hebben. Wat dat betreft is het daar hetzelfde als hier. Maar dus met nieuwe gezichten en nieuwe auto's.

  • Like 1
Link naar reactie
44 minuten geleden zei GuidoK:

Volgend jaar wordt het Internationals Z roadster treffen in het roergebied gehouden (in de buurt van dusseldorf waarschijnlijk)

Mmmm, gerade um die Ecke dus... 👍

 

Leuk verslag,Guido, toch maar eens kijken of we er volgende keer bij kunnen zijn!

Link naar reactie

oe... ik heb wat gemist zie ik. al die modificaties! 😍

 

leuk verslag en noooe foto's van unieke wagens en aanpassing.

 

zondag Bimmerfest. ben benieuwd of ik daar ook nog wat z4tjes ga zien.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik denk we eind juni hier nog wel het nodige over gaan horen van je 🙂

 

Mooi verslag!

 

Mits beschikbaar, ga ik volgend jaar ook mee. 

 

Kan ik wat Duitsers voor de Paasrit noteren? 😂

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.