Ga naar inhoud

Problemen met bluetooth inbouwen.


Auke

Aanbevolen berichten

Problemen met bluetooth inbouwen.

Ik vond dat ik weinig reacties kreeg maar het lijkt er op dat mijn vorige bericht niet is geplaatst????

Voor mijn Z4 heb ik een bluetoothadapter gekocht en ingebouwd. Volgens de beschrijving was het een kwestie van inpluggen en werken. Helaas zat er al een connector in mijn cd/navigatiesysteem dus zoals beschrijving signaaldraden op pin 3/4 en 10 (zie foto) Volgens pinbezetting de aux-in en aarde.

Als ik contact aanzet zie ik de adapter inschakelen, ik kan verbinding maken met smartfoon. Maar geen muziek hoorbaar. Als ik smartfoon aansluit op ingang dashboard wekt het wel. Blijf ik toch gedraad verbonden. Wat gaat er mis met de bluetoothadapter?

IMG_7875.JPG

IMG_7876.JPG

Link naar reactie

Ik heb de bestaande connector uit de speler gehaald. In deze connector was pennummer 3, 4 en 10 nog vrij. De signaaldraden van de bluetooth adapter heb ik aan de bestaande connector toegevoegd. M.a.w rode draad adapter zit op pen 3, witte draad in pen 4, zwarte draad in pen 10 van de bestaande connector die weer in de speler zit. Voeding aangesloten, moet volgens mij en aanbieder adapter werken. Helaas niet.

Waarom geen beproeft systeem? Ik heb gekeken naar een origineel bluetoothunit. Erg kostbaar, lastig te krijgen en heel lastig aan te sluiten.

Wie kan mij een oplossing bieden  met huidige oplossing?

Link naar reactie

je voeding doet het dus, de rest weet je zeker dat ze er goed genoeg in zitten ?

 

vind dit maar een hoop gedoe, denk dat de prijs laag moet zijn geweest ? 

 

ik heb een Dension Gateway Blue lite erin zitten, met een harnas om tussen de originele kabelboom te zetten, letterlijk plug and play. koste me iets van 150 euro, maar iedere cent waard, en als ik wil kan die ook nog dienen als Carkit als je de bijgeleverde microfoon aansluit etc.

Link naar reactie

Als ik je verhaal zo lees, zeg je:

Als ik me telefoon bedraad, dan speelt de muziek, m.a.w. je jackplug geeft de muziek door aan de radio..

 

Alleen via  Bleutooth aangesloten: geen muziek. Lijk mij heel simpel, de draden van de Bleutooth adapter die voor de aux zijn, moet je vervangen met je huidige aux draden anders gaat het nooit werken. er zit op de stekker van de Z4 maar 1 input van geluid. dat is of wisselaar, of aux. Bij meerdere moet je een harnaskabel hebben.

 

Ben met Lightning eens je kan beter voor iets meer een goed bleutooth systeem kopen zoals Dension die met een harnas dan dat je de pin-bezetting gaat veranderen. Vaak geeft dat toch problemen wat al vaker hier te lezen valt op het forum. en hou er rekening mee dat je Bleutooth adapter uitschakelt als je de auto afsluit, hij trekt anders heel je accu leeg.

 

 

Link naar reactie

Bedankt voor deze reacties. Een bluetooth adapter kost tegenwoordig ongeveer €30,- dus het overwegen waard t.o.v een gateway.

Zeker omdat ik niet geïnteresseerd ben  in bluetooth telefoon enz.. Als ik rijdt dan geen telefoon alleen draadloos muziek, Verder maak je geen zorgen over accu's leegtrekken. Adapter zit achter een geschakelde draad contact. Als ik sleutel uit contact haal zie ik geen bluetooth adapter meer.

Ik ga eens kijken waar de draden van de jackplug naar toe lopen en sluit evt. de draden van de bluetootadapter parallel met deze plug. Ga d adapter en plug toch niet gelijktijdig gebruiken.

 

Link naar reactie
  • Administrator

Weet je zeker dat je in het goede stekkerblok aan het wisselen bent geweest? De jack plug = AUX. Die zit normaal inderdaad op pinnen 3,4 en 10 van het C stekkerblok. Als je je AUX / jackplug nog gewoon kunt gebruiken klopt er dus iets niet.

Link naar reactie

Ik ga morgenvroeg gewoon proberen en sluit de boel op de andere connector aan. Lukt dat niet dan soldeer ik hem wel parallel met de aux-jackplug. Doet hij het dan nog niet dan zal misschien de adaptor niet functioneren. Wordt vervolgd.

Link naar reactie

Akke, klopt inderdaad dat die over de geschakelde spanning gaat, maar je heb ook je canbus nog en die kan in sommige gevallen actief blijven.

Heb ik eerder gehad, terwijl contact uit was bleef me Bluetooth actief. Ook zonder sleutel kan je de radio aanzetten voor 20 minuten, maw dan wordt je contactspanning ook actief

Link naar reactie

2.5 si had het bij het rechte eind. Ik zat idd, door spiegelbeeld, op de verkeerde connector te werken.

De boel omgezet en het werkt als een malle.

Allemaal, speciaal 2.5, bedankt voor het meedenken.

 

Ps. ik weet niet of ik dit mag delen maar de gebruikte bluetooth-adaptor heb ik hier gevonden.

http://www.ebay.de/itm/Bluetooth-AUX-IN-Adapter-für-BMW-Z4-E85-X3-E83-Radio-Navi-Professional-Handy-MP3/262171774877?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.