Ga naar inhoud

Te koop: BMW Z3 1.8 cabrio 1996 - Tegen aannemelijk bod


Aanbevolen berichten

Te koop: BMW Z3 1.8 cabrio 1996 - Tegen aannemelijk bod

Hierbij bied ik met gemengde gevoelens mijn BMW Z3 1.8 115 pk cabrio aan. Maart 2014 gekocht van een medeforumlid en sindsdien circa 5.000 km met de auto gereden. Vorig jaar heb ik de wielersport ontdekt, zodat ik tegenwoordig een belangrijk deel van mijn vrije tijd op de fiets zit. Al meerdere malen overwogen om de Z3 te verkopen, maar het besluit toch iedere keer uitgesteld. Maar ik moet eerlijk zijn: ik kom er eenvoudigweg te weinig aan toe om met de auto te rijden en dat is zonde (en tevens een relatief dure hobby). Daarom nu toch in de verkoop.

 

Het bouwjaar van de Z3 is 1996 en zijn (haar?) leven begon in Duitsland. In 2009 door de vorige eigenaar geïmporteerd naar Nederland. Die heeft veel liefde en zorg aan de auto besteed.

 

De specificaties van de auto:

  • BMW Z3 cabrio

  • 1.796 cm3, 85 kw/115 pk

  • Kleur: Schwarz II (uni)

  • Kilometerstand: 163.000 km

  • APK t/m 27 maart 2018

  • 17 inch originele Styling 32 velgen in goede staat

  • Vredestein Ultrac Vorti banden, 225/45/17. 1,5 jaar oud, circa 1.000 km mee gereden. Feitelijk nieuw

  • Originele BMW autoradio Business CD43

  • M Sportstoelen met zwart leer, elektrisch verstelbaar

  • Stoelverwarming

  • Originele cruisecontrol

  • Uitlaatsysteem met spaghetti spruitstuk en dubbele eindpijp

  • Persenning in goede staat

  • Windschot

 

De carrosserie verkeert in mooie staat met slechts lichte gebruikssporen. Voor zover ik kan vaststellen geen roest (behoudens enkele kleine steenslagbeschadigingen). Motor loopt zeer goed, geen noemenswaardig olieverbruik. In 2014 is bij de APK de complete ABS regelmodule vervangen. Totale kosten circa EUR 2.000. Bij APK in 2015 en 2016 veel onderdelen vervangen. Dit jaar ging de auto fluitend door de APK heen. Alle rekeningen vanaf mijn aanschaf aanwezig.

 

De auto heeft helaas een aantal minpunten:

  • het stiksel van het achterruitje is aan de rechterkant losgekomen zodat er een opening is ontstaan tussen het achterruitje en de cabrioletkap. For the time being afgeplakt met TESA tape, maar dat is natuurlijk geen structurele oplossing. Voor het mooie zou het (waarschijnlijk oorspronkelijke) dakje vervangen moeten worden

  • de auto is aan een beurt toe

  • de centrale deurvergrendeling werkt niet altijd naar behoren

 

Ik heb besloten bovenstaande punten niet meer aan te pakken en de vraagprijs daar op aan te passen.

 

Nu de zomer officieel is geëindigd, wil ik de auto graag snel verkopen. Biedingen vanaf EUR 2.750 worden serieus in overweging genomen. De auto verdient het om in goede (liefhebbers) handen te komen. Alle keuringen uiteraard toegestaan.

IMG_4778.JPG

IMG_4779.JPG

IMG_4784.JPG

IMG_4785.JPG

IMG_4786.JPG

IMG_4787.JPG

IMG_4788.JPG

IMG_4789.JPG

IMG_4790.JPG

IMG_4791.JPG

IMG_4792.JPG

IMG_4793.JPG

IMG_4794.JPG

IMG_4795.JPG

IMG_4798.JPG

IMG_4799.JPG

IMG_4800.JPG

IMG_4801.JPG

IMG_4802.JPG

IMG_4804.JPG

IMG_4805.JPG

IMG_4806.JPG

IMG_4807.JPG

IMG_4808.JPG

aangepast door Soepkop
Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

He, een oude bekende liefde van me. Jammer dat je er zo weinig tijd voor heb. Hoop dat ze een goeie volgende baas krijgt. Jammer v.d. puntjes, waaronder het dak, maar ook die was nog origineel van 1996 dus geen schande.

Werkt de cpv nog wel op de sleutel in de deur, kan wezen dat de alleen de draadloze ontvanger nml slecht is.

 

Succes met de verkoop

 

Leon

aangepast door Blackwwz3
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.