Ga naar inhoud

Polijstmachines


KeesZ3

Aanbevolen berichten

Polijstmachines

Op aanraden van de vakhandel gebruik ik het merk Autoglym, zowel de polish als de wax.

Echter vraag ik mij af of de polish wel geschikt is voor een polijstmachine?

Heb mijn oog laten vallen op de DAP900 V3 Plus.

Wie heeft hier ervaring mee?

Link naar reactie

Autoglym resin polish denk ik??
Zeker niet slecht, maar het doet niets kwa polijsten, zit vol met fillers.

Wil je echt gaan polijsten zou ik  deze set gaan overwegen, echt top!! zit alles in van grof naar fijn te polijsten, pads/polijst pasta.

https://www.carclean.com/nl/product/Polishing_Power/DAP900_PLUS_Low_Pro_Scholl_Concepts_Polish_Pack_104052?o=pgMTAwNDg5

Hier even goed inlezen in de stappen plannen.

https://forum.carclean.com/

Ik ben al jaren een hobby poetser, zit veel tijd in, maar het resultaat is zeer de moeite waard.

Veel krassen/swirls polijst je volledig weg, en een glans die je anders nooit zal krijgen.

 

 

 

 

 

aangepast door bofkont
Link naar reactie
13 uren geleden, bofkont zei:

Autoglym resin polish denk ik??
Zeker niet slecht, maar het doet niets kwa polijsten, zit vol met fillers.

Wil je echt gaan polijsten zou ik  deze set gaan overwegen, echt top!! zit alles in van grof naar fijn te polijsten, pads/polijst pasta.

https://www.carclean.com/nl/product/Polishing_Power/DAP900_PLUS_Low_Pro_Scholl_Concepts_Polish_Pack_104052?o=pgMTAwNDg5

Hier even goed inlezen in de stappen plannen.

https://forum.carclean.com/

Ik ben al jaren een hobby poetser, zit veel tijd in, maar het resultaat is zeer de moeite waard.

Veel krassen/swirls polijst je volledig weg, en een glans die je anders nooit zal krijgen.

 

 

 

 

 

In eerste instantie ga je af op het advies van de vakhandel en gaande weg kom je er via het forum achter dat er alternatieven zijn met een beter resultaat.

De set die je aangaf is zeker een optie.

Omdat ik geen ervaring heb met een polijstmachine zit ik er ook aan te denken om een Workshop auto polijsten te volgen;

http://www.auto-krassen-weg-poetsen.nl/1-workshop-auto-polijsten.html

Ben een beetje huiverig om de eerste keer de machine te gaan gebruiken.

Zal ook nog een kijkje nemen op het forum van carclean.

Bedankt!

Link naar reactie

Kan de vraag helaas niet beantwoorden.

Toch 2 opmerkingen:

1) als je een machine koopt, neem dan een (helaas duurdere, ) proffessionle machine.

 

2) bedenk dat als je krassen weg polijst, je ook de omgeving mee polijst en de laklaag steeds dunner wordt.

Een filler is dus beter.

 

Dit geldt natuurlijk ook voor, als je de hele auto regelmatig polijst.

Neemt niet weg dat als je een auto polijst, de bovenste verweerde laklaag er af gaat en de eronder zittende originele kleur in al zijn/haar glorie weer te zien is. Maar niet te vaak polijsten dus.

Link naar reactie

^

 

1. Een filler maskeert krasjes. Strak polijstwerk is duurzamer. Want een filler verdwijnt vrij snel en dan zijn de krasjes weer zichtbaar. Goed polijsten is 90% van het (duurzame) eindresultaat. Een wax o.i.d doet de rest.

 

2. Een Z3/4 heeft een blanke laklaag over de kleurlak. Je polijst alleen de blanke laklaag. Je moet ten alle tijden voorkomen dat je door de blanke laklaag heen polijst en op de kleurlaag uitkomt.

  • Like 1
Link naar reactie

Er zitten dus voor- en nadelen aan het polijsten van de lak.

Als het gaat om keuzes maken voor wat betreft het product, spelen persoonlijke voorkeuren en ervaring een rol.

De lak van mijn Z is niet verweerd echter zitten er wat krasjes op die ik wil aanpakken.

Tevens kan ik dan goed beoordelen wat de staat van de lak is.

 

 

Link naar reactie

^ Er zijn vrijwel geen nadelen wat mij betreft. Je polijst zo'n 2 micron weg bij een goede polijstbeurt terwijl je 40-100 micron ruimte hebt.

 

Overigens is een dual-action polijstmachine het meest foolproof.

  • Like 1
Link naar reactie

De dual-action polijstmachines zijn wel van een heel andere (prijs) categorie. 

Bijna tegen het professionele aan.

Aangezien ik niet iedere week/maand zo'n machine in de hand heb vindt ik het prijskaartje iets te hoog.

Meen dat jij de DAP900 V3 Plus gebruikt?

Link naar reactie
10 uren geleden, mohikaan zei:

Kan de vraag helaas niet beantwoorden.

Toch 2 opmerkingen:

1) als je een machine koopt, neem dan een (helaas duurdere, ) proffessionle machine.

 

2) bedenk dat als je krassen weg polijst, je ook de omgeving mee polijst en de laklaag steeds dunner wordt.

Een filler is dus beter.

 

Dit geldt natuurlijk ook voor, als je de hele auto regelmatig polijst.

Neemt niet weg dat als je een auto polijst, de bovenste verweerde laklaag er af gaat en de eronder zittende originele kleur in al zijn/haar glorie weer te zien is. Maar niet te vaak polijsten dus.

1? Wat versta je onder een professionele machine? Ik heb een DAP 900v3 en voldoet uitstekend.

2? Een filler is helemaal niet beter. Zo haal je de krasjes weg die er in blijven zitten.

Polijsten doet je zonder fillers.

 

En een laklaag weg polijsten??? Moet je elke dag 15 uur polijsten  10 jaar lang.

Je polijst de blanke lak.

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Bigpapa zei:

1? Wat versta je onder een professionele machine? Ik heb een DAP 900v3 en voldoet uitstekend.

2? Een filler is helemaal niet beter. Zo haal je de krasjes weg die er in blijven zitten.

Polijsten doet je zonder fillers.

 

En een laklaag weg polijsten??? Moet je elke dag 15 uur polijsten  10 jaar lang.

Je polijst de blanke lak.

 

Gezien de prijs kwaliteitverhouding heeft de DAP 900V3 Plus op dit moment mijn voorkeur

Als ik het goed begrijp is de polish van Autoglym niet geschikt om machinaal mee te polijsten?

Link naar reactie
1 uur terug, KeesZ3 zei:

Autoglym niet geschikt om machinaal mee te polijsten?

 

Nee, want er zitten geen polijstkorrels in. Als polijstmiddel doet het praktisch niets. Zeker niet op relatief harde BMW lak. Bij zwaardere krassen en swirls kun je beter met Scholl S3 beginnen alvorens met bijvoorbeeld Scholl S30 of Monello Finale te eindigen. 

Link naar reactie

Autoglym is waarschijnlijk meer toepasbaar op de wat zachtere (jongere) lak soorten?

 

Nu ik voor bijna voor 100% weet om welke polijstmachine het gaat zijn er ook samengestelde pakketten.te verkrijgen.

In mijn beleving is het dus slimmer, gezien jou advies, om de polijstmachine apart te bestellen om vervolgens je eigen pakket samen te stellen met bv. Scholl S3 Scholl S30 of Monello Finale?

Overigens heb ik geen zware krassen en swirls dus zou SchollS30 volstaan. 

 

Heb wel iets over pads gelezen en daar kwam bv uit dat de rode en de groene het meest geschikt zou zijn voor de lak soort van de BMW.?

 

 

Link naar reactie
10 uren geleden, Bigpapa zei:

1? Wat versta je onder een professionele machine? Ik heb een DAP 900v3 en voldoet uitstekend.

En een laklaag weg polijsten??? Moet je elke dag 15 uur polijsten  10 jaar lang.

Je polijst de blanke lak.

 

Heb hem even gegoogled. Jouw machine heeft >200 euro gekost en dan heb je een voldoende kwaliteit lijkt mij ook.

 

De dikte van een laklaag die je weg polijst, hangt natuurlijk af van de korrelgrootte van je pasta. Heb vroeger een nieuwe zeilboot gekocht en die elk jaar in het voorjaar gepolijst.

Na 10 jaar werd de ondergrond zichtbaar. En zo,n verflaag (gelcoat) is best dik.

Als je een kras van 100 micron weg wil poetsen, zal de omgeving toch ook 100 micron dunner worden.

Link naar reactie
5 uren geleden, mohikaan zei:

 

Als je een kras van 100 micron weg wil poetsen, zal de omgeving toch ook 100 micron dunner worden.

 

Een kras van 100 micron kun je niet wegpolijsten aangezien je dan al lang door je blanke lak en in veel gevallen ook al door door de kleurlak heen gaat in in de primer zit.

aangepast door Emi
  • Like 1
Link naar reactie

Een Dap is volkomen veilig , daar ga je echt niet mee door je blanke lak laag heen polijsten.

Je moet ook niet meer polijsten dan nodig is, een ook kijken welke combi nodig is om tot correctie te komen, dus niet gelijk met de grofste variant beginnen.

Al moet ik wel zeggen dat BMW lak vrij hard is, dus vaak kom je wel uit bij een grove pad en pasta, om vervolgens weer af te bouwen voor max glans.

Maar om je lak eens goed op te frissen zijn ze ook ideaal, een zachte pad die niet polijst met een paint cleaner doet wonderen.

 

Nogmaals dit is een goede set om te starten, alles wat je nodig hebt.

https://www.carclean.com/nl/product/Polishing_Power/DAP900_PLUS_Low_Pro_Scholl_Concepts_Polish_Pack_104052?o=pgMTAwNDg5

Link naar reactie
2 uren geleden, bofkont zei:

Een Dap is volkomen veilig , daar ga je echt niet mee door je blanke lak laag heen polijsten.

Je moet ook niet meer polijsten dan nodig is, een ook kijken welke combi nodig is om tot correctie te komen, dus niet gelijk met de grofste variant beginnen.

Al moet ik wel zeggen dat BMW lak vrij hard is, dus vaak kom je wel uit bij een grove pad en pasta, om vervolgens weer af te bouwen voor max glans.

Maar om je lak eens goed op te frissen zijn ze ook ideaal, een zachte pad die niet polijst met een paint cleaner doet wonderen.

 

Nogmaals dit is een goede set om te starten, alles wat je nodig hebt.

https://www.carclean.com/nl/product/Polishing_Power/DAP900_PLUS_Low_Pro_Scholl_Concepts_Polish_Pack_104052?o=pgMTAwNDg5

Dat zijn idd zeer goede setjes, zei het niet dat ik niet van het merk Scholl bent. Monnello vind ik wat beter, maar dat is gewoon wat je gewend bent.

Ik gebruik voor een zeer swirll achtige wgn een spiderpad, met monello. En als je van te voren goed gekleid heb, dan zie je gewoon de lak opknappen.

En voor wax gebruik ik soft99, daar ben ik helemaal weg van. Wel wat moeilijker uitpoetsen, maar de standtijd is waanzinnig lang.

Link naar reactie

Bigpapa,

 

Scholl is absoluut beter, zeker in  combi met hun spiderpad.

Meer cut.

Soft99 is absoluut niet slecht maar verwerkt idd vrij moeilijk, maar ik ben meer van de collinite 845/476s en de 915.

Voor een echt lange standtijd kun je beter voor een coating gaan denk ik.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.