Ga naar inhoud

Motor houdt iets in tot 2000 tpm


TimoDino

Aanbevolen berichten

Mijn motor houdt tot 2000 tpm iets in.

Boven de 2000 tpm loopt hij prima, ook start hij prima.

Ik heb al een keer injectie reiniger bij de tank gedaan, wat geen merkbaar resultaat opleverde.

Het gaat om de M43B19 in een Z3 van 2000.

 

Ideeën of suggesties?

aangepast door TimoDino
Link naar reactie

Ik heb vorige week de luchtmassa meter vervangen ,gaf ook een gevoel van inhouden  , stotteren moeilijk op snelheid komen en als hij wat warmer was liep hij wat beter .

maar ging langzaam naar de 100 -120 toe.

Na de LMM vervangen te hebben liep hij als van ouds.

Je kan ook nog proberen de LMM te reinigen met remmen cleaner van action naar ik meen 3,00 euro ,gaat prima voorzichtig spuiten en met een zacht kwastje schoonvegen uit kijken dat het draadje niet breekt.

Bij mij heeft het niet geholpen daarom de LMM verwisseld .

Succes

MAF-LUCHTMASSAMETER-METER-VOOR-BMW-E36-E38-E46-316i-316Ci-318i-740d-Z3-0280217124-1433565-13621433565.jpg_640x640.jpg

aangepast door Mark1bn7
  • Like 1
Link naar reactie

Ja dat is degene die ik besteld had iets van 17-18 $ met een dag of 10 binnen het is nr 0 280 217 124 . voor het geld hoef je het niet te doen de goedkoopste op MP is al 50 euro en bij de dealer 180 of meer .

als je op de pagina zit staan er meerderen de meeste zonder verzendkosten .

Hij staat er nu 2 weken in heeft ook nog een apk daarna gehad en is er goed doorgekomen.

Mijn dochter rijd er op het ogenblik mee en heeft nog geen problemen gehad loopt weer als vanouds .

Ik heb al meer uit China gehaald ook een paar deur actuators voor sluiten van deuren die vaak de geest geven.

Succes

aangepast door Mark1bn7
aanvulling en a vergeten
  • Thanks 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

De LMM is lastig uit te lezen op een storing omdat deze pas een fout geeft als die echt stuk is.

Je kan wel realtime mee kijken maar dan moet je ook nog de juiste waardes interpreteren.

 

Als de motor beter loopt als de stekker er af is dan is het vaak wel een goede indicatie dat de lmm niet helemaal goed meer is.

 

Toch zal ik nooit een chinese lmm monteren van een paar tientjes, grote kans dat de motor veelste arm gaat lopen na verloop van tijd.

Hou de bougies maar goed in de gaten! 

 

Gewoon een siemens of een bosch monteren, kost iets meer maar altijd nog minder dan een andere motor.

  • Like 2
Link naar reactie

van Bosch en Siemens worden ook in China gemaakt ik heb een olie niveau regelaar en die was gewoon van Hella

alleen als ze goedkoper aan bieden doen ze dat zonder merknaam anders snijden ze zichzelf in de vingers.

Grote merknamen laten heel veel in China maken goedkoop inkoop  en hier duur verkopen , makkelijk winst maken.

Voor het zelfde geld koop jij hier een merk LLM en betaal je duur en is die in China gemaakt .

Maar ieder moet het voor zichzelf beslissen maar als hobby auto hou je toch al alles goed in de gaten.

Maar diverse apparaten zoals Phillips ,Samsung etc zitten ook vol onderdelen uit China zitten

aangepast door Mark1bn7
hoofdletters
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Op ‎8‎-‎10‎-‎2017 om 09:29 zei Mark1bn7:

ik heb een olie niveau regelaar en die was gewoon van Hella

 

 

Vergis je niet dat de Chinezen schaamteloos een logo van de originele fabrikant er op zetten.

Van de week kreeg ik een BMW-embleem voor op de motorkap binnen.

Duidelijk geen BMW kwaliteit (maar zeer nette kopie) maar achterop gewoon het BMW logo in het plastic meegegoten.

 

WP_20171107_18_42_29_Pro[1].jpg

Link naar reactie
Op 08/10/2017 om 09:29 zei Mark1bn7:

Voor het zelfde geld koop jij hier een merk LLM en betaal je duur en is die in China gemaakt .

Maar ieder moet het voor zichzelf beslissen maar als hobby auto hou je toch al alles goed in de gaten.

ik heb bij wijze van experiment zo'n Chinese LMM gekocht voor een paar tientjes. bottomline; Gaan we dus niet meer doen.

De motor leek wel ok te lopen maar er hangt meer van af.

 

Het opvallende was dat met de Chinese LMM, de automaat opeens heel hakkerig schakelde.  Dat was weer weg als ik de originele LMM terug plaatste. Ik had al eens gemerkt dat dat de computer van de automaat een foutmelding geeft als de je LMM-stekker loslaat (per ongeluk na een klusje).

Er is een link tussen de ECU (waar het signaal van de LMM rechtstreeks naartoe gaat) en de EGS compu van de automaat. Die "praten" met elkaar (wat ook wel logisch is en wat goed zichtbaar is in de electrical troubleshooting guides)

Er gaat blijkbaar iets mis in die communicatie als ik de chinese LMM er in hang. 

Ik denk dat de kwaliteit toch anders is... althans niet zo heel constant. Als je een merk unit koopt, dan koop je ook een soort garantie dat de werking gecontroleerd en gegarandeerd is. 

Link naar reactie
Op 8-10-2017 om 09:29 zei Mark1bn7:

van Bosch en Siemens worden ook in China gemaakt ik heb een olie niveau regelaar en die was gewoon van Hella

alleen als ze goedkoper aan bieden doen ze dat zonder merknaam anders snijden ze zichzelf in de vingers.

Grote merknamen laten heel veel in China maken goedkoop inkoop  en hier duur verkopen , makkelijk winst maken.

Voor het zelfde geld koop jij hier een merk LLM en betaal je duur en is die in China gemaakt .

Maar ieder moet het voor zichzelf beslissen maar als hobby auto hou je toch al alles goed in de gaten.

Maar diverse apparaten zoals Phillips ,Samsung etc zitten ook vol onderdelen uit China zitten

 

Dat iets uit hetzelfde land komt of zelfs uit dezelfde fabriek hoeft niet ze zeggen dat het ook dezelfde kwaliteit is.

Slechtere kwaliteit en meer kans op productie fouten.

 

Iedereen moet het zelf weten, ik haal liever gewoon een Bremi, Siemens of Bosch.

Een andere motor kost meer dan een goede luchtmassa meter.

 

Een bekende van mij heeft een auto garage, hij heeft al meerdere keren gezeik gehad met die goedkope LMM's en hij gebruikt ze nu ook niet meer.

 

 

Let wel op als de LMM gewisseld word moeten ook de adaptiewaardes gewist worden.

 

Link naar reactie

Voor bijv. Bosch of Siamees op basis van hun specs  in China gemaakte producten zullen zeker door de betreffende opdrachtgevers aan een kwaliteitscontrole onderworpen worden. Of een Chinese producent dat ook doet voor de producten van zijn eigen merk is de vraag.

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.