Ga naar inhoud

Onderzijde chassis ontroesten en conserveren.


MartinBMW
 Share

Aanbevolen berichten

Onderzijde chassis ontroesten en conserveren.

Beste forumleden, ik ben nieuw op dit forum en ben in het bezit van een Z3. Omdat wij aan zee wonen maakte de garage ons attent op roestvorming onderzijde chassis. Heeft iemand een betrouwbaar adres voor ontroesten en conserveren. En wat is een goede methode. Bedankt voor jullie advies. Met vriendelijke groet Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste betaalbare methode is denk ik Dinitrol, maar dan wordt je auto wel van onderen in de zwarte drab gespoten.

 

Er bestaan ook wel bedrijven die totale restauratie aan de onderzijde doen (alles demonteren, stralen, coaten etc etc), maar dat zijn aanzienlijke bedragen (meer dan dat de auto waard is).

 

Het beste/verstandigste is je auto in een garage zetten als je er niet in rijdt.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger had je ''Van Egmond"" waar ik ooit een Alfa (Bertone) heb laten tectyleren. Het was het beste adres wat er in Nederland op dat gebied was.

Hij zal wel niet meer bestaan want tectyleren is uit! Maar je kunt misschien eens googelen op deze naam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder meer een goed plan bij autos van 20 jaar en ouder. (paar jaar eerder beginnen had nog beter geweest).

Ga eens bij een professionele automaterialen zaak naar binnen en laat je eens voorlichten. (Of Google eens)

Er zijn 3 hoofdsoorten:

- Spuitbus met tectyl (diverse kleuren

- Dikkere tectyl. Hiervoor heb je een compressor nodig om het te spuiten.

- Tectyl in een blik, wat je met de  kwast moet aan brengen. 

Daanaast is een pot roestwerende verf ook gewenst.

 

Mijn advies: Demonteer eens een wiel, Bekijk de situatie eens.

Ga eens lekker ontroesten met staalborstel en roterende staalborstel op boormachine.

Demonteer een eventueel kunststof binnenspatbord.

Spuit de carosserie delen in met tectyl.. Metalen delen van ophangng etc evtueel met roestwerende verf.

Laat paar dagen drogen.

Breng nu met kwast een dikkere laag aan.

Als je tevreden bent over je eigen werk, behandel je de andere wielkasten ook.

 

volgende stap zou kunnnen zijn om een hefbrug in een DHZ garage te huren en met de ervaring die je hebt opgedaan de onderkant beetpakken.

Eventueel nu met de daar aanwezige compressor die dikkere laag er op spuiten.

 

Zo heb ik het bij mijn eigen, 14 jaar oude, auto (Geen Z3/Z4) verleden jaar ook gedaan.

 

 

heb je geen zin/kun je niet, om het zelf te doen. Begin dan eens bij een kleine garage om de 4 wielkasten te laten doen en in overleg met de man de verdere onderkant. Zo hou je ook de kosten in de hand

 

 

 

 

L.V spatbord.jpg

onderzijde 1.jpg

Onderzijde links.jpg

onderzijde  subframe.jpg

aangepast door mohikaan
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Netjes de onderkant van die Jag! 

 

Welke kleur is de onderkant nu van je Z3?

Die van mij is grijs dan vind ik het erg jammer om hem zwart te spuiten.

 

Ik heb veel e30's en e36's gehad het grootste probleem is dat de strijkkit los gaat zitten.

 

Als je het zelf zou moeten doen, zoals hier boven ook al aangegeven.

 

Stap 1 alle wielkuipen, hitte schilden verwijderen en reservewielbak verwijderen.

 

Stap 2 met dasty en een hoge drukspuit de onderkant van de auto schoonmaken.

 

Stap 3 alles los zittende strijk kit eraf halen met een verfkrabber en een borstel op de door machine.

Eventuele roest die er onder zit ook zo goed mogelijk schoonmaken.

 

Stap 4 alle kale plekken waar het metaal er door komt behandelen met een roest omzetter zoals brunox daarna goed laten drogen.

 

Stap 5 weer nieuwe strijkkit aanbrengen op de kale plekken die behandeld zijn.

 

Stap 6 alle delen van de auto afplakken die je niet mee wilt spuiten.

 

Stap 7 alles opnieuw in de underbody coating spuiten, Het liefst met de compressor om het originele effect te evenaren.

 

Subframe, achteras delen ect kan je eigenlijk niet goed behandelen als het onder de auto zit, ook heeft het geen zin om tectyl direct over roest te spuiten.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderzijde chassis ontroesten en conserveren.

Zit er al zoveel roest ? 

Of is het puur conserveren i.v.m. het zee klimaat !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels