Ga naar inhoud

Shit, kentekenplaat verloren...duplicaatcode ..neeee


haroldv

Aanbevolen berichten

Ik heb natuurlijk al google / rdw bekeken, maar ik schijn er niet onderuit te komen.
Nieuwe platen = lelijke duplicaatcode...wat ik echt verschrikkelijk vind.
Nu dacht ik nog dat het al teruggedraaid was, maar ook dat is niet zo...ik ben de sjors.
Hoe zijn de ervaringen met een sticker? Mag niet, maar wordt je erop gepakt?

 

Ik denk trouwens, dat hij verloren is, aangezien de achterste er wel nog op zit...
En ik heb geen idee hoe lang al, want ik parkeerde de auto onder mijn carport, en zie de voorkant dus zelf niet zoveel ;-)

Nu wel...ben verhuisd, na 1 nacht..shit...kentekenplaat weg 

 

Iemand handige tips?

Link naar reactie
  • Administrator

Sticker mag niet, je mag geen wijzigingen aanbrengen aan een kentekenplaat. Logisch ook, aangezien je anders bekeuringen zou kunnen ontvangen indien je oude platen door een ander gebruikt worden. Plak je hem af en word je geflitst, dan ontvang je in theorie geen bekeuring meer op het kenteken zonder de 1.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb er een gehad op de vorige Z4. Zo'n beetje 90 a 95% van de grootte van een normale kentekenplaat, ook reflecterend. Nooit mee aangehouden. Dat kan natuurlijk wel, maar zou wel echt botte pech zijn.

 

Maar ik had wel altijd de originele kentekenplaat in de kofferbak liggen. Met name bij APKs werd dat er ook bij gezegd. Ik weet niet of dat strikt noodzakelijk is, maar misschien loop je daar dus wel een risico als je niet ook een originele plaat erbij hebt.

Link naar reactie
57 minuten geleden, haroldv zei:

ik bedoel niet een sticker op de 1, maar een kentekenplaat sticker, zoals op alfa's en ferrari's.
Ja, die mogen ook niet, maar ja...er mag wel meer niet. Juist daarom de vraag naar ervaringen

 

Zou je dan wel dat duplicaat-eentje opnemen op die sticker? En wat doe je dan achter? Daar zul je sowieso die 1 krijgen.

 

Edit: of bedoel je dat je alleen een sticker wilt aanschaffen ter vervanging van de verloren plaat? Want dat is nou niet bepaald de slimste optie. Die '1' op de nieuwe platen is er juist voor jou - om jou te beschermen tegen misbruik van de gestolen/verloren plaat.

aangepast door Individual
Link naar reactie
  • Administrator

^ Ik denk dat Harold bedoelt dat hij in plaats van een duplicaatplaat een sticker overweegt. Dan verschijnt er dus nergens een 1..

 

Maar mogelijk wel 156.3238.2516 boetes per week op de mat, of gratis publiciteit in Opsporing Verzocht ...

Link naar reactie
45 minuten geleden, 2.5si zei:

Ik heb er een gehad op de vorige Z4. Zo'n beetje 90 a 95% van de grootte van een normale kentekenplaat, ook reflecterend. Nooit mee aangehouden. Dat kan natuurlijk wel, maar zou wel echt botte pech zijn.

 

Het zal waarschijnlijk niet snel gebeuren dat je daarvoor speciaal aan de kant gezet wordt. Het wordt een ander verhaal als je een keer in zo'n algemene controle terecht komt. Dan is de kans wel groot dat je er voor bekeurd wordt.

Link naar reactie

ok ok.

 

ik ben niet zo bang, maar goed, misschien is het verstandigst nieuwe platen te kopen met een 1'tje er op.

En de waardevermindering (emotioneel) te accepteren. Een kompleet nieuwe kenteken aanvragen is ook wel wat extreem

Link naar reactie

Helaas zul je in dit controle rijkeland gewoon voor de kenteken plaat vermissing moeten gaan ook i.v.m zelf bescherming.

Als blijkt dat jou "verloren plaat = of gestolen plaat een 2e leven gaat leiden en je er ooit eens onterecht mee geconfronteerd wordt.

Helaas vind vrijwel niemand dit mooi of geeft twijfel m.b.t.  historie / staat auto.

Link naar reactie

Misschien op social media een "opsporing verzocht" bericht plaatsen, eerlijke vinder krijgt een beloning? Weet wel dat bij een vriend van mij beide kentekenplaten verdwenen waren, lees gestolen, en dat de bekeuringen aan de lopende band bij hem op de mat vielen....., hoop ellende.

Link naar reactie
11 uren geleden, haroldv zei:

ok ok.

 

Een kompleet nieuwe kenteken aanvragen is ook wel wat extreem

 

Hiervoor krijg je ook geen nieuw kenteken.

Ik heb dat ook eens nagevraagd maar er waren geen mogelijkheden om van die 1 af te komen helaas.

Link naar reactie

nou, ik wil het wel vertellen, maar het is een beetje dom verhaal.....maar goed, here it goes:

Ik had mijn auto gewassen woensdag....nogwel in een wasstraat....en bedacht dat gisteravond...misschien dat ie gewoon daar ligt.
Dus vanochtend, bij opening (9uur) gelijk daarlangs: dat klopte gelukkig...hij lag daar gewoon. Netjes bewaard.

Nee ik was de z4 vrijwel nooit in de autowasstraat, maar ik zit midden in een verhuizing en de Z4 was een varken (stof), dus ff afgespoelt.

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • Administrator

Mijn vrouw heeft dat ook wel eens gehad met de V70 in de wasstraat. Honderden kilometers zonder kentekenplaat rond gereden, niks door gehad. Drie keer raden wie hem weer kon gaan halen ... :171:

Link naar reactie
Op 18 augustus 2017 om 13:07, pampus zei:

Nu ech wel, gewoon je kenteken plaatjes lekker zekeren met schroeven....

Met antidiefstal kruiskoppen zodat ze er niet gemakkelijk af te halen zijn.

 

Link naar reactie

Het idee van HaroldD is ook een goed idee.

Waar het om gaat dat "ze" niet makkelijk je platen eraf kunnen halen om er vervolgens een ramkraaktje o.i.d. mee te plegen, of een hoop snelheidsovertredingen mee te laten registreren.

Link naar reactie
  • Administrator

Ja, aan de ene kant is voorkomen beter dan genezen.

 

Aan de andere kant: voor dat soort wederrechtelijke doeleinden zoeken "ze" doorgaans kentekenplaten van een soortgelijke auto. Platen van een donkere golf voor een donkere golf, platen van een zilverkleurige RS4 voor een zilverkleurige RS4, etc. Anders val je bij de eerste de beste controle al door de mand. 2

 

Of er nou zoveel boefjes rondrijden in een Z4 uit de beginjaren vraag ik me af. De kentekenplaten van mijn Z4 zitten daarom ook niet op een speciale manier vast ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.