Ga naar inhoud

ABS Pomp blijft lopen


Horus
 Share

Aanbevolen berichten

De ABS pomp van mijn E85 (2.5 2004) blijft door lopen. Ook na het uitschakelen van de motor en het verwijderen van de contactsleutel. Ik heb de min van de accu losgehaald om het te stoppen. Bij het weer aansluiten van de accu, begint de ABS pomp meteen weer te draaien. Uiteraard ook twee oranje lampjes op het dashboard (ABS en die rechts daar naast) Ik sta perplex, omdat ik toch minstens zou verwachten dat ie zou stoppen zodra ik het contact heb uit gezet. Ik zou de boel graag uitlezen, maar heb helaas de software / computer daarvoor niet bij de hand.(heb je met watersporters; als je de spullen thuis nodig hebt zijn ze aan boord en andersom)

Ik kon op het forum over dit fenomeen niets vinden, dus toch maar even hier gepost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 7
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

vreemd, tja ik zou het uitlezen, maar dat is even lastig zoals jezelf zegt. er moet een reden zijn dat hij constant gevoed wordt. misschien een fout in een aansturende module oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Horus. was dus even aan boord "Horus". Even een dagje op Vlieland geweest. Mooi daar bijna geen auto's.......

Ondertussen wel een andere ABS-pomp met elektronica via internet besteld op basis van de OEM nummers. De pomp was hier gisteren direct ingebouwd en de remolie meteen vervangen. Geen slechte zaak.....

De boel is weer gezond, met dien verstande, dat de nieuwe elektronica nog 'ingeleerd' moet worden (Dat is c.f. T.I.S.). Dat zou ik zelf met Expertentool en INPA moeten kunnen doen, ware het niet dat INPA wel maar Expertentool dus niet (meer) werkt op mijn PC'tje.  Heb vanmiddag de Dealer in Epse benaderd; die werken nu in de vakantie met een noodbezetting; konden mij dus niet helpen. Heb ook de leverancier van Expertentool benaderd, want dit probleem had ik eerder; is een software gerelateerd probleem.

Zal wel goed komen, maar duurt even.

 

20170815_120512.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de stand van zaken. De ZZZZ is maandag bij Dusseldorp in Epse (Deventer) geweest en daar is de auto uitgelezen en het coderen van alleen de ABS-ecu kwam niet goed. Het probleem is nu opgelost door alle Ecu's van de laatste versie te voorzien. De auto is weer TOP! 

Gevolg van deze actie is wel dat ik alle eerder zelf aangebrachte veranderingen  zoals dag-rijlicht automatisch; knippers bij sluiten/ontsluiten; dak open/dicht met AB enz. kwijt was.

Heb inmiddels OBD Expert opnieuw geïnstalleerd en werkend gekregen. Had van alle eerdere wijzigingen een log bijgehouden, zodat ik die zo weer opnieuw kon programmeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Administrator

Mooi opgelost dus! Hadden ze dit al wel eens eerder aan de hand gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kwam ze bij de dealer niet vreemd voor en gezien de handel in ABS-pompen op internet lijkt het me geen sporadisch euvel.

Het zijn "Oranje" lampjes die oplichten op het dashboard, dus geen acuut euvel. ABS werkt echter niet meer en het is een rot geluid onder de motorkap; de pomp zelf wordt ook wel redelijk warm als ie zo door blijft draaien.

De pomp demonteren is goed te doen.

De stekker los nemen van de ecu; de zes remleidingen moeten los genomen worden en dan zit het geheel (beugel met daarop de ABS-pomp met kleppenblok en ecu) nog met 1 bout vast. De beugel zit onderaan ook nog over twee rubbers  waar die af gelicht moet worden.

TIS geeft aan dat het geheel uit de auto genomen moet worden door het linker voorwiel en de kunststof wielkuip te verwijderen. Ik dacht aanvankelijk die pak ik er ook zo wel uit. Maar dat lukt mooi niet zonder de boel (remleidingen)  te verbuigen; dus de wielkuip toch maar uitgebouwd. Dat is voor de montage en een goed overzicht of alles goed komt te zitten ook niet verkeerd.

Na montage moeten de remmen ontlucht worden. Daar is (TIS) een vaste volgorde voor; voor en achter maakt niet uit, maar wel eerst de bijrijderskant en dan de bestuurderskant.

Ja, en dan..... moet de nieuwe ABS-ecu van de VIN codering van de auto worden voorzien. Dat moet kunnen met NCS Expert / Inpa; Ik heb dat dus bij de dealer laten doen. Inmiddels heb ik een nieuwe versie van NCS Expert en Inpa en dus mijn eerdere mods in de modules weer aangebracht.

aangepast door Horus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels