Ga naar inhoud

4800 km in 4,5 jaar....dilemma....


IBMW

Aanbevolen berichten

In december 2013 onze Z3 (2.2i S, aug 2001, 94K km) gekocht en door Ruud - voor zover nog nodig - helemaal "nieuw" laten maken, als een kind verzorgd en gepoetst....en dan rijd je er nog geen 1000 km per jaar mee inclusief de rit voor de servicebeurt naar Reeuwijk en de BMW dealer voor de APK.

We hebben te weinig tijd of teveel hobbies of wellicht beiden maar het lukt maar niet om er in te gaan rijden.

Wat is nu wijsheid? Houden of verkopen?

Best lastig eigenlijk.

20160719_164603.thumb.jpg.a801e7b38b7422d47bfac06e35d3d9d3.jpg

 

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

  • Administrator

Sowieso houden. Ik heb ook jaren waarin ik met de Z4 niet verder kom dan 1400 km. Toch zou ik er niet aan moeten denken om die kilometers te missen. Bovendien zal het me niet snel lukken om een soortgelijk exemplaar in soortgelijek stata en met soortgelijke opties terug te vinden.

 

Kun je niets doen om er vaker in te rijden? Hoeveel kilometer per jaar rij je met andere auto's?

Link naar reactie

@Maurits , die paar honderd kilometers die we maken zijn inderdaad perfect maar in verhouding stelt het natuurlijk niets voor. Het is uiteindelijk een kwestie van "hoe besteed ik mijn spaarzame vrije uren. Die andere is een lease-auto dus daar maken we - naast de zakelijke km's - de normale ritten mee.

We denken nog over evt. verkoop na en melden ons als het zo ver is...:rolleyes:. Misschien kunnen we dit beter in het voorjaar doen dan.

Link naar reactie
  • Administrator

Je zou ook kunnen overwegen om de privé kilometers ipv met de leaseauto met de Z te gaan rijden. Scheelt je ook nog eens een klap aan bijtelling.

Link naar reactie
  • Administrator

Aan zoiets dacht ik inderdaad ook. Of om in ieder geval een aantal ritten per jaar met de lease-auto te vevrangen door de Z3, puur vanwege de fun factor (en plezier mag ook iets kosten toch?)

Link naar reactie

@BMW-Z-CSi,  @Maurits zou kunnen maar flink deel van de priveritten gaan met gezin en dus  >2 personen...kosten spelen bij onze overweging om de auto te verkopen geen rol maar het is puur het stil staan en tot de conclusie komen dat de winterslaap wel hééél lang duurt elk jaar....wordt vervolgd.

Link naar reactie

Ik zou hem lekker aanhouden. Je hebt een mooie ZZZ met zescilinder, wordt zeker niet minder waard. Je hebt de luxe positie dat het financieel niet teveel beslag legt en je kunt hem op elk gewenst moment pakken om heerlijk te touren. Je krijgt er zeker spijt van als je hem nu verkoopt en jezelf dat genoegen ontzegt. O ja en kinderen gaan de deur uit (ervaringsfeit) en andere hobbies of bezigheden krijgen op zeker moment minder aandacht en dan staat je ZZZ altijd voor jou klaar!

  • Thanks 1
Link naar reactie

Ik herken het probleem, ik had naast mijn daily een z3 M coupe en een MGB. Die laatste heb ik 19 jaar gehad en daar heb ik in totaliteit een kleine 12 k km gereden, gemiddeld dus een kleine 600 km per jaar. De coupe heb ik negen jaar gehad en daarmee 16 k gerden, gemiddeld dus 1500 km per jaar. Beide aten geen serieuze boterhammen, dus was ik er blij mee en gingen ze nooit weg totdat.....

 

eigenlijk was ik gehots en de hardcore wel een beetje zat en mijn daily werd een automaat met alle gimmicks die je kan verzinnen. Op een vakantie vorig jaar werd ik op een ochtend wakker en dacht wat de fuck, ik verkoop ze beide. Ik schrok van die gedachte, twee bijzondere auto's zomaar wegdoen neeeeeeee.

 

na wat weken bedenk tijd toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de Z te koop gezet. Deze was in 22 uur verkocht voor een behoorlijk fatsoenelijke prijs. Ik wilde voor die twee toch nog wel een fun auto terug en na een tijdje peinzen en vergelijken heb ik een e89 6 cilinder gekocht met alle toeters en bellen die je kon verzinnen. Iedereen heeft me uitgelegd dat ik spijt zou krijgen van de verkoop van de z3 M coupe en de Mgb. Niets is minder waar, totally in love met de e89. Paar maanden later de Mgb verkocht. Ik heb nu vanaf februari een kleine 4k met de e89 geeden en zoek dus meer momenten om niet met de daily te rijden. Zoals het er nu naar uitziet zal ik rond de 8k met de Z rijden en rond de 12k met de daily, dus kom ik toch weer uit op die 20k per jaar....

 

om een lang verhaal kort te maken er zijn altijd pro en contra's, de z3 zal niet zo snel in waarde dalen, hij staat binnen vermoed ik en dus zou ik haar lekker houden want open rijden is het mooiste wat er is.....

 

succes met de beslissing en 1000 km per jaar voor een hobby auto is redelijk normaal....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.