Ga naar inhoud

Ervaringen met webshops


Aanbevolen berichten

Waarom hebben ze in de verenigde staten zoveel goede BMW onderdelensites en moeten wij europeanen het doen met toch wat meer amateuristische pogingen (of zie ik websites over het hoofd?)

Jammer dat verzenden duur is en de douane ook nog eens moeilijk kan doen

 

ik geef maar een paar voorbeelden

 

https://www.fcpeuro.com/BMW-parts/

https://www.bavauto.com/

http://www.bimmerworld.com/

https://vorshlag-store.com/

small_DSC0892 copy-XL.jpg

Link naar reactie

Hi,

 

ik vroeg me af of er hier mensen zijn met goede danwel slechte ervaringen bij verschillende webshops. Ik wil nieuwe remschijven en blokken bestellen en kwam zodoende bij autodoc.nl en auto-onderdelen24.nl maar lees hier slechte ervaringen over op internet (vaak andere, vervangende, onderdelen geleverd van mindere kwaliteit dan besteld en ellende met terugsturen) Iemand tips voor goede webshops?

 

ps. Gaat trouwens om brembo max schijven, als iemand een tip heeft waar ze te koop zijn, graag ;)

Link naar reactie
  • Administrator

Wat zijn dan volgens jou de "wat meer amateuristische pogingen"?

 

Ik vind Leebmann24.de, Schmiedmann, Offenga  en D-parts niet zo heel amateuristisch overkomen. In Engeland zitten ook wel een paar goede alternatieven. Zoiets als BMW parts Nijkerk / Bimmerparts (of welke naam ze het komende kwartaal weer kiezen) of AutoBarthoBraat komt dan weer wel tamelijk amateuristisch over.

Link naar reactie
  • Administrator

Oh ja en ik heb de twee topics die vrijwel tegelijkertijd ontstonden over hetzelfde onderwerp maar vast even samengevoegd. Mij staat bij dat er ook nog een ouder topic over webshops is. Kijk ik nog even na ...

Link naar reactie

Ik ben ook van "via de dealer". Voor onderdelen krijg je meestal wel 15% bij de dealer (als je erom vraagt).

Tenzij nieuwprijs niet te doen is, dan uitwijken naar D-Parts of Offenga: grote goed georganiseerde "slopers".

Wat ik zeker niet doe is bestellen op een webshop zonder adres of telefoonnummer, zoals bijvoorbeeld BimmerParts.

(Die overigens inkoopt bij o.a. Vriesendijk en dan domweg doorstuurt)

Link naar reactie

Ik webshop voor onderdelen en BMW goodies eigenlijk alleen bij Ekris.  Ook omdat ik daar een korting krijg. Die korting is variabel want afhankelijk van het onderdeel/ producten. De onderdelen voor mijn Z3 koop ik zelden via de webshop omdat ik Z3 onderdelen bijna altijd via Roodkapje laat komen. Die zet ze er dan ook op.

 

De korting bij Ekris kan best oplopen.  Afhankelijk van het onderdeel loopt de korting soms op tot 25%.  Op onderstaande remschijf is de korting bijna 100 euro.

 

Ekris korting.png

aangepast door Emi
Link naar reactie

Ik shop voor mijn bmw over de hele wereld.

Sommige dingen komen van binnen Europa, sommige van buiten Europa.

Nadeel van de States zijn dat verzendkosten altijd zo belachelijk duur zijn. Komt ook deels omdat de Amerikanen lui zijn en meestal alleen een dure vervoerder aanbieden die alles komt ophalen zoals fedex.

 

Ik haal eigenlijk heel weinig bij de dealer omdat onderdelen daar vaak enorm duur zijn. Ik kom er eigenlijk alleen voor klein spul (maatspecifieke boutjes, klemmetjes etc, dat soort spul)

 

Ontopic: de meeste webshops die ik daar zie staan verkopen hoofdzakelijk performance onderdelen.

Of dat in de USA meer en makkelijker te verkrijgen is.....Ik weet het niet.

Hier hebben we weer andere dingen. Veel performance zaken komen altijd nog van europese merken. KW, Brembo, AP, Mahle, Schrick, Eisenmann, Supersprint, Powerflex noem maar op. Allemaal europese merken.

 

Lijstprijs in de USA lijkt altijd heel laag omdat ze daar niet/nauwelijks BTW hebben.

 

 

 

Link naar reactie

Hmm Kweenie,spullen zoals remmerij koop ik liever bij de dealert in de buurt, en een redelijke korting en de juiste onderdelen.

Ja ok soms wat duurder ,maar als je t goed uitzoekt en gelijkwaardig (echt gelijkwaardig) bekijkt dan is het verschil nauwelijks de moeite.

 

Maar kopen bij duitse zaken,of offenga D parts ,Schmiedman etc is geen probleem.

  • Like 1
Link naar reactie

echt 100% gelijkwaardige remschijven kan je niet elders kopen omdat bmw (als 1 van de weinigen) zelf z'n remschijven koopt.

Neemt niet weg dat je elders wel beter spul kan krijgen (maar dan heb je het gelijk over remmen met andere specs).

Maar imho maakt het niet zoveel uit of je een bmw OEM spanrol koopt (gemaakt door INA), of voor de helft eentje bij misterauto (oid) van het merk INA :lol:

Zelfde geldt wellicht voor een bmw OEM thermostaat (gemaakt door Behr), of voor de helft eentje op ebay van het merk Behr.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan :clown:. Het prijsverschil tussen dealeronderdelen en vrije marktonderdelen van dezelfde fabrikant is naar mijn ervaring vaak 50% of meer.

Het is dan ook geen geheim dat bij menig merkdealer de echte winsten dan ook in de werkplaats worden geboekt.

Link naar reactie

Is waar Guido ,alleen is soms t zoeken en levertijd een lange weg.

Ik moest voor de e89 een riemspanner hebben en die kosten een beetje maar helaas niet in de randhandel verkrijgbaar,blijkbaar exclusief voor bmw gemaakt door de fabrikant (ik geloof Febi)

aangepast door sandere39
Link naar reactie
3 uren geleden, sandere39 zei:

 exclusief voor bmw gemaakt door de fabrikant (ik geloof Febi)

Dat kan haast geen febi zijn.

Dat is afaik geen oem leverancier, en ik geloof zelfs dat ze niets/nauwelijks iets zelf maken.

Meestal zijn de spanners van INA

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Op 22-7-2017 om 11:12 zei GigiA:

zodoende bij autodoc.nl en auto-onderdelen24.nl maar lees hier slechte ervaringen over op internet (vaak andere, vervangende, onderdelen geleverd van mindere kwaliteit dan besteld en ellende met terugsturen) 

Ik wil hier graag even op inhaken na mijn bestelling en plaatsen van nieuwe gasveren voor de kofferdeksel.

In de vakantie ging op zeker moment de kofferdeksel s'morgens zo hard open dat 1 gasveer zijn bevestiging kapot ging.

Sindsdien werken de gasveren ook niet zoals ze zouden moeten. (geen remming meer op het eind bij het openen)

Om een heel verhaal heel kort te houden heb ik na tig mailtjes, formulieren invullen, telefonisch te woord staan, meerdere keren foto opsturen
eerst 1 vergoed gekregen, nadat ik nogmaals meerdere e-mails verstuurd heb, kreeg ik vandaag het aanschafbedrag van 2 stuks terug (ex. verzendkosten)

 

dit speelde nu inmiddels een maand en dankzij mijn lange adem en gevoel van onrecht is het toch goed gekomen.

Inmiddels 2 nieuwe besteld, maar het laat zich raden waar ik ze niet besteld heb....

 

Zijn er meer leden met deze ervaring of was dit een incident?

aangepast door CorvH
Link naar reactie

ik heb mijn gasveren voor de kofferdeksel van de Z4 E85 bij winparts.nl besteld deze werken prima,  

je moet eerst je kenteken invullen, en dan krijg je precies de onderdelen op het scherm die voor je auto bestemd zijn.

Link naar reactie

Prima ervaring mee, maar dat ging om remmerij voor een boodschappenautootje waar niet zulke hoge eisen aan gesteld worden door ons. Dus voor 90€ had ik schijven en blokken voor en achter. Ja echt waar.

 

2x minder duur dan bij Winparts ofzo. Maar voor de BMW weet ik het nog niet, ik wil graag dingen zelf doen zoals ik voor al m’n auto’s doe, maar ik moet bekennen dat ik me nog nauwelijks in de auto verdiept heb, alle tijd gaat op aan rijden erin.

Link naar reactie

Ik bestel zelf veel bij MrAuto of Autodoc (=autoonderdelen24) maar wel altijd pak ik een fatsoenlijk merk of niet. Veel Bosch of beter.

De zaken die er na bestelling nog op mijn lijstje staan bij Offenga en vervolgens bij Ekris.

Zo denk ik een goede kwaliteit te hebben voor een goede prijs en geen lange avonden zoeken.

Link naar reactie

https://www.online-teile.com/bmw-ersatzteile/

 

Goede ervaringen mee. Hoe het prijstechnisch zit weet ik niet maar ze hebben veel OEM, heel veel. Ik zoek het onderdeelnummer op in https://www.realoem.com/ en copy-paste dit naar de webwinkel waar 99 van 100 keer direct een juiste match. Even de tekeningen vergelijken en klaar. Als je er een account aanmaakt wordt de boodschappenlijst bewaard, handig om tot wat grotere bestellingen te komen en dus minder verzendkosten te betalen.

aangepast door HUB
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.