Ga naar inhoud

Sirene


P@T

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij vertellen waar de sirene zit van het alarm ? Het betreft een af fabriek alarm in een Z4 2003 3.0. Bij het inschakelen doet alles het, behalve de "chirp" en bij het openen achterklep met de sleutel reageert het alarm meteen. :wacko:

 

Dus ik denk dat de sirene vervangen moet worden, maar waar zit deze ?

 

Hoor het graag.

 

P@

 

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als je de achterklep opent gaat de sirene wel af ? Bij mijn ex Z3 gebeurde hetzelfde, als je de achterbak opende niet via de AB ging ook onmiddellijk het alarm af. Dat lijkt dus standaard. Ik denk ook niet dat je sirene kapot is.

Link naar reactie
  • Administrator

^^ Ik denk ook niet dat je sirene kapot is: immers, hij doet het als je de kofferbak opent. De chirp bij vergrendelen is in ieder geval (weg)programmeerbaar. Ik hoor die ook niet, nooit gehoord, en staat niet in de weg aan SCM goed-/herkeuring.   Hoe je alarm reageert als je de kofferbak opent met de sleutel lijkt me ook programmeerbaar.

 

Maar als je wilt weten of je sirene / alarm het doet zou ik met het volgende  beginnen: dak open, ramen omlaag, alarm er op. Dus vol erop (1x vergrendelen drukken sleutel, bij 2x drukken is juist interieursensor uit). Vervolgens flink wuiven in het interieru met je armen. Als het alarm dan afgaat doet de interieur sensor het uitstekend én je sirene daarmee ook. Iets soortgelijks kun je ook met de motorkapsensor doen en als je de auto voldoende opkrikt weet je ook snel genoeg of de hellinghoeksensor het doet.

 

Overigens: is het - afgezien van werking alarm - geen luxeprobleem? Waarom zou je de kofferbak willen openen met de sleutel? Krijg je alleen maar potentiele beschadigingen van ...

 

 

Link naar reactie

Dank voor de reacties. en mijn excuses voor de verwarring.

 

Wat ik bedoelde is dat het bij het inschakelen van het alarm alles normaal lijkt te werken, behalve de "chirp"  en daarmee concludeer ik dat de sirene niet werkt. Wat ik verder hier heb gelezen, kan je als check ook je klep openen met de sleutel waarna het alarm ook afgaat. Ook dat gaat goed, maar geen herrie/sirene.. Dus de binnensensor werkt, achterklep- en motorkapsensor ook alleen blijft de herrie uit.

 

En daarom wil ik graag weten waar de sirene zit zodat ik deze kan checken.

 

Dank alvast en groeten,

 

P@

 

Link naar reactie
  • Administrator

Oké duidelijk! Ik dacht inderdaad dat jij bedoelde dat de sirene wel afging op de kofferbak.

 

Je alarm sirene zit helaas niet op een makkelijke plek: achter de binnenkuip van je rechter achterwiel. Zie hier een beschrijving:

 

Image result for bmw z4 alarm horn

Link naar reactie

Dankjewel Holmes,

 

Maar goed dat ik het even navraag hier. Mij werd nml. ook verteld dat de sirene aan de passagierskant zat onder de motorkap/parafaan. Was wel makkelijker geweest denk ik. Maar goed, ik weet het nu en zal dus nier aan de verkeerde kant de boel openschroeven. Nu nog een geschikte krik vinden... :blink:

 

Grt,

 

P@

Link naar reactie

Het is in elk geval zo, dat als je een sirene op de auto hebt, deze geprogrammeerd kan worden zodat die bij openen sluiten al dan niet geluid geeft. Als ik het goed heb is dat geluid in NL formeel niet toegestaan. Een niet werkende sirene zou ook een foutcode moeten geven bij het uitlezen!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.