Ga naar inhoud

3 Cilinder Z3


ivodl

Aanbevolen berichten

Als ik mijn wagen start als deze een tijdje heeft stilgestaan (zeg een nachtje...) dan loopt het beeste op maar 3 poten lijkt het wel. Als ik dan een paar tellen wacht en wat gas geef komt de laatste er uiteindelijk wel bij, maar normaal is dit natuurlijk niet.

Als ik dan heb gereden en na stilstaan weer start heb ik geen probleem, dus het heeft duidelijk te maken met het feit of de motor koud of warm is. Bougie vervangen of is het iets anders?!?!

Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

lijkt me idd een ontstekingsprobleem, goedkoopste is om 4 nieuwe bougies te halen. Ik weet niet of je al eens bougies bij de M43 hebt vervangen, maar ik zou voordat je de bougies eruit draait even met een stofzuiger de "kamers" en het hitteschildje schoonzuigen.

Succes, Marc

Link naar reactie

bijna identiek, behalve die ene nokkenas :rolleyes: grapje, jullie hebben daar zo'n mooi kapje over. bij de M43 zitten de bougies net boven het uitlaatspruitstuk, hitteschildje is voor bescherming van de bougiekabels. Bij het uitzuigen hoorde ik van alles door de stofzuiger ratelen (kleine steentjes, gruis), je wil niet dat dat in je cilinder komt.....

Link naar reactie

Hai,

met mijn 2.8 heb ik hier ook even last van gehad een jaartje geleden, leek wel of hij op 5 cilinders liep. Ook Inspektie 2 gegeven + bougies vervangen. Was echter geen oplossing. Ik denk dat het een vochtprobleem is, ik heb er maanden geen last meer van, ook niet dfe afgelopen winter (enb hij staat altijd buiten)

suc6

Link naar reactie

Denk in eerste instantie aan bougiekabels en of kappen. In maart heeft de Z een weekje stil gestaan, tijdens de winterse periode hier in Nederland, zelf was ik toen aan het offroaden in Spanje, bij aanmerkelijk betere temperaturen (sommige mensen hebben ook altijd pech :lmao: )

Maar na de eerste keer starten liep de Z als een natte krant, echter nadat hij op bedrijftemperatuur gekomen was en daarna een tijdje stil had gestaan was het over en het is sindsdien ook niet meer terug gekomen.

Het gebruik is sindsdien ook vrijwel dagelijks. Bougies worden tijdens de beurten (regelmatig) vervangen maar de kabels niet, volgende keer de kabels en kappen ook maar laten vervangen, zijn ondertussen ook bijna 5 jaar oud en ik kan me voorstellen dat het onder de kap nogwel eens warm wordt.

JCK

Link naar reactie

Heb de rekening van de beurt van april er nog eens bijgepakt (Inspectie II) en daar staan 4 nieuwe bougies op dus dat zal het niet zijn. Dat word dus voor de zoveelste keer bellen met de garage.

Af en toe word ik het wel zat hoor, het lijkt wel altijd wat! :lmao: :lol:

Link naar reactie

Mijn Z schokt ook wel bij stationair, warm of koud, schijnt normaal te zijn. Vóór de trip naar spanje dit jaar worden de bougie's mooi vervangen door platinum type's, olie wissel, en luchtfilter. Eens kijken hoe het hem dan afgaat. Verder vrij weinig problemen tot zover gehad.... :lmao:

Link naar reactie
Als ik mijn wagen start als deze een tijdje heeft stilgestaan (zeg een nachtje...) dan loopt het beeste op maar 3 poten lijkt het wel. Als ik dan een paar tellen wacht en wat gas geef komt de laatste er uiteindelijk wel bij, maar normaal is dit natuurlijk niet.

Als ik dan heb gereden en na stilstaan weer start heb ik geen probleem, dus het heeft duidelijk te maken met het feit of de motor koud of warm is. Bougie vervangen of is het iets anders?!?!

Ik heb het ook gehad, een paar weken. Of 'ie op 3 cylinders liep. Verdween spontaan en heb ook geen flauw idee wat het was. Nu is alles weer normaal.

Link naar reactie

En toen was het ploef! Een grote witte rookpluim en rook onder de motorkap vandaan ;)

Heb de auto met pijn en moeite (en inmiddels gekraak en gepiep) bij een garage gekregen en waarschijnlijk (gezien de symptonen) is de koppakking naar de knoppen...overal koelvloeistof en een hoop gesis en gestoom toen de kap open ging.

Leuk hoor, eindelijk mooi weer staat dat kl#te :) ding weer in de garage

Link naar reactie

Tja, de gedachte om 'em van de hand te doen begint steeds meer te spelen, de lol begint er een beetje van af te raken zo...

Hij zal morgen nagekeken worden en ik blijf positief maar dat het me alweer geld gaat kosten is een feit.

Link naar reactie
Hoezo dat Rob? Ik denk dat Ivo gewoon heel erg veel pech heeft gehad met zijn Z. En voor iedere auto zal het een keer moeten gebeuren, de koppaking vervangen.

Dat laatste zij die man van de garage (bekende van ons en bekend als absoluut geen praatjesmaker of geldwolf...) ook, het gebeurt een keer en helaas ben ik nu aan de beurt...

Alles kwam ook wel ff lekker slecht uit, ik ging vanmiddag met de makelaar kijken voor dat appartement dus begon behoorlijk te stressen. Als dat allemaal rond is ga ik toch eens wat gerichter zoeken naar een andere wagen, de redenen om 'em weg te doen beginnen het bijna te winnen van de redenen om er in te blijven rijden.

Dit wil trouwens niet zeggen dat dit geen Z zal worden, integendeel eigenlijk :)

Link naar reactie
Hoezo dat Rob? Ik denk dat Ivo gewoon heel erg veel pech heeft gehad met zijn Z. En voor iedere auto zal het een keer moeten gebeuren, de koppaking vervangen.

Omdat het erop leek dat de mijne ook even op drie poten liep, net als de ZZZ van Ivo.

Maar ziet de garage dan niet aankomen dat de koppakking vernieuwd moet worden? Hoort dat niet bij een bepaalde servicebeurt?? Het is toch niet normaal dat je zoiets onderweg gebeurt, zoals bij Ivo??

Link naar reactie

Damn Ivo, da's echt balen zeg. Ik hoop voor je dat de kop niet krom of gescheurd is, want dat gaat echt in de papieren lopen. Liep de temperatuurmeter in 't rood, dan?

@Rob Een koppakking gaat soms een heel autoleven mee, en tja, soms ook niet, is iig geen periodiek onderhoudspunt ofzo. maar goed, op drie poten lopen is dus ook niet normaal, doet die van mij ook niet.

Link naar reactie
maar goed, op drie poten lopen is dus ook niet normaal, doet die van mij ook niet.

Dat bedoel ik, Marc. Aan de andere kant: hij léék op 3 poten te lopen, weet niet zeker of dat ook zo is. Ik wacht af, maar nogmaals, heb het probleem niet meer.

Link naar reactie
Hoezo dat Rob? Ik denk dat Ivo gewoon heel erg veel pech heeft gehad met zijn Z. En voor iedere auto zal het een keer moeten gebeuren, de koppaking vervangen.

Omdat het erop leek dat de mijne ook even op drie poten liep, net als de ZZZ van Ivo.

Maar ziet de garage dan niet aankomen dat de koppakking vernieuwd moet worden? Hoort dat niet bij een bepaalde servicebeurt?? Het is toch niet normaal dat je zoiets onderweg gebeurt, zoals bij Ivo??

Vind het inderdaad ook een pijnlijk idee dat die wagen voor 1200 euro is nagelopen nog geen 10.000km geleden, maar ja, denk dat ik er maar gewoon mee moet leven. Vette pech en qua kosten wacht ik het wel af, belangrijker vind ik dat het straks allemaal weer netjes is gemaakt en ik zo snel mogelijk weer kan genieten van het "dakkie open" gevoel...

Maar Rob, het is denk ik geen overbodige luxe het toch de volgende x even na te laten kijken, er is me al verteld dat het soms een week en soms maanden kan duren voor het te laat is...

@Marc: Temperatuur heb ik niet op gelt (doe ik eigenlijk nooit) en het was pas na 30 kilometer cruisen dat het plotseling plofte, dus helemaal geen tekenen dat er iets aan zat te komen. Had alleen meteen moeten stoppen alleen dat was echt onmogelijk want ik zat net op de ring van Utrecht...

Link naar reactie

hmm ik zou de garage toch even naar de waterpomp laten kijken, dan. Als ie nog niet vervangen is dan heeft ie namelijk plastic schoepenwielen, die breken vaak af waardoor de pomp z'n capaciteit voor een groot deel verliest, misschien heeft de achterste cilinder dan te weinig koeling gekregen. Ik heb 'm een een tijdje terug vervangen (lager maakte lawaai) door een exemplaar met alu schoepenwiel.

maar goed, veel sterkte met reparatie(kosten) Trouwens 1200,- ;) wat was dan allemaal vervangen dan?

Link naar reactie
hmm ik zou de garage toch even naar de waterpomp laten kijken, dan. Als ie nog niet vervangen is dan heeft ie namelijk plastic schoepenwielen, die breken vaak af waardoor de pomp z'n capaciteit voor een groot deel verliest, misschien heeft de achterste cilinder dan te weinig koeling gekregen. Ik heb 'm een een tijdje terug vervangen (lager maakte lawaai) door een exemplaar met alu schoepenwiel.

maar goed, veel sterkte met reparatie(kosten) Trouwens 1200,- :birthday: wat was dan allemaal vervangen dan?

Sowieso een grote beurt (was toen net over de 100.000) en voornamelijk de remmen (alle schijven geloof ik...)

@Sledge: Ik wacht geduldig af, een beetje met spanning en zoals afgelopen weekend behoorlijk met frustratie (Ford Focus station is nou niet de ideale wagen om mee te touren...)

Ik hoop morgen of woensdag meer te weten, dan zou ze ongeveer weer op de been moeten zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.