Ga naar inhoud

Wat is een reëele vraagprijs voor mijn Z4


Aanbevolen berichten

Ik overweeg serieus om de Z4 te gaan verkopen (nog niet 100% zeker) en vraag me af wat een reëele vraagprijs zou zijn. 

 

Voor de complete auto inclusief alle extra's denk ik aan 16 - 17K, wat is jullie mening?

 

Link naar website met alle details: LINK

 

Het betreft een Z4 2.0 anniversary  edition uit 2007 in nieuwstaat met 48K op de teller en met vele extra's.

Nederlands geleverde auto, ben tweede eigenaar auto heeft volledige onderhoudshistorie.

Goede banden, APK recent, geldig tot juni 2018

 

Extra's:

Hardtop

Lederen stoelen

Spoiler op achterklep (org BMW)

BMW business radio en Dension carkit (bluetooth, USB etc)

Ingebouwde kenwood 150W subwoofer

Chroom uitlaatstuk

Stuurwiel bediening

Front strut brace bar

Vaste druppellader aansluiting + druppellader

 

594aacfd71ebf_BMWZ4optielijst.thumb.jpg.80fe83c28a0ab3905bcab96cd0324f68.jpg

 

Ben benieuwd naar de reacties en als er nog iemand is die zijn vakantiegeld op wil maken kun je het laten weten.

aangepast door ad k
Link naar reactie

Ben inderdaad ook benieuwd

Ik heb ook al 5 keer in dat stadium gezeten van serieus verkopen :lol: en dan weer mijn oude hobby oppakken motoren restaureren of een dikke jeep kopen.

 

Link naar reactie

De vraag was:

 

 "Voor de complete auto inclusief alle extra's denk ik aan 16 - 17K, wat is jullie mening?"

 

Geen reacties :sCo_unsure: 

Link naar reactie

het is gewoon lastig te zeggen. je zou kunnen kijken wat de gemiddelde 2.0 doet op mp en daar iets boven gaan zitten gezien km's.  t is ook maar natuurlijk net wat de gek er voor geeft zoals bij elke auto eigenlijk. ligt ook aande gewildheid model/opties/uitvoering etc. zelf kijk ik naar wat de meeste zelfde auto's/uitvoeringen doen en zoudaar mij nextra opties bij optellen en dan er wat boven gaan zitten, en ook rekening houden met een "afdingmarge"  van een paar honderd euro.

Link naar reactie
  • Administrator

^Dat en ik denk dat de meeste members het lastig in te schatten vinden omdat die als het om de  Z4 E85 gaat zelf geen 2.0i hebben / zoeken, maar een zes cilinder...

 

Als ik zo onaardig mag zijn: ik denk dat de enige extra die je bij verkoop mogelijk iets extra's oplevert de hardtop is. Die zou je als een koper daarvoor niet in de buidel wil tasten ook makkelijk los kunnen verkopen (gewilde kleur die ook op andere kleuren carrosserie kan). Eventueel nog een bescheiden extra voor het leer, al denk ik dat dit je auto vooral sneller verkoopbaar maakt. De rest is toch vooral "nice to have" en niet iets waar de gemiddelde koper voor zal willen bijbetalen. Sommige dingen zijn bovendien ronduit smaakgebonden, zoals de spoiler.

 

Als je gaat inruilen kom je nooit aan die 16 a 17 k. Als je hem particulier gaat verkopen lijkt het me eigenlijk best een mooi begin: 17k, zeker inclusief hardtop.

Link naar reactie

Ik denk ook dat 16 à 17k wat optimistisch is ingeschat.

 

Laat ik het vergelijken met mijn eigen E85 2.0i. Die was ook uit 2007. en had ook een lage km-stand, hoewel wat hoger dan jouw exemplaar (ca. 85k). Er was geen hardtop bij, maar verder was het ook een exemplaar met behoorlijk wat opties. Daarnaast was het een auto met een kleurencombinatie die je niet heel veel tegenkomt, maar die veel mensen wel prachtig vinden (donkerblauwe lak, karamelkleurig leer). Al met al denk ik dat de auto's dus goed vergelijkbaar zijn.

 

Mijn eigen 2.0i heb ik destijds ingeruild voor iets meer dan 16k. De betreffende garage heeft 'm vervolgens verkocht voor 17,5k (althans, dat was de vraagprijs). Hij is toen in drie dagen verkocht, dus wellicht had-ie er ietsje meer voor kunnen vragen.

 

Maar... dat is inmiddels 2 jaar geleden! Als mijn auto toen 16 à 17 k waard was, denk ik niet dat jouw auto dat nu ook is. Je moet er nog 2 jaar afschrijving bij optellen.

  • Like 1
Link naar reactie

Ad, en het project klapscherm/navigatie dan?

Of heb je een andere auto op het oog met deze features :), ik ken mensen die de auto verkocht hebben om een chromen uitlaat :rolleyes:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.