Ga naar inhoud

Temperatuur loopt op tijdens warm weer in de file of wanneer we langzaam door de stad rijden


Buuze

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Onze Coupe 2.8 heeft op het moment het probleem dat de temperatuur richting het rode gebied gaat wanneer we langzaam rijden bij zomerse temperaturen. Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

 

Mvg. André

zzz1.png

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je bijlangzaam rijdende een temperatuur sprong krijgt en bij sneldheid niet kijk dan eerst of de koelvin bij de radiator wel draait .Check ook tempratuur de senor Bij voldoende snelheid heb je voldoende aan de rijwind over je radiator..

Link naar reactie

Een 2.8 heeft een mechanische fan met viscokoppeling.

 

In lekentermen: een zwart plastic waaier voorop het motorblok, om extra lucht door de radiator te zuigen. Als de koppeling (die aangrijpt als de temperatuur te hoog wordt) de geest geeft doet die fan niet meer mee.

 

Als het alleen bij langzaam rijden voorkomt verdenk ik eerder de thermostaat of wat lucht in het koelsysteem...

Link naar reactie

Hoe langzaam is dat langzaam?

 

Als het de thermostaat is dan zou ook bij harder rijden de temp omhoog gaan zou t niet?

Fan moet als de motor flink warm is gaan meedraaien en behoorlijk gaan blazen...

 

Link naar reactie

Door de stad zeg maar 50km/h plus wachten voor de stoplichten. File rijden is denk ik wel bekend.

 

We doen de kachel altijd aan zodat de temperatuur dan weer zakt.

Link naar reactie

Als het de viscokoppeling is: die is voorzien van zogenaamde linkse draad, en moet je tegen de logische richting in losdraaien.

Vanaf de voorkant van de auto gezien, kijkend naar het motorblok moet-ie rechtsom dus.

 

Ze zitten meestal goed vast, met een beetje geluk is een tik met een hamer op de steeksleutel (32) voldoende om er beweging in te krijgen.

Zo niet dan moet je de krukaspoelie blokkeren, dan kan je meer kracht zetten. Daar bestaat speciaal gereedschap voor, maar kan ook met een lange/brede stiftschroevendraaier. :)

 

Succes!

Link naar reactie

Bedankt allemaal. Als eerste stap ga ik de Visco koppeling vervangen. Maakt het nog uit welk merk je koopt? Of is origineel beter? Ik zie namelijk veel prijsverschil op het net. Graag advies.

Link naar reactie

Over 't algemeen gaat origineel wat langer mee dan aftermarket.

 

Ik heb zelf een jaar of zo terug een aftermarketkoppeling gemonteerd omdat die niet het eeuwige leven hoeft te hebben (heb andere plannen met 't koelsysteem, te lang verhaal voor dit topic) , die doet nog steeds keurig wat-ie moet doen...

Link naar reactie

Motor starten warm laten draaien en dan de fan tegenhouden met een opgerolde krant,als dat makkelijk lukt dan is de visco niet goed.

 

Motor wel goed warm laten draaien..bv een stuk rijden en dan stilzetten en de test doen

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Op 4-6-2017 om 19:44, Buuze zei:

Door de stad zeg maar 50km/h plus wachten voor de stoplichten. File rijden is denk ik wel bekend.

 

We doen de kachel altijd aan zodat de temperatuur dan weer zakt.

 

Dat moet niet nodig zijn, je visco koppeling is waarschijnlijk aan vervanging toe.

 

Die van mij heeft het laatst opgegeven, werd opeens warmer dan 90graden toen ik de snelweg af kwam.

 

Je hebt trouwens speciale blokkeer sleutels, bij mijn 2.8 m52b28 had ik de visco koppeling in 15 minuten gewisseld.

 

 

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.