Ga naar inhoud

Hydraulische pomp van cabriokap reviseren?


Kevin073

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

bij mijn z4 uit 2003 is de pomp al naar de achterbank gebracht. Was al gebeurd toen ik hem kocht. Nu weigert hij af en toe dienst. Het lijkt er zelfs op dat het met de hittte te maken heeft. Als hij het op het moment niet doet en ik tik er een paar keer tegenaan doet hij het vaak weer. Nu zag ik op YouTube een filmpje van iemand die hem spoelt in een bak dieselolie waarnaar hij het weer perfect deed. Iemand hier ervaring mee? Kun je dit makelijk zelf doen en heeft het zin? Een nieuwe is weer best prijzig. 

 

Bedankt allen!

Link naar reactie
1 uur terug, JK-Z4-3.0i zei:

Dat filmpje is van Guido. Kom er maar in..

Ik weet niet of ie tijd heeft........ik heb een fotootje gezien van een motor in onderdelen.....enne over 3 weken gaan we naar Italië:sFun_whistle:

Link naar reactie

In dieselolie laten lopen heeft alleen nut als het een kwestie van vuil is. Het reinigt en heeft een licht smerende werking.

Als het een draadbreukje is oid heeft het natuurlijk geen nut.

 

Als ie al naar de kofferbak is verplaatst kan je er iig makkelijk bij om 'm in wat dieselolie te laten lopen.

Niet morsen want die stank krijg je er niet uit...

 

Is je pompmotor ooit nat geweest (is ie verroest?)

aangepast door GuidoK
  • Like 1
Link naar reactie

Ja dat is vrijwel hetzelfde. Alleen veel dikker dus minder penetrerende kracht (wd40 is als kruipolie een slecht product)

(en het stroomt natuurlijk niet uit de pomp...)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Lijkt mij een beetje te dik.

Je moet het er namelijk ook zo goed mogelijk uitkrijgen. Dat doe ik met perslucht

Als het er te lang in blijft zitten, je weet niet wat het doet met de compositie van de koolborstels bijv.

Dat is allemaal semiporeus materiaal.

Daarom werkt diesel fijn. Erg dun, dus blijft er minder restant achter.

Je zou 'm daarna ook kunnen uitwassen met een ontvetter, maar die zijn vaak erg brandbaar dus moet je zeker weten wat je doet (en kunnen ook aggresief zijn)

Wellicht een commerciele onderdelen-ontvetter zoals antol.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Heren, op een of andere manier heb ik jullie meldingen helemaal niet gekregen..

Probleem is er nog steeds, inderdaad als hij het niet doet en ik tik er minimaal tegenaan gaat hij meteen helemaal open. Het zou een kabelbreukje kunnen zijn wat misschien makkelijk te repareren is. Probleem is alleen dat je steeds maar een paar seconden hebt om dit te testen. En dat het echt lijkt alsof het met de warmte te maken heeft. Hoe kun je de pomp veilig los maken? De slangen die eraan vast zitten met moeren zijn helemaal wit uitgeslagen waardoor ze best vast zitten. 

Bedankt allen!

aangepast door Kevin073
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.