Ga naar inhoud

3.0I of 3.0IS


Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

ik ben Patrick en heb een Z4 uit 2003 aangeschaft. Ik zal me binnenkort even voorstellen, want dat lijkt me wel zo netjes. :3:

 

Na jaren Alfa Romeo te hebben gereden, waarvan de laatste een Spider, zit ik uiteraard boordevol vragen m.b.t. mijn nieuwe wagen. Het eerste wat me opvalt is dat de omschrijving een 3.oI is en bijvoorbeeld de verzekering spreekt over een 3.0 IS.

 

Aangezien de typeaanduiding van de auto is gehaald en ik dat er weer wil op laten plakken, wil ik graag weten wat nu juist is want om voor joker te rijden met een verkeerde aanduiding is ook zo weer wat.

 

Dus wat is wat, en het verschil tussen de I en IS ?

 

Ik weet wel dat er weer een hoop te leren valt :sCo_chinscratch:

 

Groeten van P@

 

2.JPG

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

3.0is is puur een nederlandse aanduiding voor een bepaald optiepakket van de nederlanse importeur.

 

Uit de 2004 prijslijst:

 

bmwz4s.jpg

 

Voor een 3.0i betekent het 'S pakket' dus metallic lak, elektrische stoelen, parkeerbiepers achter, xenon verlichting met koplampsproeiers (verplicht) en automatische airco.

 

Nauwelijks het vermelden waard dus in je type aanduiding. Het zijn gewoon wat opties die vrijwel iedereen heeft.

Het kan op je kenteken staan.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

En nog als aanvulling op Guido's duidelijke verhaal: de 3.0iS heeft nooit die S in de typeaanduiding op de auto zelf gehad. Het is zogezegd een puur administratieve S, anders dan de kleine S in de latere 2.5si / 3.0si. 

 

Je kunt dus ook geen (originele) 3.oiS type aanduiding kopen (en hoeft je daar dus ook niet druk om te maken :-))

Link naar reactie

Nadat je de typeaanduiding erop hebt geplakt kom je er na verloop van tijd achter dat zonder toch echt veel mooier is. Ja, ik spreek uit ervaring.

Link naar reactie
1 uur geleden, JK-Z4-3.0i zei:

Nadat je de typeaanduiding erop hebt geplakt kom je er na verloop van tijd achter dat zonder toch echt veel mooier is. Ja, ik spreek uit ervaring.

Jij hebt dan ook massa's ervaring met plakken Jurgen. :rolleyes:

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.