Ga naar inhoud

Tips gevraagd voor het Vervangen van een Microswitch van het dak


Tilbo Z3&Z4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
     

Nu heb ik een probleem met dak van mijn Z4 net als bij sommige anderen gaat niet meer open. Via het  diagnose apparatuur is gebleken dat foutmelding A692 ( microswitch  rechter zijde  rear module closed het probleem is.

 

 Mijn vraag is dan ook heeft iemand misschien tips  en of ervaring heeft hoe dat ik die microswitch het makkelijkste kan vervangen aangezien hij op een zeer ongemakkelijke positie  bevindt zie bijlage

 

alvast bedankt voor jullie tips

 

Groetjes,

Harold

Geüploade afbeeldingen

  •  
  •  
 

IMG_0918.PNG

97 kb · Klaar

IMG_0918.PNG

  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik heb hooguit een productbeschrijving van de e89 op pdf,misschien dat er in de hulpfunctie van ista d nog wat te vinden is,als ik tijd heb kijk ik ffe voor je.

 

 

Geplaatst: (aangepast)
54 37 245Microschakelaar aan kinematicabox links vervangen
Vereiste voorbereidende werkzaamheden:
Uitbouwen:
Klep van de cabriokapopbergruimte in de weergegeven stand brengen.
Let op!
Klep van de cabriokapopbergruimte sluit bij drukloos systeem en moet met een geschikt hulpmiddel worden ondersteund.
Aanwijzing:
Het hydraulisch systeem moet drukloos zijn.
Bout aan de hydraulische eenheid met 1,5 omwentelingen openen.
 
Borgklem (1) ontgrendelen en lostrekken.
 
 
 
Stekkerverbinding (1) zo nodig ontgrendelen en losnemen.
Kabelbinder (2) losmaken.
Moeren (3) losdraaien.
Kinematicabox (4) wegleggen.
 
 
 
 
 
 
 
 
Bouten (1) losdraaien.
Microschakelaar verwijderen.
 
 
 
Inbouwen:
Leiding (1) aanbrengen.
Aanwijzing:
Op correcte kabelligging letten!
 
 
Microschakelaar (2) positioneren.
Draai de bouten (3) vast.
Aanhaalmoment 54 37 19AZ.
 
 
Leiding (1) met kabelbinder (4) en (5) bevestigen.
Let op!
Gevaar voor beschadiging!
Bij een verkeerde kabelligging de leiding kan worden losgetrokken.
 
Op correcte bevestiging van het stekkerhuis (1) letten.
 
 
 
Extra werkzaamheid voor motorvoertuigen met productiestand 3/2014 :
Aan de kabelboom aan voertuigzijde moet het stekkerhuis worden vervangen.
Leiding (1) direct op de stekkerhuis (2) verwijderen.
Plakband (3) op een lengte van ca. 4 centimeter voorzichtig verwijderen. Leidingen (1) daarbij niet beschadigen.
Afdichting (onderdeelnummer 8 353 706) op alle leidingen schuiven (dunnere zijde van de afdichting naar kabeluitende) positioneren.
Bedrading afstrippen.
Pinnen (onderdeelnummer 8 366 260) met behulp van speciaal gereedschap 61 9 041 vastkrimpen .
De pinnen in stekkerhuis (onderdeelnummer 8 365 340) aanbrengen (pinbezetting kan vrij worden gekozen). Erop letten, dat de afdichtingen in het stekkerhuis goed zitten.
 
 
Kinematicabox (4) positioneren.
Moeren (3) licht aantrekken.
Stekker (1) aansluiten en vergrendelen.
Stangenstelsel (2) op de pen schuiven.
 
Vergrendel de borgklem (1).
Afstelling:
De bouten (1) totdat ze aanliggen in de schroefdraad draaien.
 
 
De kinematicabox moet nog net kunnen worden verschoven, om zichzelf te kunnen centreren.
Deksel opbergvak cabriokap sluiten.
 
 
Achterklep openen.
Bouten (1) aantrekken.
Aanhaalmoment  54 37 2AZ.
De naden controleren.
Zo nodig kinematicabox handmatig afstellen.
Na een correcte instelling van de achterklep sluiten en de klep van de cabriokapopbergruimte openen.
Bout (2) aantrekken.
Aanhaalmoment  54 37 2AZ.
Noodzakelijke nabewerking:
 
 
 
 
 
Heb je hier wat aan?
aangepast door sandere39
Geplaatst: (aangepast)

jammer de plaatjes erbij willen niet plakken...

aangepast door sandere39
Geplaatst:

Sandere39 hartstikke bedankt voor je tips, nu kan ik aan de slag en ben benieuwd hoe het zal gaan

Geplaatst:

Ik ook, rustig aan doen en goed kijken hoe alles in elkaar zit.

 

Moet lukken.

Geplaatst:

Het heeft me twee uurtjes kost om de limiet switch in te bouwen in alles weer af te stellen.  Ik moet nu nog alleen de lijn aan de binnenkant van de kofferbak nee dat is een klusje voor morgen 

 

Nogmaals bedankt voor je informatie

 

 Groetjes Harold 

Geplaatst:

Mooi man ,blij dat ik je op weg kon helpen.

Ik heb alles uit ista d gehaald ,dit heb ik op mn laptop geinstaleerd staan.

Geplaatst:

Ista d gebruiken ze bij de dealert om je auto uit te lezen enz

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.