Ga naar inhoud

Z4 Concept Pebble Beach 17 augustus 2017


Phoenix

Aanbevolen berichten

Ik las juist weer een stuk dat het hoofd van bmw USA had tegengesproken dat het model Z5 zou gaan heten....

Hij hintte op z 'probably' 4.

 

Ik ben benieuwd hoe lang hij in productie gaat. De e89 is vooral de laatste jaren van de productierun ontzettend slecht verkocht, met name in de USA, en dat is juist de markt waar de auto zich op richt. Deze markt is voor bmw niet zo gunstig meer lijkt het.

 

Ik ben ook benieuwd hoe de techniek in elkaar gaat zitten, en dus voornamelijk of het een toyota wordt of een bmw.

BMW's en toyota's zijn totaal niet te vergelijken, met andere leveranciers voor versnellingsbakken, draagarmen, diffs etc etc.

 

Van die renders vind ik de toyota versie eerlijk gezegd veel beter geslaagd.

 

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ach ja. Bij gebrek aan echt nieuws is er weer eens iemand met photoshop aan de gang gegaan. Het zal allemaal wel... 

 

Er zijn wel diverse berichten dat BMW en (vooral) Mercedes het mes gaan zetten in het aantal modellen. Dus geen nieuw model meer voor elke niche. Bij Mercedes zou dat vooral ten koste gaan van de (2-zits) cabrio's en coupés. Volgens de geruchten zou het einde aanstaande zijn voor de SLC (wat vroeger de SLK heette) en wordt de SL een snellere, lichtere 2+2, met stoffen kap.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • Administrator

Houd er rekening mee dat dit een concept is en nog maar de vraag in hoeverre het productiemodel hiermee overeenkomt. Gezien de spionagewagens kan dat nog wel eens een groot verschil zijn :wink:

Link naar reactie
  • Olivier wijzigde de titel naar Z5 en Z4 Roadster consept roddels

Mooi qua lijnvoering, BMW borduurt verder op de e85 en e89, gelukkig. 

Inderdaad nog maar een concept, zo ontbreken bijvoorbeeld nog spiegels, deurgrepen etc., maar het definitieve ontwerp zal m.i. weinig gaan afwijken.

Tja en dan de vraag: wat gaat dit moois kosten?  

Ik blijf heel tevreden met mijn Z en ga hem nog lang niet wegdoen of inruilen, heb er het geld niet voor over.

Dat brengt mij bij de vraag welke forummembers überhaupt hun Z nieuw gekocht hebben, dat zullen er niet zo veel zijn schat ik in.

Link naar reactie

Die concept ziet er idd zeer futuristisch uit, maar het interieur lijkt in de verste verte niet op de foto's van de camouflageauto's, dus ik denk dat dit vooral een concept zal blijven.

 

Als ze zo'n dun frame om de voorruit krijgen en het nog steeds goed scoort in de crash testen zou dat wel gaaf zijn natuurlijk

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

 

De lucht inlaten voor- en lucht uitlaten achter ogen spectaculair, maar die zullen wel sterkt afgezwakt worden om aan de smaak van de gemiddelde nieuw kopende, Z4 rijder en zijn vrouw te voldoen.

 

Valt me altijd op dat auto ontwerpers moeite hebben om de achterzijde en achterlichten te tekenen.

(Volvo heeft wel altijd mooie, originele achterlichten).

Deze achterlichten vind ik heel mooi maar zouden nog beter tot hun recht komen zonder die (waarom in vredesnaam) "trendy" spoiler 

aangepast door mohikaan
Link naar reactie
2 uren geleden, BMW-Z-CSi zei:

Iemand al bedacht hoe daar een kentekenplaat voor op moet?

 

Daar heeft niemand aan gedacht omdat de z4 in deze vorm toch nooit op de weg zal rijden :wink:

 

Alleen daaraan kan je al zien dat dit een studiemodel is en geen productiemodel.

 

Maar het kan natuurlijk wel zo zijn dan het uiteindelijke productiemodel veel van deze stijlkenmerken overneemt, en wellicht een trend gaat zetten over hoe toekomstige BMW modellen in het algemeen eruit gaan zien.

Die rol had de E85 ook. Veel stijlkenmerken die bmw daarna ongeveer 8 jaar lang heeft vastgehouden zijn ook als eerste geintroduceerd in de e85. Dat was de eerste zg. new edge design auto (al is dat een ford term) van BMW

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

attachment.php?attachmentid=1676064&d=15

 

attachment.php?attachmentid=1676065&d=15

 

attachment.php?attachmentid=1676066&d=15

 

attachment.php?attachmentid=1676067&d=15

 

attachment.php?attachmentid=1676068&d=15

 

attachment.php?attachmentid=1676069&d=15

 

attachment.php?attachmentid=1676070&d=15

 

attachment.php?attachmentid=1676071&d=15

 

attachment.php?attachmentid=1676072&d=15

 

attachment.php?attachmentid=1676073&d=15

 

attachment.php?attachmentid=1676074&d=15

 

attachment.php?attachmentid=1676075&d=15

 

attachment.php?attachmentid=1676076&d=15

 

attachment.php?attachmentid=1676077&d=15

 

attachment.php?attachmentid=1676078&d=15

 

attachment.php?attachmentid=1676079&d=15

 

attachment.php?attachmentid=1676080&d=15

 

 

Het is onderhand wel duidelijk dat dit puur een concept is en geen productiemodel, maar man man man wat een mooi ding.

Ook al nemen ze de helft van de stijlkenmerken over.....

 

En er komen waarschijnlijk ook handbakken voor diegenen die een echte rijdersauto willen :thumbup:

aangepast door GuidoK
  • Thanks 1
Link naar reactie
35 minuten geleden, Frenkie zei:

Filmpje, met dank aan Roger!

 

Toch altijd leuk hoe ze een in de lucht boxend model weten te liëren aan een auto:clown:

 

24 minuten geleden, Emi zei:

Ik zou het erg lief vinden van BMW als ze ook een Imolarode coupe=versie zouden uitbrengen <_<.

 


Die komt er vrijwel zeker niet. Althans niet voor een eventuele facelift. Daar moet dus nog minimaal een aantal jaartjes op gewacht worden :)

Er is een bmw modellenlijst uitgelekt waar de z4 variaties opstonden en die stond er niet bij.

Maar je kan natuurlijk nu altijd bij toyota terecht :blink: (al komt de nieuwe supra dus NIET met handbak....)

 

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

ik zou het erg lief vinden van BMW als ze ook een Imolarode coupe=versie zouden uitbrengen

 

Daar is het optie pakket voor Z4 met " HALO"  met als  individuel   uitvoering  Imolarode    !?

 

Voor ieder wat wils alleen wordt de handbak wat twijfelachtig ?

Link naar reactie
6 minuten geleden, MNZ3M zei:

Voor ieder wat wils alleen wordt de handbak wat twijfelachtig ?

 

Er zijn foto's van camouflage/testauto's met handbak, en in de uitgelekte modellenlijst stonden ook handbakken.

Dat betekend niet dat van elke variant een handbak komt (in die lijst stond bijv. ook een e89 35is met handbak en die is nooit geleverd), maar de kans is zeer groot dat er toch een aantal met handbak geleverd gaan worden.

Bij de toyota variant stond geen enkele handbak, dus voor die is het vrijwel uitgesloten.

 

Het gaat dus om deze lijst:

 

http://f80.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1581421&d=1488312117

Die zou de bmw roadmap t/m 2021 beschrijven (incl alle modellen uit het verleden, met hun interne codes).

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.