Ga naar inhoud

Ongewenste dashboard verlichting


GigiA

Aanbevolen berichten

DSC storingslampje had die van mij afgelopen november ook, DSC druksensor kapot 2 stuks defect, 500 euro verder inclusief nieuwe rem olie.

Deze rekening heeft de vorige eigenaar nog betaald, de storing trad op tijdens de proefrit, hij heeft de wagen direct bij de dealer geparkeerd.

 

 

aangepast door bofkont
Link naar reactie

Net de sensor vervangen en de storingen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.

 

wel kwam de oorzaak van het euvel naar boven, de bekleding onder de passagierstoel was vochtig. Heb de sensor daarom even met plastic verpakt, maar dat is natuurlijk symptoombestrijding. Het echte probleem is dat ik waarschijnlijk ergens lekkage heb. Tot nu toe nog nooit beslagen ramen oid gehad, dus kan ook zijn dat mn raam op een kier heeft gestaan, al kan ik het me bijna niet voorstellen.

 

heeft iemand enig idee wat verdachte plekken zijn om te zoeken?

 

gr

Link naar reactie
  • Administrator

Ik neem even aan dat het alleen voorin vochtig is. Dan in ieder geval de rubbers rondom (dus deur, A-stijl en kap), afwatering van je kap (voor) en de binnenbekleding en het folie van je deur (dus deurkaart demonteren en even kijken of de boel daar nog heel is). 

 

Een minder bekende oorzaak die ik zelf wel eens aan de hand heb gehad is een niet lekker gemonteerde voorruit. Die zat op de een of andere manier niet helemaal goed en daardoor lekte het ook aan de passagierskant. 

 

 

Link naar reactie

Ja het vocht zit echt onder de stoel van de bijrijder, en trekt zelfs omhoog tegen dat stuk achter de stoel.

Dat van die deur losmaken is wel een goed plan denk ik, ik heb ook al eens een melding van sluiting in een airbag daar gehad, dus dat zou dat ook wel verklaren.

 

De link die @330dM poste heb ik toevallig een half uurtje geleden ook gevonden. Is ook erg interessant aangezien mijn paravaan ook niet meer helemaal 100% is en dat er daar met afwatering misschien ook e.e.a. mis gaat. Ook maar eens een nieuwe voor bestellen

 

sowieso bedankt voor het meedenken allemaal!

Link naar reactie
  • Administrator

^Dan is misschien ook nog de vraag: trekt het daar omhoog of komt het van boven. Dan zou je ook nog even kunnen kijken of alles rondom de softtop in orde is. De bodemplaat van de Z4 verdiept zo'n beetje bij de voetenruimte. Als er water van achteren komt bljift het meeste water dus in dat bakje staan ... Dan lijkt het misschien ergens anders vandaan te komen dat van boven ...

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Ik wilde voor de volledigheid nog even laten weten hoe e.e.a. is afgelopen.

 

Het euvel was inderdaad de paravaan. Hierbij was aan de bijrijderskant een gat ontstaan bij de aansluiting met de ruit. Niet eens een heel groot gat, maar toen ik hem demonteerde zag ik dat daar ook een soort van gat./kanaal in het schutbord zit. Waarschijnlijk liep via dit gat het regenwater naar onderen en kwam dat onder de passagierstoel terecht.

 

Na het vervangen van de paravaan is het droog gebleven, dus ik ben blij!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.