Ga naar inhoud

Ongewenste dashboard verlichting


GigiA

Aanbevolen berichten

Hi, 

 

Toen ik vanmiddag bij mn werk wegreed had ik ineens wat lampjes op mn dashboard branden. Allemaal oranje maar wel drie tegelijk. Om precies te zijn die van mijn handrem, het lampje van de bandenspanning en die van de tractiecontrole. Omdat ze allemaal oranje waren en niet rood ben ik maar gaan rijden (wilde toch naar huis) en aan het rijden merkte ik niet veel. Morgen maar even aan INPA hangen maar vroeg me af of iemand hier dit wel eens meegemaakt heeft. Mijn eerste idee is misschien iets met een ABS sensor, maar dat is puur omdat het allemaal met de wielen te maken heeft, geen idee of dit een zinnige/logische diagnose is. Graag jullie input/idee hierbij!

 

gr

 

Niels

aangepast door GigiA
Link naar reactie

Hi,

 

De combi van die 3 lampjes staat niet in de manual, maar wel van 2 ervan, met de melding dat het iets met de DSC is en verder "na laten kijken". Nu heb ik hem net even aan INPA gehangen en krijg de error "5E38 YAW rate sensor electrical failure". Ook als ik de status van de sensor uitlees staat de indicator niet netjes in het midden maar uiterst links op -90.

 

Dat lijkt het dus te zijn. Enig idee waar dat ding zit en of het een beetje makkelijk te vervangen is?

 

gr

Link naar reactie

Ik heb hem in de Z3 zelf vervangen, heel simpel te doen, stoel moet er wel even uit, bij een z3 de bestuurdersstoel, Z4 schijnt ie onder de passagiersstoel te zitten. 

Er zit een Duitser op eBay die repareert ze. Bij hem een gerepareerde besteld, Een nieuwe voor een z3 is schrikbarend duur. 

Link naar reactie
10 minuten geleden, sandere39 zei:

Na deze vraag had ik dat niet begrepen..

Ok ik heb eerst geporst en ben daarna gaan googlen, zo goed ;)

 

Schijnt vaker voor te komen en zoals 330dM zegt inderdaad even de passagiersstoel er uit en sensor vervangen. Staan er redelijk wat van op eBay, dus dat is mooi.

 

Bedankt voor de input allemaal!

Link naar reactie

Ja hoop het ook, ga bestellen en dan volgende week of zo vervangen. Zal laten weten of dit de oplossing was. Doorrijden tot die tijd kan niet heel veel kwaad toch denk ik?

Link naar reactie

Nu wel :lol:

Zorg trouwens wel dat je een goeie vervanger koopt. Ik vind dit typisch zo'n ding: "toen ik hem op de bus deed was ie nog goed".

of "hij is werkend uit de auto gekomen". :unsure:

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Nou net door de regen naar huis was best leuk eigenlijk zonder DSC, in een bocht heb je hem zo dwars, en vrij controleerbaar ;)

 

Ik heb er via ebay eentje uit het buitenland besteld, dus het is afwachten. Volgens mij komt hij uit een e46 maar begrijp dat diezelfde dingen in een hoop modellen zitten. Wel te hopen dat hij het doet idd, maar voor die pasr tientjes wilde ik de gok wel nemen. Als hij kapot is kom ik even in de lucht voor de naam van die duitser ok ;)

Link naar reactie

Wel te hopen dat hij het doet idd, maar voor die pasr tientjes wilde ik de gok wel nemen. Als hij kapot is kom ik even in de lucht .

Als je constateert dat hij het niet deed is het wellicht te laat en heb je wellicht redelijke schade als gevolg van een ."slippertje"

Link naar reactie

Wel te hopen dat hij het doet idd, maar voor die pasr tientjes wilde ik de gok wel nemen. Als hij kapot is kom ik even in de lucht .

Als je constateert dat hij het niet deed is het wellicht te laat en heb je wellicht redelijke schade als gevolg van een ."slippertje"

 best leuk eigenlijk zonder DSC, in een bocht heb je hem zo dwars, en vrij controleerbaar

 

Ik ging uit van je  eigen citaat !!

 

INPA is dan wellicht een betere optie.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.