Ga naar inhoud

Wat is dit voor apparaatje?


CorvH

Aanbevolen berichten

Bij de vervanging van de bowden kabels voor de motorkapsluiting, kom ik onderstaande apparaatje tegen onder het dashboard.

Lijkt er later ingehangen te zijn, gezien de niet geïsoleerde draadverbinding.

<edit>

Zit trouwens wel op de kabelboom aangesloten, dus wat die gesoldeerde draad dan is?

</edit>

 

 

Dus wie denkt het te weten?

IMG_0018.jpg

IMG_0020.jpg

 

 

Via google kom ik hier op:

 

Wevada NV develops open gateway products and produces embedded devices used for vehicle tracking,

vehicle protection, navigation, fleet management, home appliances, and healthcare patient monitoring.

The company is based in Brussels, Belgium. Wevada NV operates as a subsidiary of Trimble Inc.

aangepast door CorvH
Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ziet eruit als een zakelijke gps tracker (fleet management systeem).

Wevada=Trimble

http://www.trimbletl.com

 

Ik vraag me af of hij ook in je startblokkering zit (dus voertuig uitschakelen bij diefstal), aangezien dat witte kastje volgens mij je EWS is.

 

Die gesoldeerde draad is denk ik een extra aarde/minpool. Al die bruine draden bij elkaar is een centrale minpool gok ik.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

OK, een gps tracker waarschijnlijk,  is dus aangesloten op een kabelboom, betekent dit dat standaard voorbedraad is of zo?

ook ben ik benieuwd of je dit apparaat ook kunt zien via de obd met inpa o.i.d.?

zou ik hem er zonder problemen uit kunnen halen?

 

 

Link naar reactie

En een Wevade track & trace  app op haar smartphone  geïnstalleerd.

Net als de nieuwe moderne auto's tegenwoordig online zijn met de autodealer/fabrikant.

Link naar reactie

Reactie van Trimble T7L Nederland na een maitje van mij

 

 

Beste heer van Huis,

ik kan mij niet herinneren dat wij die systeempje ooit hebben geleverd.
Wel is het vrij zeker een track en trace systeem waarvan de gegevens 
via een webportal kunnen worden opgevraagd.

 

 

2e mail na vraag of ze meer weten/hebben van dit kastje

 

In principe is dit een boardcomputer. Zij het een heel eenvoudige.
De functies die erop kunnen zitten zijn niet veel. Allereerst natuurlijk positie bepaling.
Waarschijnlijk (gezien het hier toch om een boven gemiddelde auto gaat) werd het systeem gebruikt om
bij eventuele diefstal de auto te kunnen traceren.

Het zou ook kunnen zijn dat het systeem voor de fiscus werd gebruikt,
om zakelijke en priveritten te kunnen splitsen. Maar dit is niet echt een
auto die snel als lease auto door een bedrijf wordt gekozen.

Wanneer u geen extra handeling dient te doen alvorens u de auto kunt starten 
zal er waarschijnlijk geen startblokering zijn aangesloten.

Meest eenvoudige :
De kleine rond goudkleurige connectors zijn antenne aansluitingen. Daar het systeem niet BMW eigen is
zal er mogelijk ook ergens nog een antenne uit het zicht in het dashboard zijn weggewerkt.

Ik zou alle connectors los halen. Zien of de auto nog naar behoren wil starten en de kabelboom verder in takt laten
 

Dus wel herkend door de support afdeling maar geen details o.i.d.

Als deze er in 2004 ingezet is, zal deze ook inmiddels gedateerd zijn.

Link naar reactie
  • Administrator

Zo zie je maar weer. Om maar eens een van Jeroen geleende wijsheid in de strijd te gooien:  het is allemaal één groot complot en de regering weet ervan ...:ph34r::171:

 

Anyways: wie leest jouw reisbewegingen uit Cor? Moeten we daar niet eens een polletje aan wagen? :sCo_chinscratch:

Link naar reactie

Hmm, ja wie houdt mij nu in de gaten, mij vrouw heb ik gisteravond dronken gevoerd en ondervraagd :P, maar er kwam geen zinnig woord meer uit.

Gezien de huidige ontwikkelingen in de wereld vermoed ik dat of Trump, Poetin of Kim jung nog wat er achter zitten.

 

Alle gekheid op een stokje, ik denk dat het gevalletje er maar eens uit sloop ....

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb toevallig net aan aflevering van Better call Saul (spin-off van Breaking Bad) achter de rug over peilzenders e.d. Op basis van de daarmee vergaarde "wijsheid" suggereer ik het volgende: zet de auto voor een raam, laat het apparaatje erin zitten maar zorg dat het geen stroom krijgt. Neem achter het raam plaats zonder het licht aan en met maar een klein kijkspleetje in de gordijnen.De plaats(t)er verschijnt dan vroeg of laat min of meer voor jouw neus om te kijken waarom het signaal is weggevallen (dat kan dus ook je al dan niet dronken vrouw zijn :171:).

 

Als het een man te paard met ontbloot bovenlijf is, is het vermoedelijk inderdaad Poetin. Als het een man met een gele comb over is  Trump en als het een niet zo'n jonge aziatische meneer is Kim Jung nog wat ...

 

Ofwel: bezint eer ge begint, wie garandeert je dat de peiler niet ineens voor je deur staat (voor zover ze er niet al achter woont) als je het signaal verbreekt ... :ph34r::ph34r::ph34r:

Link naar reactie
9 uren geleden, CorvH zei:

Alle gekheid op een stokje, ik denk dat het gevalletje er maar eens uit sloop ....

En de antenne erin laat zitten? Misschien zit daar met een duplexer nog wel een zendapparaat aan. Tjee zeg.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.