Ga naar inhoud

Ruiten sproeier in combinatie met regensensor e89


pampus

Aanbevolen berichten

Vandaag wat grappigs gemerkt, als je  de Z op de regensensor zet (wist op basis van aangeboden water en dat was wel wat vandaag) doet de ruiten sproeier het niet meer. Wel sproeit die eenmalig de koplampen zoals gebruikelijk, maar er komt geen druppel water op de voorruit. Kwam er per ongeluk achter omdat ik per abuis de regensensor aan zette (Mercedes sproeit namelijk via het indrukken van de ruiten wisser stick) en toen ik weer door had dat je hem naar je toe moest trekken zag ik wel de koplampen spray (lichten stonden aan) maar geen water uit de motorkap sproeiers. Gezien de koplampen wist ik dat ik water zat had.

 

Na even een boodschapje gedaan te hebben (contact af) na het starten even opnieuw geprobeerd (ik zag namelijk al een koffie rondje Reeuwijk in het verschiet) en voilà de twee sproeiers produceerde voldoende spoelwater. Iemand bekend met dit fenomeen ? In het kader zit hier logica in de sensor opnieuw aan en ja juistem geen sproeiers meer. Eerlijkheidshalve heb ik via het coderen wel het aantal slagen van de ruitenwissers beperkt tot 2 na sproeien omdat irritante gepiep van droog draaiende ruiten wissers kwijt te zijn. In de rtfm kan hier weinig tot niets over terug vinden.

 

Ik kan er mee leven maar hebben andere e89 eigenaren dit interessante aandachtspunt ook ?

 

 

aangepast door pampus
Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Is mij totaal niet opgevallen en eerlijk gezegd sproeit de mijne gewoon denk ik.

Als ik de kans heb probeer ik t een keer uit.

Verder vind ik het niet bar interessant hoor als je t niet erg vind :guitar:

Link naar reactie

^ daarom ook de opmerking interessant aandachtspunt, verder totaal onbelangrijk....

aangepast door pampus
Link naar reactie
  • Administrator

Het lijkt me eigenlijk niet de bedoeling Theo. Als het regent kan er toch ook zoveel troep op je ruiten zitten dat je ze even schoon moet maken? Ik merk juist vaak pas hoeveel troep er op de voorruit zit als het mild regent en de ruitenwissers aangaan. De ruitenwissers smeren het vuil dan meestal eerst juist verder uit.

 

De handleiding van de E89 vermeldt hier inderdaad ook niks over.  De gewone ruitenwissersproeiers doen het normaal gesproken altijd, alleen de koplampsproeiers op een (eventueel te programmeren) interval.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Nu een beetje late reactie, maar ben er intussen achter dat hij het ook gewoon doet als die op de sensor staat. Waarom dus die dag niet is mij een raadsel, nieuwigheid zullen we maar denken, beetje vreemd vond ik het wel, maar goed van mij mag er een slotje op.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.