Ga naar inhoud

Cruise control werkt niet meer Z4 E85


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemorgen,

 

Vanmorgen na 2 weken stilstaan de auto weer gepakt. Op de snelweg wilde ik de cruisecontrol aanzetten maar er gebeurde helemaal niks......

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Hendel defect of moet ik toch onder de motorkap gaan zoeken....?

 

Ik hoor graag jullie ideeen.

 

Ed

  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Geplaatst:

deed hij het er voor wel ? onder de motorkap heb je niks te zoeken wat het is geen mechanische cruisecontrol....

  • Administrator
Geplaatst:

En heb je het vaker geprobeerd? Ik heb bij alle

BMW's die ik gehad heb wel eens gehad dat de cc soms niet meteen "pakt". Ik denk eigenlijk dat het aan mij ligt, maar toch. Niet bij de eerste poging opgeven zo gezegd ...

Geplaatst:

Ja ervoor deed hij het gewoon maar na 2 weken stilstaan niet meer......

ik heb het continue geprobeerd maar deed helemaal niks, ik zal eind van de dag op weg naar huis het nogmaals gaan proberen. Maar het blijft wel vreemd.

Geplaatst:

Schakel hem dan ook eens uit. Hendel naar boven of naar beneden. Zou beide doen; wellicht blijft er iets hangen, of.... wordt ie daardoor gereset! Anders even de zekeringen bekijken. Geen vocht in de auto?

Geplaatst:

Schakelaar rempedaal gecheckt/schoongemaakt?

Is een vrijwel universele oorzaak voor CC-problemen...

Geplaatst:

heb de hendel alle kanten laten zien....maar helaas....

vocht.....hmmm auto heeft 2 weken in de garage stilgestaan dus zou misschien kunnen.

schakelaar rempedaal heb ik niet schoongemaakt, maar dan zou ik de cc toch wel kunnen inschakelen?

Geplaatst:

^^ en ^

Een niet (100%) functionerende remschakelaar zorgt ervoor dat de CC niet kan worden ingeschakeld.

Da's een veiligheidsmaatregel: omdat de rem de override is voor ingeschakelde CC wordt de CC alleen geactiveerd als het rempedaal 'vrij' is.

 

't Kan natuurlijk zo maar ergens anders aan liggen, staar je niet blind op mijn suggestie! :)

Geplaatst:

Heb ik ook 1 keer gehad, dat de CC niet pakte.

Op de terugweg werkte deze weer als vanouds, oorzaak onbekend.

 

Dus misschien pakt deze bij jou de draad vanmiddag ook weer op. 

Geplaatst:

@pimgmx bedankt voor je uitleg, ik ga het vanmiddag voor de zekerheid toch even nakijken en schoonmaken.

 

Allen bedankt voor jullie suggesties, ik ga ermee aan de slag en laat het jullie weten.

 

thnx.

 

Ed

  • Like 1
  • Administrator
Geplaatst:

Mooi! Maar heb je de remschakelaar nog schoongemaakt of niet meer?

Geplaatst:

Ik ben vanaf mijn werk direct naar huis gereden en toen de cc geprobeerd. Ik dacht dat als de cc het nou niet zou doen dan had ik de remschakelaar schoongemaakt. 

 

Ik heb nu zoiets van het werkt dus laat ik er maar niet aan klooien.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.