Ga naar inhoud

REACTIETOPIC Paasrit - zondag 16 april 2017


PNA

Aanbevolen berichten

Lieve ZZZ/Z vrienden en vriendinnen,

Hartelijke dank weer voor de geZZZ/Zellige deelname aan de Paasrit.  Zouden we ooit nog een eerste Paasdag zonder kunnen ??

 

Rob & Richelle dank voor alweer een ZZZ/Zeer geslaagde rit; opnieuw weer bijzondere plekjes, mooie vergezichten etc. gezien.
Paar keer heerlijke chaos, maar kwam allemaal weer goed.

We hebben enorm veel geboft met het weer; alleen een beetje regen terwijl we aan de lunch zaten:thumbup:

 

Nogmaals allen hartelijk dank en op naar de volgende rit.

 

Link naar reactie
  • Administrator

Iedereen bedankt voor de gezelligheid en chaos, Rob en Richelle jullie bedankt voor het organiseren van een geweldig mooie rit en voor de 2 Raybans, 0,5kg chocolade Paashaas en de VVV bon echt helemaal geweldig die goodybag.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Link naar reactie
  • Administrator
13 minuten geleden, Ka4 zei:

gezopen Ruud? Fototoestel al op half 7 

Eten, fotograferen en autorijden gaat niet echt makkelijk tegelijk :171:

Link naar reactie
  • Administrator

Hij was weer fijn! Richelle mag je niet bedanken zei ze gisteren nog. Die had er niks mee te maken ... :171:

 

Monieke was trouwens gek genoeg niet net zo enthousiast als ik over het Jan Smit brillendoekje ... :sCo_unsure:

 

Nog een paar foto's van volkomen willekeurige momenten (waaronder toevallige groepsvorming op de heenweg met Lupkens, Ruud_19 en Cabriodriver):

 

34049920696_4c1061ca8b_k.jpg

 

33933544722_77e7909a07_k.jpg

 

 

image.jpeg

Link naar reactie

Iedereen bedankt voor de leuke ontvangst van Gregory, mijn speciale gast van vandaag.

Onderstaand zijn eigen verslag van de dag. Het was voor ons beide een topdag.  Bijzonder hoe iemand zonder visuele indrukken zo'n dag beleeft, en wat hem onderweg zoal opvalt. Heeft ook mij een nieuwe 'kijk' op dingen gegeven.

Bedankt Rob en Richelle voor de (weer) perfecte organisatie.

 

 

Kort verslag van Gregory van de Paasrit van gisteren:

 

Terug kijken op de Tourrit van de BMW z3 en z4 club samen met Jurgen Koolhaas.

Een paar weken gleden Mocht ik mee in de BMW 640d Grand coupe van Jurgen wat een leuke belevenis was. Toen liet hij mij weten ook nog een keer langs te komen met zijn z4 voor een ritje. En opeens kreeg ik de vraag of ik eerste paasdag mee wilde met de tour rit van de z3 en z4 club in de buurt van Hengelo. Dat vond ik erg leuk.

Om acht uur in de morgen hadden we afgesproken bij motel de Witte bergen aan de A1. Janet heeft mij er heen gebracht. Daar stond Jurgen al op ons te wachten. Ik mocht mij tussen de kap en de deur door wurmen om laag in een zwarte BMW z4 terecht te komen. Met de kap dicht zijn we over de A1 naar Hengelo gegaan, want boven de 120 kilometer open rijden is niet echt lek. Eenmaal in de buurt van Hengelo ging de kap open en konden we van de zon genieten. Het was even zoeken naar de start locatie Dit was:
Landgoed Kaamps, Vliegveldstraat 4a,7561 AT Deurningen.
Daar stonden nog meer z3 en z4 van BMW op de parkeerplaats. We werden daar ontvangen met koffie, thee en appel gebak. Er was geen enkel probleem met mijn handicap en ik werd vakkundig tussen de tafeltjes door geleid en verschillende deelnemers kwamen kennis maken.

Om 10:00 uur vertrok iedereen met het route boek onder de arm naar de auto. In een lang lint ging de club de weg op. Je hoort wel veel verschil in auto’s sommige zijn origineel en anderen is veel aan gesleuteld. Onderweg hadden we even een pauze waar we een ei kregen. Daar had ik de gelegenheid even wat auto’s op mijn manier te bekijken. Ik had 2 paar witte handschoentjes bij me. Maar niemand vond het nodig dat ik ze aan trok. Jurgen, maar ook andere deelnemers begeleide mij daarbij. Wat een verschil zit er in de auto’s. Roostertjes achter de voorwielen die per model anders zijn. Logo’s die op andere plekken zitten, twee uitlaten of vier uitlaten, kenteken platen die op een andere plek zitten, standaard velgen of aangepaste velgen, m stuurtjes of standaard stuurtjes, de manier van opvouwen van de kap die anders is, bumpers die anders zijn en waar meer of minder gaten en roosters in zitten en zo kan ik nog wel even door gaan. Erg leuk dat ik dit op mijn manier mocht en kon bekijken. Er zijn ook z4 modellen met een hard klap dak, maar ik vind dat toch niet echt een cabriolet te noemen. Daar zullen de meningen wel weer over verdeeld zijn.

We reden met zijn allen een paar keer verkeerd en kwamen in Duitsland nog even vast te zitten op een smal straatje met busjes met Duitsers die aan het bier zaten. Maar met een chauffeur als Jurgen kom je eigenlijk overal wel weer ongeschonden uit.

De lunch was van 13.30u-15.00u gepland in:
Berghotel Hohe Mark , Werenzostraße 17 48734 Reken (D). Het was erg mooi gelegen wist de dame te vertellen die mij naar binnen bracht. Je keek vanuit de parkeerplaats een prachtig dal in met bomen en andere natuur. De lunch was heerlijk met soep, broodjes en van alles. Hoe smal de paden ook waren, niemand was te beroerd mij er netjes tussen door te helpen.

Na de lunch zocht iedereen zijn/haar auto weer op om elkaar te volgen. We hebben vaak open kunnen rijden. Nou moet ik ook wel zeggen dat dit kwam doordat Jurgen een elektrische kap heeft, die ook open en dicht gaat als je rustig rijdt. Anderen moesten er voor stoppen om de kap open of dicht te doen. Dan reageer je toch anders op een buitje. Regelmatig werd het vele vermogen van de zes in lijn aangesproken en dat is genieten.Vooral tussen sprintjes zijn geweldig. Er werd af en toe nog even gestopt en men maakte dan een praatje met elkaar.

Zo kwamen we aan bij de plek van het diner om 18.00u. Dat was in:
Café de Snor , Molenstraat 2 , 7041 AE ’s Heerenberg. Hier stond een uitgebreid buffet voor ons klaar. Sommige mensen die nog ver moesten rijden om thuis te komen aten niet mee. Wat was ik deze dag trouwens weer blij met mijn Free style libre glucose meter. Geen vinger prikken, maar gewoon even vragen aan Jurgen om de meter af te lezen. Er was van alles aan vis en vlees om te eten en ook het drinken bood veel keus.

Wij hebben daarna afscheid genomen van iedereen en de organisatie bedankt voor de prachtig georganiseerde dag. Wat was ik blij dat Jurgen de kap had dicht gedaan toen wij naar binnen gingen, want het had aardig geregend in de tussen tijd.

 

aangepast door JK-Z4-3.0i
  • Like 8
Link naar reactie
  • Administrator

Namens Richelle en mij iedereen ontzettend bedankt voor jullie deelname, gezelligheid en bovenstaande fijne reacties. 

 

Op deze plaats ook even een bijzonder groot respect voor Jurgen @JK-Z4-3.0i die de moeite heeft genomen Gregory (en zichzelf) een mooie dag te bezorgen :sSig_goodjob2:

 

Het was ons weer een waar genoegen en in elk geval tot volgend jaar 1e Paasdag :lol: 

Link naar reactie

Rob en Richelle, weer enorm bedankt voor de wederom gezellige Paasrit, inclusief zon, regen, hagel, chaos (:schater:) leuke routes, gesprekken met oude en nieuwe bekenden en verrassingen in de vorm van eieren in allerlei verschijningsvormen (dank ook G&H :cool: )  

 Het was er weer eentje om bij te schrijven ! :clapping:

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.